silfver76
Basic
Är det Erikas Originals MN original? Ser riktigt nice ut!!
Hur är färgen på strapet? Ser ganska mörkgrön ut på bild?
Ja det är Erikas
Färgen är inte för mörk och inte för ljus. Precis lagom militärgrön. Mitt favoritband just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det Erikas Originals MN original? Ser riktigt nice ut!!
Hur är färgen på strapet? Ser ganska mörkgrön ut på bild?
Jag som precis suttit och kikat på MN Straps, har du lust att skriva en mini-recension av ditt band?![]()
Ser riktigt fin ut! Blir nog till att komplettera min svarta special ops med en grön original. Funderar lite även på den blåa varianten. Vilka fler varianter har du? Vill du lägga upp bilder? =)Ja det är Erikas
Färgen är inte för mörk och inte för ljus. Precis lagom militärgrön. Mitt favoritband just nu.
Helt underbart! Då blir det en beställning för mig också! Vilka andra färger har du?Det är ett Erikas Originals MN Original och jag valde det framförallt för att det bara går en gång under klockan jämfört med de flesta andra MN straps som går två ggr och bygger upp klockan rätt mkt.
Sedan så visade det sig att det sitter ruskigt bra. Lagom stretchigt och klockan sitter stabilt och fint. Lätt att justera osv. Har blivit mitt absolut mest använda band. Har dessutom två andra färger som jag skiftar emellan.
Helt enkelt ett grym band![]()
Ser riktigt fin ut! Blir nog till att komplettera min svarta special ops med en grön original. Funderar lite även på den blåa varianten. Vilka fler varianter har du? Vill du lägga upp bilder? =)
Grann sak!Asså Dudes!
Den här klockan är fanimej helt jäkla perfekt!!
![]()
Slängde på ett svart vintage band med vit söm
Jag vill också ha den på länk, men den gör sig faktiskt fantastiskt bra på alla typer av bandGrann sak!
Måsta få klämma på en SNART känns det som!Jag vill också ha den på länk, men den gör sig faktiskt fantastiskt bra på alla typer av band
Helt underbart! Då blir det en beställning för mig också! Vilka andra färger har du?
Såg även denna bild på instagram som gjorde mig ruggigt sugen på sandfärgat band!
![]()
Asså Dudes!
Den här klockan är fanimej helt jäkla perfekt!!
![]()
Slängde på ett svart vintage band med vit söm
Du kan ju prova att lämna in den för ruckning, kostar väl inte allt för många kronor.Så...min Pelagos (ETA) som inhandlades ny för ca ett år sedan hos en gråhandlare i Japan har börjat gå ca -5s per dygn. Jag har inte panik över sekunderna, men det blir ju såklart jobbigt efter ett tag då man ser att minutvisaren börjar ligga efter quartz-uret på väggen i köket.
Ska jag acceptera detta som en del av dealen eller bör jag ta klockan till urmakaren?
Du kan ju prova att lämna in den för ruckning, kostar väl inte allt för många kronor.
Din går ju inom COSC -4/+6 sek och din Tudor med ETA är vad jag vet inte COSC-certifierad därav borde den ha ett vidare accepterat intervall.Hur mycket ska avvikelse från +/- 0s per 24 timmar är rimligt att acceptera med det aktuella urverket (inom garantitiden)?
Din går ju inom COSC -4/+6 sek och din Tudor med ETA är vad jag vet inte COSC-certifierad därav borde den ha ett vidare accepterat intervall.
Gör så! Dålig på ämnet men någon annan kanske kan fylla iSka testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
Ska testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
Ska testa att låta den vila i ett annat läge ett tag, får se om det gör någon skillnad. Jag har förstått att den helst ska ligga platt (jag har haft för vana att låta den ligga på ”sidan” med kronan ner, kanske amatörmässigt av mig?).
Diameter och tjockleken är väldigt trevlig måste jag medge. Jag har tom. börjat acceptera snowflakevisaren.Asså Jag är sååå sjukt nöjd med den här klockan!!
Tänkte mig den som en daily beater att kombinera med Pannan och sen köra Datejusten till kostym när jag beställde den,. Men jag har den till allt just nu,. Helt PERFEKT
![]()
Lite vintage till tråden!![]()
@steffe - en (mörk)blå kanske vore ännu bättre?Den här dyker upp på k&s inom kort. Om någon i Tudortråden är sugen och vill ha första tjing så släng iväg ett PM
![]()
![]()