• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tudor-Torsdag
21D5CA1D-E5E3-4DA9-A032-5A8318204074.jpeg
TudorTorsdag it is. Finns på ett K&S nära dig :)

Tudor Prince Oysterdate 34, ref 7914 honeycomb
20210513_165431.jpg
20210513_165136.jpg
20210513_165212.jpg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Då är vi två kamrat! beställde också en BB36 hos Uret i Januari, great minds think alike eller vad brukar man säga?

Vilken färg väntar du på? efter många om och men blev det den blåa för mig. Sen kan jag bara hålla med dig att väntetiden gör att man verkligen får fundera om klockan verkligen är den rätta, men i detta fallet är jag också mer säker på mitt val av modell än jag var när jag la ordern.
Sinnessjukt detta. Har gått och väntat på BB36 sen januari och bara blovit säkrare och säkrare på den klockan. Sen en dag efter denna konversation bestämmer jag mig för att avboka beställningen och gå för BB58 ist. Kommer säkert bli nice men orolig över hur snabbt jag ändrat mig.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Sinnessjukt detta. Har gått och väntat på BB36 sen januari och bara blovit säkrare och säkrare på den klockan. Sen en dag efter denna konversation bestämmer jag mig för att avboka beställningen och gå för BB58 ist. Kommer säkert bli nice men orolig över hur snabbt jag ändrat mig.
Varför handla via Uret och behöva vänta så länge som ni har skrivit? 😁 När ni ändå inte köper via AD tänker jag att Chrono24 är bättre. Har gått supersnabbt för mig.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Om någon är sugen på en ny BB36 eller GMT så finns de nu ute på Krons webshop

Sinnessjukt detta. Har gått och väntat på BB36 sen januari och bara blovit säkrare och säkrare på den klockan

Varför handla via Uret och behöva vänta så länge som ni har skrivit? 😁 När ni ändå inte köper via AD tänker jag att Chrono24 är bättre. Har gått supersnabbt för mig.
Visserligen har uret lite lägre priser på BB36, men varför vänta 5 månader när den går att beställa från Krons och få hem direkt? (om man vill ha ett lägre pris finns ju många alternativ även här på KS stundtals). Om man nu dessutom väntat 5månader för att spara 3000 och sedan avboka och köpa en BB58 så har man ju i slutänden spenderat minst 10000 mer än tänkt. :D
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Visserligen har uret lite lägre priser på BB36, men varför vänta 5 månader när den går att beställa från Krons och få hem direkt? (om man vill ha ett lägre pris finns ju många alternativ även här på KS stundtals). Om man nu dessutom väntat 5månader för att spara 3000 och sedan avboka och köpa en BB58 så har man ju i slutänden spenderat minst 10000 mer än tänkt. :D
Jo men köper en annan klocka. Det är väl rätt avgörande skillnad?
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Hade förmodligen sålt den och köpt ny, som brukligt för mig. "Spara" pengar är ju relevant i förhållande till klockan man köper. Valet av uret för bb36 var att få en ny för 24 ist för begagnad för 20.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Relevant i sammanhanget är ju att jag aldrig tänkte att bb36 var "istället för" bb58. Väntetiden fick mig dock att komma fram till att bb58 är mer min typ.

Gillar fortfarande idén att få vänta länge på en klocka. Köpte en Longines Bigeye som pga hur jag valt att köpa den kommer först i sommar. Trevligt att veta att en klocka är på väg liksom.
 

Laban

Omega
Ni som har gjort detta förut, hur väl brukar AD:s uppskattning på leveranstid stämma? När jag har varit runt och kollat har det ju varit väldigt varierande, allt från stängd lista till 1-3 månader. Men det kanske är en väldigt varierande tilldelning Tudor som spelar in?
Om du lagt handpenning låter det som du varit hos Rob E. Jag fick min GMT 1 månad tidigare än beräknat...

edit: sen på bollen :)
 
Senast ändrad:

Kvist

Breitling
Om du lagt handpenning låter det som du varit hos Rob E. Jag fick min GMT 1 månad tidigare än beräknat...

edit: sen på bollen :)
Stämmer!
Får hoppas det är liknande för mig med då, fick höra 1-3 månader så är ju inte allt för länge man ska gå och vänta. Men det har varit en lång vecka sen man la beställningen 😉
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ni som har gjort detta förut, hur väl brukar AD:s uppskattning på leveranstid stämma? När jag har varit runt och kollat har det ju varit väldigt varierande, allt från stängd lista till 1-3 månader. Men det kanske är en väldigt varierande tilldelning Tudor som spelar in?
Låter optimistiskt men säkert inte omöjligt. Har hört att den blå är enklare att komma över. Anyway, den blåa är riktigt fin, hoppas du blir nöjd.
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
BB58an, en absolut fullträff!! Nästan perfekt IMO. Neo-vintage visserligen men med grym känsla för balans av Tudor, och nu med ett in-house verk med all teknik som Rolexfamiljen kan bjuda på i princip. Allt som var bra med de gamla subbarna i ett paket 😍
Ska köra 6mån och sedan bjuda på en ärlig rak recension här på forumet.
01A9CD43-9A91-427B-BC79-B083A96C69CE.jpeg
7A2F4110-A8B5-406D-8994-6E3C3A279FFD.jpeg
 
Topp