• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grått Phoenix bästa kombon hittills?
FEAC9234-6876-49B5-8190-DA7E2D9EEF00.png
- Otroligt snyggt och fin bild 👏

Ha ha, och jag är lite småsugen just pga att den kommer att oxider över tid 😊 men gillar inte BB58 utan länk… men en brons klocka som ständigt andrar karaktär är helt underbart och borde kunna bli lite samma på den här.
- Har haft fickur, pennor och annat i silver925. Ingenting har åldrats vackert tyvärr. En guldsmed jag känner försökte göra iordning ett svårt oxiderat IWC fickur åt mig, blev inget vidare.
Ändå vill jag ha en silverTudor, men det är väl för att den har snyggaste tavlan/ringen 🙂

- Har haft fickur, pennor och annat i silver925. Ingenting har åldrats vackert tyvärr. En guldsmed jag känner försökte göra iordning ett svårt oxiderat IWC fickur åt mig, blev inget vidare.
Ändå vill jag ha en silverTudor, men det är väl för att den har snyggaste tavlan/ringen 🙂
Snackade med butiken där jag köpte min och Tudor garanterar att den inte oxiderar.
Tänker med 5 års garanti att det ändå känns rätt lugnt 😉

Någon som har koll på var man får tag i länk (Oyster el Jubilee) till en Tudor Submariner 75090? Ligger några på C24 men ganska saftig prislapp
Förr har jag hittat riktiga fynd som NOS crystal mm hos https://www.chrono-shop.net/en/. Tror det är samma kille fortfarande, mycket kunnig och trevlig

Med fynd menar jag dock delarna jag jagat och inte priset...men inte fantasipriser som C24

Köper det, risk att den drar iväg åt det hållet… man vill ju inta ha en gammal silverpokal på armen 🙂

Snackade med butiken där jag köpte min och Tudor garanterar att den inte oxiderar.
Tänker med 5 års garanti att det ändå känns rätt lugnt 😉
- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.
Men vore trevligt om den inte oxiderade!

- Finns rätt många som visat upp oxiderade ex på nätet. Tom den som säljs på KS anges ju ha oxiderat mellan bandhornen redan. Finns ett reportage om oxiderade ex på YouTube också.
Kommentaren jag fick från AD är att de också anser att de oxiderar medan Tudor hävdar att så inte är fallet. Är det 925 silver så kommer det garanterat oxidera. Förmodar att man skulle behöva rodinera (eller göra någon annan behandling) likt vitt guld för att förhindra oxidation.

Senast ändrad:
Kommentaren jag fick från AD är att de också anser att de oxiderar medan Tudor hävdar att så inte är fallet. Är det 925 silver så kommer det garanterat oxidera. Förmodar att man skulle behöva rodinera (eller göra någon annan behandling) likt vitt guld för att inte förhindra oxidation.
- Helt rätt, utan någon form av skddsbeläggning oxiderar den. 925 silver oxiderar alltid oavsett vad det legeras med.
En AD jag pratat med visade också ett ex där det börjat lite redan efter hantering i butiken.
Men Tudor säger ”fake news” 🙂

Jag köpte min BB58 925 i Maj. Planerar att den ska vara en keeper så det ska bli spännande att se hur den åldras.
Hittills, efter en lång semester med mycket salta bad, har den fått en något mörkare/mattare ton.
Inget som riktigt stör då färgen på tavla/vridring möter det ganska bra.

20210731_143943.jpg
20210731_144005.jpg

Det verkar ju vara så och bilder i tråden visar det tydligt.
Om/när min oxiderar kommer jag regelbundet gå in till min handlare och be dem snygga till den om jag inte gillar utseendet 👍🏻

Jag har haft min snart 2 månader badat i havet och sjöar , solat sovit och gjort allt möjligt med den.
Kan ej se att det hänt något med den ännu .

Till er som gillar nya BB Chrono men tycker den känns lite för stor med länk: ett läderarmband tycker jag gjorde jobbet. Kul med lite racingstuk!

Edit: satan vad spänd klockan var 😂

Bilagor

• 4DE1341F-8CC3-4BAF-B395-39FB83DA5077.jpeg
    4DE1341F-8CC3-4BAF-B395-39FB83DA5077.jpeg
    268.9 KB · Visningar: 12
Tillbaka
Topp