• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min Hydronaut på länk
B3553056-F9C0-4F76-8A43-4D684F9F36AE.jpeg
Du var bara tvungen att lägga till ”på länk”. 😂😂😂

Hmm har jag blivit knäpp? Kan man inte bära sin Tudor ele andra klockor för den delen på nato längre? Läst men aldrig upplevt (det än iallafall) att bär man klockor på nato en längre tid kan det bli spår av natot på baksidan som inte går bort...Här är en bild på spåren på baksidan. Ingen tudor men har väl samma effekt..?!?
15032021_Nato_02.jpg
Kör tudors Natos så är du homefree. Å andra sidan vad har du för estimat på ägandet av din Tudor? Du är väl WIS 🤣

Najs! 😀 Snabb leverans, tur det så du slapp vänta hela helgen. Stort grattis! Hur känns den? (Det har du säkert redan besvarat längre ned i tråden, har inte kommit dit i så fall).

Eller hur!!
Den känns riktigt bra :D Storleken var lite ovan först (var livrädd att den skulle bli för liten) men växer in i den mer o mer. Helt klart en keeper, om man nu vågar kalla något för det;)

Handlar inte om vilket nato man kör utan att om det kommer smuts/sand ele liknande mellan natot och boetten som gör att det gnager....
Tudors nato även Omegas har en helt annan konstruktion än "vanliga" Natos vilket åtm minimerar möjligheten att för ev grus/sand riva mot boettlock. Klockan lixom ligger/vilar på oroginalnatot utan spänning/friktion.

Vadå varför? Är väl inte snyggt med sånna märken?
Förstår givetvis varför ;)
Men ser det som en del av att charmen och att klockan används. Hellre ett par repor och dings för mycket än för lite. Så länge det inte blir en ordentlig repa över hela glaset så är jag helt med. Har ingen intention att sälja och därför ingen intention att hålla den inlåst och inplastad.
:)

Eller hur!!
Den känns riktigt bra :D Storleken var lite ovan först (var livrädd att den skulle bli för liten) men växer in i den mer o mer. Helt klart en keeper, om man nu vågar kalla något för det;)
Hehe, ja. Stick inte ut hakan allt för långt nu! Storleken är i min bok helt perfekt. Har hyfsat smala handleder men även för någon med mycket större tycker jag den är grym. Jag tycker att få klockor är för små. Handlar om att vänja sig bara. 👍

Tudors nato även Omegas har en helt annan konstruktion än "vanliga" Natos vilket åtm minimerar möjligheten att för ev grus/sand riva mot boettlock. Klockan lixom ligger/vilar på oroginalnatot utan spänning/friktion.
Bullshit säger jag (med glimten i ögat). Ägt både Omegas orginal nato och Tudors orginal när jag ägde en Tudor black bay 41mm. Samma kvalite på tyget som på naton fr Aliexpress. Dom lägger bara sitt namn på dom och höjer priset. Prova?!? Lägg grus imellan natot och boetten och kolla om det blir märken..? 🤣🤣 här är bilder på Aliexpress naton jag köpt. Samma material på tyget...till o med bättre lås på Aliexpress utan stift. Dvs stygnen måste gå upp för att låset ska lossna..😆
20210119_174253.jpg

Bullshit säger jag (med glimten i ögat). Ägt både Omegas orginal nato och Tudors orginal när jag ägde en Tudor black bay 41mm. Samma kvalite på tyget som på naton fr Aliexpress. Dom lägger bara sitt namn på dom och höjer priset. Prova?!? Lägg grus imellan natot och boetten och kolla om det blir märken..? 🤣🤣 här är bilder på Aliexpress naton jag köpt. Samma material på tyget...till o med bättre lås på Aliexpress utan stift. Dvs stygnen måste gå upp för att låset ska lossna..😆
20210119_174253.jpg
Skulle bli förvånad om Tudors NATO är identisk med Aliexpress med tanke på att de har samma underleverantör som Hermés. :cool:

Sedan instämmer jag med att om man lägger in grus mellan bandet och boetten så kommer det sannolikt att bli märken. :eek:

Kan till o med rekommendera Aliexpress nato. Sök på Tudor nato strap på Aliexpress. Testa ni kommer bli förvånade. Köpt många (inte till Tudor men andra). Vissa är av riktigt bra kvalitet. Skulle dom inte vara det är det inga stora pengar. Själv kör jag med Haveston single nato pga att dom är single och keepern är flyttbar och gillar texten på dom..😁
Screenshot_20210806-220225_AliExpress.jpg
Screenshot_20210806-220248_AliExpress.jpg
Screenshot_20210806-220300_AliExpress.jpg
Screenshot_20210801-192751_Chrome.jpg
20210805_202657.jpg

Skulle bli förvånad om Tudors NATO är identisk med Aliexpress med tanke på att de har samma underleverantör som Hermés. :cool:

Sedan instämmer jag med att om man lägger in grus mellan bandet och boetten så kommer det sannolikt att bli märken. :eek:

Synd att jag inte har kvar tex Omega natot (ok jämförde inte Tudor) men jämförde Omega nato och bark and jack samt en Aliexpress. Märkte ingen skillnad på tyget alls. 😁

Här är Aliexpress naton som känns exakt som Omegas , Bark and jack nato. Testa..ni kommer bli förvånade.. billiga också..😁
Screenshot_20210806-221511_AliExpress.jpg

20210119_174253.jpg
Sorry det här var fel nato. Just denna var en zuludiver. Men exakt likadan fr Aliexpress..😁

20210119_174253.jpg
Inget av dem banden du länkar har samma konstruktion som det originalnatot jag har till min tudor. Där är springbarsen insydda i natot så att den flärpen som ligger under klockan inte trycks mot baklocket då dem inte kan spännas mer än avståndet mellan de insydda springbarsen till skillnad från ett vanligt Nato/zulu i det fallet handlar det endast om konstruktion och inte material. Men kan inte se att du länkat något Nato med den konstruktionen i tråden.

Inget av dem banden du länkar har samma konstruktion som det originalnatot jag har till min tudor. Där är springbarsen insydda i natot så att den flärpen som ligger under klockan inte trycks mot baklocket då dem inte kan spännas mer än avståndet mellan de insydda springbarsen till skillnad från ett vanligt Nato/zulu i det fallet handlar det endast om konstruktion och inte material. Men kan inte se att du länkat något Nato med den konstruktionen i tråden.
Inte konstruktion utan material. Din lär också tryckas när du har den på armen. Ang smuts mm kan det lika gärna komma under där...det är väl enda skillnaden, hur den är byggd...

Inte konstruktion utan material. Din lär också tryckas när du har den på armen. Ang smuts mm kan det lika gärna komma under där...det är väl enda skillnaden, hur den är byggd...
Vadå inte konstruktionen? Det inlägget du citerade sa att dem har en annan konstruktion så jag trodde det var det ni pratade om? Tror den konstruktionen jag har på mitt motverkar märken då smutsen inte kommer ligga lika tight mot baklocket.

Vadå inte konstruktionen? Det inlägget du citerade sa att dem har en annan konstruktion så jag trodde det var det ni pratade om? Tror den konstruktionen jag har på mitt motverkar märken då smutsen inte kommer ligga lika tight mot baklocket.
Va? Nä pratade om materialet om vilket material som sliter mer. Du har ju fort tyget emot boetten?? Eller ligger den i luften?

Va? Nä pratade om materialet om vilket material som sliter mer. Du har ju fort tyget emot boetten?? Eller ligger den i luften?
Nej men ett vanligt Nato spänner man mot bakboetten när man drar dem via springbarsen. Tudors Nato måste man ta bort springbarsen på varje gång det monteras vilket gör att tygbiten som ligger under klockan inte ligger lika tight mot bakboetten. Oavsett har jag burit min tudor i över fyra år med originalnato och har inte ett märke.

Trodde det var detta inlägget du citerade som diskuterades. Där konstruktionen nämns men inte material. Det var du som började prata material sen
21447637-9B48-44FA-8609-8E9A5BAFF2D5.png

Trodde det var detta inlägget du citerade som diskuterades. Där konstruktionen nämns men inte material. Det var du som började prata material sen
21447637-9B48-44FA-8609-8E9A5BAFF2D5.png
Ahh ok..då är jag med...hur du menar...okey ingen aning bara läst om att nato sliter på bakboetten...vet inte om just Tudors gör det eller ej. Men hamnar väl smuts där med. Speciellt om man badar med nato mm. Menar har man en tejpbit på baksidan, lär det förhindra..

• Like
Reactions: JDQ
Tillbaka
Topp