• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Go’ ROI på denna. Undrar hur nöjd säljaren är som förmodligen fick 50% sv säljpriset (alt inbytesvärdet).
4549A3D3-CD03-4899-B4B2-EF3DAD343349.jpeg
De där ska man inte betala över list för, nya...

Är inne på att släppa min Tudor 79090 -92 med dubbla länkar, en ny och även originallänken. Värderingsintyg men inget cert.

Vad tror ni den är värd? Bra skick. Trycktestad men inte servad.

Senast redigerad av en moderator:
  • Like
Reactions: DIR
Härligt att se! Är din fortfarande lika ljus? Min har börjat få ett mörkare skimmer över sig.

Tydligast syns det på bandhornen men nu har det även börjat växa fram på boettsidorna.
Det enda jag kan se är att den börjat gulna lite på boetten precis ovanför där bandet sitter. Inget annat som jag kan se.

Letade och hittade de här:
2EFD0F3A-6B38-46BF-BEB1-B28126108B66.jpeg

Dock svårt att bestämma sig utifrån bilder…
Sen dök liknade band (utan ”slitage”) upp hos CNS (billigare och skickas ej från Hong Kong). Frågan är om man ska ”slita” lite. Tänker mig rostigt armeringstål…
EA2790C8-0D71-4ED1-801E-DD2A51E8A512.jpeg

Letade och hittade de här:
2EFD0F3A-6B38-46BF-BEB1-B28126108B66.jpeg

Dock svårt att bestämma sig utifrån bilder…
Sen dök liknade band (utan ”slitage”) upp hos CNS (billigare och skickas ej från Hong Kong). Frågan är om man ska ”slita” lite. Tänker mig rostigt armeringstål…
EA2790C8-0D71-4ED1-801E-DD2A51E8A512.jpeg
Snyggt men det blir (imo) lite konstigt så länge som klockan ser helt ny ut.

Tillbaka
Topp