• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Räkna med moms och frakt, killen bor i UK.
Japp så jag tror att gruppköp är det bästa eller åka över med en väska och fylla den med länkar. De lär ju gå som tåget :cool:

you-get-a-taco-oprah.gif

Tudor är ju i det närmaste perverst sugna på att ständigt byta färg på bezels, så att det kommer en ny gmt med andra färger tror jag bara är en tidsfråga.

Sedan: vågar rolex släppa tudor lös med datum på 58an så blir det en kioskvältare av stora mått.

Kollade. Smart som satan, men inte easyglide direkt. Ser större nytta till lås som inte har mikrojusteringslås.
På ex BB36 så tror jag den kommer väl till nytta. Där finns det utrymme för att göra ett till microjusteringshål längst in men tänker att den här funktionen ev kan kompensera upp för det hålet + komma till praktisk nytta när handleden sväller. Det är iaf vad jag hoppas på men vet inte om jag tänker rätt där.

Ärgar de inte så som silver oftast gör med tiden ?

Nu är jag varken expert eller speciellt påläst men jag tror inte att det är så farligt. Jag har nyttjat den hela sommaren; salta bad, sol och svett. Upplever den eventuellt något mattare i tonen än när den var ny men jag vet inte riktigt.

Skulle det bli för jäkligt är det väl bara att gå på den med en tub tandkräm och rotborste? ;)

Skämt åsido, enligt Tudor har dom ju någon magisk blandning som inte ska åldras men jag tror att det är väldigt olika från klocka till klocka.

Jag läste precis en tråd på reddit där en användare påstår att Tudor egentligen skulle ha höjt sina priser med 20% redan förra året och att ADs i Schweiz fick den informationen redan 2019. Men pga covid ska detta ha skjutits upp. Är det någon som hört något liknande rykte tidigare?

Jag läste precis en tråd på reddit där en användare påstår att Tudor egentligen skulle ha höjt sina priser med 20% redan förra året och att ADs i Schweiz fick den informationen redan 2019. Men pga covid ska detta ha skjutits upp. Är det någon som hört något liknande rykte tidigare?
Priserna höjdes i Januari 2020, globalt. Men inte några 20%.

Nää, ska fan dra ett PM till den där Gabe och fråga vad statusen är på min länklösning! Hade snudd på glömt av det där lite när @Cosmo skrev tidigare idag. Skulle ju fått den redan i somras nångång.
Återkopplar med svar här om han skriver något av intresse

Nää, ska fan dra ett PM till den där Gabe och fråga vad statusen är på min länklösning! Hade snudd på glömt av det där lite när @Cosmo skrev tidigare idag. Skulle ju fått den redan i somras nångång.
Återkopplar med svar här om han skriver något av intresse
Beställde min halflink i maj. I början av juni skulle det ta ca 6 v. I mitten av juli skrev han att han stött på ”problem” med tillverkaren/samarbetspartnern. Sen inte hört något. Frågade nu vad han trodde var realistisk levtid. Får se vad han svarar.

Intrycket jag fått från honom är trots ovan mycket bra. Förtroendeingivande och framstår som seriös. Jag tror ärligt talat bara han haft oflyt med sin leverantör/partner. Och jag har heller inte betalat något i förskott eller liknande så jag är inte ”orolig” att bli blåst eller liknande. Tror och hoppas att min halflink kommer under hösten. Hade givetvis velat haft den till i somras men det är som det är. Förhoppningvis har jag den till beach 2022

Gjorde ett besök på Nymans Ur i Västerås idag. Ville bla informera mig om läget vad gäller BB58 efter de spekulationer som förts fram här i tråden.
I skyltfönstret står tex en blå BB58 som det bara är att gå in och köpa för den som vill ha en ny direkt.
I butiken har man gjort en monter med BB58: blå och svart tavla, silver och guldboett.
Som officiell AD hade de inte hört någonting om förändringar i produktionen av BB58 för närvarande.
Jag köpte en BB58 med svart tavla idag som komplement till min blå 🙂.
EBC4EC21-EBC0-4FDD-971C-849296C2C64C.jpeg
0F214F4C-A734-4F60-880D-0D9808FBA54B.jpeg
A15683D5-281B-4BE9-BF6D-88C261CB1CF3.jpeg

Gjorde ett besök på Nymans Ur i Västerås idag. Ville bla informera mig om läget vad gäller BB58 efter de spekulationer som förts fram här i tråden.
I skyltfönstret står tex en blå BB58 som det bara är att gå in och köpa för den som vill ha en ny direkt.
I butiken har man gjort en monter med BB58: blå och svart tavla, silver och guldboett.
Som officiell AD hade de inte hört någonting om förändringar i produktionen av BB58 för närvarande.
Gratulerar till en grym duo!

Provade du guld 58 såg på Instagram när Niklas hade den på ser grym ut.
Men grattis till den svarta.
Är ju lite sugen på guld silver och brons .

Bra med fakta. ☺️

Grattis till klockan! ☺️

Tillbaka
Topp