gab
KS Explorers Club
Inte nato, men bättre! Testa ett MN-strapHar ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte nato, men bättre! Testa ett MN-strapHar ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?
Inte nato, men bättre! Testa ett MN-strap
![]()
Håller med gab, har inte kvar mitt MN band då det såldes när jag bytte klockor men tveklöst det skönaste bandet jag har haft. Lätt värt sitt pris.Har ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?
Väldigt fin!Mycket nöjd med denna fortfarande
![]()
TackVäldigt fin!
Testade seatbelt-nato (finns från allehanda nato-nasare) efter inspiration från @Vincentb här i tråden. Tyckte det var snyggaste alternativet.Har ni något tips på kvalitéts-nato som skulle passa en BB58 men som inte nödvändigtvis behöver vara från Tudor?
Exakt mitt intryck med 58an också. Det är något som endast syns på bilder, irl är det en icke-fråga.Hade länge svårt får den nitade länken och det fick mig att avstå köp, men nu när jag faktiskt äger en BB måste jag säga att det inte stör mig alls. Visst jag hade föredragit utan men väl på handleden tänker jag inte på det![]()
![]()
Toppen! Riktigt fin kombo på bilden du länkade med. Ska helt klart kika närmare på dem, tack!Crown and buckle har en variant som heter chevron som liknar Tudors egna.
Jag är riktigt nöjd med mitt. Dock är det lite segt att man måste beställa fr. USA.
https://www.crownandbuckle.com/straps-by-type/chevron-watch-straps.html#page=0&top=1&
Snyggt, tack för tipset! Vad är skillnaden? Ursäkta min okunskapInte nato, men bättre! Testa ett MN-strap
![]()
Ska helt klart kika närmare på dem, tack!Håller med gab, har inte kvar mitt MN band då det såldes när jag bytte klockor men tveklöst det skönaste bandet jag har haft. Lätt värt sitt pris.
Med ett MN blir det inte 2 "lager" mellan handleden och klockan, bara 1. Och inte lika mycket flärp som hänger bredvid armenSnyggt, tack för tipset! Vad är skillnaden? Ursäkta min okunskap![]()

Perfekt, tack så mycket för tipsetMed ett MN blir det inte 2 "lager" mellan handleden och klockan, bara 1. Och inte lika mycket flärp som hänger bredvid armen![]()
Ska helt klart kika närmare på dem, tack!
Inte riktigt, låter bilderna tala
![]()
![]()
![]()
De där var inte dumma du! Vilken färg är det du har på bilden du länkade?Crown and buckle har en variant som heter chevron som liknar Tudors egna.
Jag är riktigt nöjd med mitt. Dock är det lite segt att man måste beställa fr. USA.
https://www.crownandbuckle.com/straps-by-type/chevron-watch-straps.html#page=0&top=1&
Beroende på hur du ”monterar” natot så kan man få så man bara har ett lager mellan klocka och handled...Med ett MN blir det inte 2 "lager" mellan handleden och klockan, bara 1. Och inte lika mycket flärp som hänger bredvid armen![]()
Det är sant! Men det blir ändå ganska mycket band över vilket jag inte gillar. SmaksakBeroende på hur du ”monterar” natot så kan man få så man bara har ett lager mellan klocka och handled...
![]()
Går alltid att klippaDet är sant! Men det blir ändå ganska mycket band över vilket jag inte gillar. Smaksak![]()
Som @Back skrev går det alltid att klippa. Köp ett billigt snyggt nato och klipp bort "extra flärpen" och klipp sedan längden, glöm inte att elda lite efter klippandetDet är sant! Men det blir ändå ganska mycket band över vilket jag inte gillar. Smaksak![]()
För att få till rundning så kan man använda ett mynt. Det svåra där är kanske att få tag på ett myntSom @Back skrev går det alltid att klippa. Köp ett billigt snyggt nato och klipp bort "extra flärpen" och klipp sedan längden, glöm inte att elda lite efter klippandet
Bifogar bild på dagens klocka med nato klippt enligt beskrivning
![]()

Håller med, väl på handleden är det inget man tänker på över huvud taget.Hade länge svårt får den nitade länken och det fick mig att avstå köp, men nu när jag faktiskt äger en BB måste jag säga att det inte stör mig alls. Visst jag hade föredragit utan men väl på handleden tänker jag inte på det![]()
![]()
De där var inte dumma du! Vilken färg är det du har på bilden du länkade?![]()
Välkommen till denna underbara värld! Väl vald klocka dessutom.Första inlägget på forumetHar spanat ett tag, och slog tillslut till på en Tudor. Jag gillar two tone och vad Tudor har gjort med denna modell. Var orolig för att den skulle sitta stort, vilket den gör, men är enligt mitt tycke fullt gångbart. Optimalt hade varit samma utförande i storlek BB58
![]()

Välkommen till detta fantastiska forum! Grattis till en mycket trevlig klocka och hoppas du kommer trivas med denFörsta inlägget på forumetHar spanat ett tag, och slog tillslut till på en Tudor. Jag gillar two tone och vad Tudor har gjort med denna modell. Var orolig för att den skulle sitta stort, vilket den gör, men är enligt mitt tycke fullt gångbart. Optimalt hade varit samma utförande i storlek BB58
![]()
Grazie! Kul med så varma välkomnandenVälkommen till detta fantastiska forum! Grattis till en mycket trevlig klocka och hoppas du kommer trivas med den![]()