Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har mitt nr![]()
Trevlig fredag!
Läder är så jäkla snyggt men för mig är det typiskt fotomaterial. Klarar aldrig av det i verkligheten. Så är avundsjuk på er andra som kan med annat än länk. Hindrar inte att jag upprepar cykeln köp klocka-beställalädernatogummilås-prova-sälja varje gång iofs.Testar läder idag och gillar det!
![]()
Du har minaDu har mitt nr![]()
Jag har turen att gilla läder på många av mina så denna kommer nog sitta på läder en hel del. Har lite svårare för nato däremot men tycker att det är snyggt på bild.Läder är så jäkla snyggt men för mig är det typiskt fotomaterial. Klarar aldrig av det i verkligheten. Så är avundsjuk på er andra som kan med annat än länk. Hindrar inte att jag upprepar cykeln köp klocka-beställalädernatogummilås-prova-sälja varje gång iofs.
Den är ju som gjord för ett mörkbrunt läder. Önskar jag kunde uppskatta det mer.Jag har turen att gilla läder på många av mina så denna kommer nog sitta på läder en hel del. Har lite svårare för nato däremot men tycker att det är snyggt på bild.
Jäkligt snyggt. Vart kommer det från? Gillar deras egna men upplever delar av det som lite bulky.Testar läder idag och gillar det!
![]()
Tack!Jäkligt snyggt. Vart kommer det från? Gillar deras egna men upplever delar av det som lite bulky.
Jag har några oanvända i 19mm om du skulle vara sugen.Jäkligt snyggt. Vart kommer det från? Gillar deras egna men upplever delar av det som lite bulky.
Tack tar en funderareJag har några oanvända i 19mm om du skulle vara sugen.
Kom på nu att det kanske är 18mm jag har dock.Tack tar en funderare![]()
Och 20mm är slut - innan jag får en jäkla massa PM!Tack!Det är från @grodslukarenx men tror att han bara hade något enstaka 20mm. Tyvärr har det fått lite skav då jag hade det på en annan klocka innan där det satt lite tight mot boetten.
Det kan du gott ha med de fina banden du säljer.Och 20mm är slut - innan jag får en jäkla massa PM!![]()
![]()
Kommer det fler eller ska jag dra ett PM och fråga?Och 20mm är slut - innan jag får en jäkla massa PM!![]()
![]()
Nja, de var del av en f.d. grekisk läderslöjdares sista lager så det blir inte fler.Kommer det fler eller ska jag dra ett PM och fråga?![]()
Inte den blekaste, äger ingen BB58 så har inte provat. Rätt så krallig boett för en så avsmalnande länk, dock!@grodslukarenx
Hur sitter de nitade oysterlänkar som du har till salu på BB58?
Hur sitter dom mot en 76200 boett då? Tror det är samma boett som någon vintage Rolex datejust.Inte den blekaste, äger ingen BB58 så har inte provat. Rätt så krallig boett för en så avsmalnande länk, dock!
Önskas test är det nog läge att hugga nu, är bara 2 kvar.![]()
Äger du klockan och postar "nya" bilder eller rotar du i arkivet igen? Så svårt utan datumTestar läder idag och gillar det!
![]()

Icke den blekaste, återigen!Hur sitter dom mot en 76200 boett då? Tror det är samma boett som någon vintage Rolex datejust.
Är sista änkbiten bredvid ändlänken också 20mm?Icke den blekaste, återigen!Tror det hade suttit bra men kan inte svära på det.
18! Sånt här gör sig bäst i dm.Är sista änkbiten bredvid ändlänken också 20mm?
Tänkte kanske fler också undrade, så du slipper samma frågor om och om igen. Men har skickat DM, jag tar en länk!18! Sånt här gör sig bäst i dm.![]()
Haha, jag äger den och tar nya bilder.Äger du klockan och postar "nya" bilder eller rotar du i arkivet igen? Så svårt utan datum![]()
Den är sjukt fin! Måste erkänna att jag är lite sugen på en BB58. Jag "testar" storleken med en Seiko SPB143 just nuHaha, jag äger den och tar nya bilder.
SBP143 är ju grymt fin. James Stacey körde en utvärdering och även en jämförelse med BB58 i sin senaste artikel på Hodinkee. Men en ´58 är ju alltid en ´58Den är sjukt fin! Måste erkänna att jag är lite sugen på en BB58. Jag "testar" storleken med en Seiko SPB143 just nu![]()
Kan bara instämma SPB143 är riktigt trevlig men BB58 är BB58.SBP143 är ju grymt fin. James Stacey körde en utvärdering och även en jämförelse med BB58 i sin senaste artikel på Hodinkee. Men en ´58 är ju alltid en ´58Har för mig att han även pratade om det på en av de senaste Grey Nato Q&A avsnitten. Där var han mer uttalat åt BB58 hållet om pengen inte är en issue.
![]()
Still In Love With My Seiko SPB143
James Stacey celebrates his anniversary with the Seiko Prospex SPB143.www.hodinkee.com