- Otroligt snyggt och fin bildGrått Phoenix bästa kombon hittills?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Otroligt snyggt och fin bildGrått Phoenix bästa kombon hittills?![]()
Snyggt. Men stör mig på naton utan sömmar...Grått Phoenix bästa kombon hittills?![]()
- Har haft fickur, pennor och annat i silver925. Ingenting har åldrats vackert tyvärr. En guldsmed jag känner försökte göra iordning ett svårt oxiderat IWC fickur åt mig, blev inget vidare.Ha ha, och jag är lite småsugen just pga att den kommer att oxider över tidmen gillar inte BB58 utan länk… men en brons klocka som ständigt andrar karaktär är helt underbart och borde kunna bli lite samma på den här.
Snackade med butiken där jag köpte min och Tudor garanterar att den inte oxiderar.- Har haft fickur, pennor och annat i silver925. Ingenting har åldrats vackert tyvärr. En guldsmed jag känner försökte göra iordning ett svårt oxiderat IWC fickur åt mig, blev inget vidare.
Ändå vill jag ha en silverTudor, men det är väl för att den har snyggaste tavlan/ringen![]()
Förr har jag hittat riktiga fynd som NOS crystal mm hos https://www.chrono-shop.net/en/. Tror det är samma kille fortfarande, mycket kunnig och trevligNågon som har koll på var man får tag i länk (Oyster el Jubilee) till en Tudor Submariner 75090? Ligger några på C24 men ganska saftig prislapp
Köper det, risk att den drar iväg åt det hållet… man vill ju inta ha en gammal silverpokal på armen- Har haft fickur, pennor och annat i silver925. Ingenting har åldrats vackert tyvärr. En guldsmed jag känner försökte göra iordning ett svårt oxiderat IWC fickur åt mig, blev inget vidare.
Ändå vill jag ha en silverTudor, men det är väl för att den har snyggaste tavlan/ringen![]()
- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.Snackade med butiken där jag köpte min och Tudor garanterar att den inte oxiderar.
Tänker med 5 års garanti att det ändå känns rätt lugnt![]()
Stort tack!Förr har jag hittat riktiga fynd som NOS crystal mm hos https://www.chrono-shop.net/en/. Tror det är samma kille fortfarande, mycket kunnig och trevlig
Med fynd menar jag dock delarna jag jagat och inte priset...men inte fantasipriser som C24
Kommentaren jag fick från AD är att de också anser att de oxiderar medan Tudor hävdar att så inte är fallet. Är det 925 silver så kommer det garanterat oxidera. Förmodar att man skulle behöva rodinera (eller göra någon annan behandling) likt vitt guld för att förhindra oxidation.- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.
- Helt rätt, utan någon form av skddsbeläggning oxiderar den. 925 silver oxiderar alltid oavsett vad det legeras med.Kommentaren jag fick från AD är att de också anser att de oxiderar medan Tudor hävdar att så inte är fallet. Är det 925 silver så kommer det garanterat oxidera. Förmodar att man skulle behöva rodinera (eller göra någon annan behandling) likt vitt guld för att inte förhindra oxidation.
En skillnad mot vanligt silver skall väl vara själva kompositionen av metaller som skall reducera risken för oxidering?Snackade med butiken där jag köpte min och Tudor garanterar att den inte oxiderar.
Tänker med 5 års garanti att det ändå känns rätt lugnt![]()
Tudors svar är onekligen väldigt konstigt men samtidigt väldigt schweiziskt (no offense). I deras uttalande nämnde de väl med ref till sina egna ex. Så de säkrar väl upp där(?).Men Tudor säger ”fake news”![]()
Det är precis det de hävdarEn skillnad mot vanligt silver skall väl vara själva kompositionen av metaller som skall reducera risken för oxidering?
Det verkar ju vara så och bilder i tråden visar det tydligt.- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.
Men vore trevligt om den inte oxiderade!
- Håll oss informerade, mycket spännande att följa det här!Det verkar ju vara så och bilder i tråden visar det tydligt.
Om/när min oxiderar kommer jag regelbundet gå in till min handlare och be dem snygga till den om jag inte gillar utseendet![]()
Räkna med det- Håll oss informerade, mycket spännande att följa det här!
Jag har haft min snart 2 månader badat i havet och sjöar , solat sovit och gjort allt möjligt med den.- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.
Men vore trevligt om den inte oxiderade!
- Kul! Undrar varför det är så olika? Tydligen påverkar vissa saker i miljön mer än andra.Jag har haft min snart 2 månader badat i havet och sjöar , solat sovit och gjort allt möjligt med den.
Kan ej se att det hänt något med den ännu .
Ser fantastisk ut! Vilken ref är det?Spenderar min Tudor-torsdag med barnen, på skateparken. Fördelen med regn: parken är tom, så när som på oss. Men det känns också som den enda fördelen.
![]()
Förutom att den är åtdragen likt en gördel så var racing strap helt klart det snyggaste jag sett på den.Till er som gillar nya BB Chrono men tycker den känns lite för stor med länk: ett läderarmband tycker jag gjorde jobbet. Kul med lite racingstuk!
Edit: satan vad spänd klockan var![]()
Tack!Ser fantastisk ut! Vilken ref är det?
Snyggt, vad är det för band?