Lite färg idag. Aningen smalt men fick gå ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör ett från Erikas!Vad ligger ett OEM nato till blå BB58 på? Alternativt, kan någon rekommendera något annat natoband som ser likadant ut?
Snyggt. Ska pröva.Jag kör ett från Erikas!
![]()
Gillar MN bra mkt mer än NATO. Kvaliteten från Erika’s är riktigt bra. (MN är dessutom orginalet som kördes på Tudor dykarna när det begav sig).Snyggt. Ska pröva.
Trevlig färgkombination. Av den anledning lockar den svarta BB58 mer än den blåa, möjligheten till fler färger. Med blått är man lite begränsad.Nu testat någon vecka med Molequin Terra som jag gillar skarpt. Nyss bytt till ett Erikas Original som sannolikt är det bekvämaste man kan ha. Många rätt men tror lädret är bättre? Har haft en del från Erikas och att de inte bygger höjd som ett nato gilöas av mig. Annars så är nog länk som vanligt det bästa valet i min bok.![]()
![]()
![]()
Jag har ingen BB58 alls än. Provkör BB36 just nu och vilar på hanen@Derix Du både blå och svart om jag inte minns fel? Ska testa den här kombon ett par dagar för att sedan bestämma mig vad jag egentligen tycker. Grymt bekvämt oavsett. Kanske ser annorlunda ut i dagsljus. (Ryktas att kyla och sol kommer om någon dag).
Vinnande kombo.....Nu testat någon vecka med Molequin Terra som jag gillar skarpt. Nyss bytt till ett Erikas Original som sannolikt är det bekvämaste man kan ha. Många rätt men tror lädret är bättre? Har haft en del från Erikas och att de inte bygger höjd som ett nato gilöas av mig. Annars så är nog länk som vanligt det bästa valet i min bok.![]()
![]()
![]()
Haha. Tvåa på bollen med andra ord.Vinnande kombo.....![]()
@micke_s vilket band från Erikas har du på bilden?![]()
No worries, det är god smak som räknasHaha. Tvåa på bollen med andra ord.
Vad ligger ett OEM nato till blå BB58 på? Alternativt, kan någon rekommendera något annat natoband som ser likadant ut?
Hur känns den nu utan rödtjut ?
Inte den tjusigste klockan i min låda men helt klart en av de få GADA kandidaterna. Fungerar till mycket och många band, tålig och framförallt tar vatten utan problem.
GADA?Inte den tjusigste klockan i min låda men helt klart en av de få GADA kandidaterna. Fungerar till mycket och många band, tålig och framförallt tar vatten utan problem.
Fortfarande bra. Storleken är perfekt!Hur känns den nu utan rödtjut ?![]()
Go anywhere, do anything.
2000kr kostar det! Eller så kan du få köpa mitt ”Soft touch” oanvänt till en bra peng![]()
TackGo anywhere, do anything.
Vad är rimligt enligt dig?Jagar efter Tudor-kronograf, den mindre refen 79260/79280 eller Big Block 79160/79180 utan större framgång. Gärna 90-talare på oysterlänk.
Tittar på Chrono24 men priserna känns fel. Ska man verkligen betala 60k för en small block i eller 75k för Big block utan cert/papper i normalt använt skick?
Vet att de gått upp i pris, men kändes inte rimligt.
Bild från webben:
![]()
Att de priser jag nämner skulle vara för bra skick med box/cert och att ett ex utan papper i normalt bruksskick skulle vara ca 10k under (dvs ca 50 resp 65 för de två varianterna). Baserat på diverse annonser plus Chrono24s egen säljstatistik.e
Vad är rimligt enligt dig?
C24 ligger ju alltid över marknadspriser så det känns väl rimligt.Att de priser jag nämner skulle vara för bra skick med box/cert och att ett ex utan papper i normalt bruksskick skulle vara ca 10k under (dvs ca 50 resp 65 för de två varianterna). Baserat på diverse annonser plus Chrono24s egen säljstatistik.
Men jag kanske är fel ute, därav frågan.
Ok, tack. Lämnar lägre anbud men får dem rejectade på löpande band. Får väl ha tålamod.C24 ligger ju alltid över marknadspriser så det känns väl rimligt.
Jagar efter Tudor-kronograf, den mindre refen 79260/79280 eller Big Block 79160/79180 utan större framgång. Gärna 90-talare på oysterlänk.
Tittar på Chrono24 men priserna känns fel. Ska man verkligen betala 60k för en small block i eller 75k för Big block utan cert/papper i normalt använt skick?
Vet att de gått upp i pris, men kändes inte rimligt.
Bild från webben:
![]()
BB har stuckit i pris och du får nog räkna runt 70k och uppåt för ett bra ex.e
Vad är rimligt enligt dig?
Att de priser jag nämner skulle vara för bra skick med box/cert och att ett ex utan papper i normalt bruksskick skulle vara ca 10k under (dvs ca 50 resp 65 för de två varianterna). Baserat på diverse annonser plus Chrono24s egen säljstatistik.
Men jag kanske är fel ute, därav frågan.
Jag kanske kan ha fel nu, men är det inte så att priserna (vet att det finns många lyckönskare) på C24 är marknadspriser och att det är i Sverige som klockor generellt ligger lite under marknadpriset?C24 ligger ju alltid över marknadspriser så det känns väl rimligt.