Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja men det tycker jag. Tror inte det är någon garanti kvar, köpte från chrono24. Hittar bara på Tudor att det är 5års garanti från och med 2020. Men ska kolla böckerna när jag kommer hem från jobbet.Det borde den klara. Den har väl 40h power reserve? Kan vara värt att lämna in och garantin borde ju gälla fortfarande(?).
-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Kanske bara är jag som stör mig på gångavvikelsen. Ja jag tänkte kolla hur länge den håller.-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.
Att klockan stannar är inte så konstigt heller, det beror på hur pass aktiv du varit. Har du stillasittande jobb ex. så kan det hara så att den inte dras upp tillräckligt under dagen. Jag brukar ha samma med mina klockor. De brukar hålla över natten men väldigt sällan 40 tim. Testa att dra upp klockan helt ~40 varv och kolla hur länge den går innan den stannar.
Jag hade också stört mig (framförallt när det är minus) En ruckning kostar 200-300 medans en service går på 5500+ Förhoppningsvis är en ruckning tillräckligt.Kanske bara är jag som stör mig på gångavvikelsen. Ja jag tänkte kolla hur länge den håller.
Ska nog köra på en ruckning, lokala urmakaren hade inte rätt verktyg för det tyvärr. De blir nog en tripp till Västerås.Jag hade också stört mig (framförallt när det är minus) En ruckning kostar 200-300 medans en service går på 5500+ Förhoppningsvis är en ruckning tillräckligt.
Den där fick en 7,62 mm Kallekulla på sig om jag inte minns fel……bullet proof….Keramisk boett är coolt, men passar inte som riktig beater/tool-klocka. Stål är absolut bäst, du får leva med repor men spricker gör det inte.
![]()
Jag har 17,5 cm och min 41a funkar bra på mig tycker jagTja! Sett några som bär 41mm Tudor royal och såg någon som skrev att man önskade att den var mindre. Tänker på 38 versionen, är den för liten i mångas tycke och 41 lite stor? Är själv inne på en 38mm blå tavla. Har 17-18 handleder
Mvh
bulangandsons.eu
Använd sandpapper. Löser de flesta vassa kanter.Fick skav av 58an vid låset.
Det kan ju inte finnas många 2021 totalt.![]()
2022 nu
En modern automatisk klocka dras upp även vid passivt bärande.-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.
Att klockan stannar är inte så konstigt heller, det beror på hur pass aktiv du varit. Har du stillasittande jobb ex. så kan det hara så att den inte dras upp tillräckligt under dagen. Jag brukar ha samma med mina klockor. De brukar hålla över natten men väldigt sällan 40 tim. Testa att dra upp klockan helt ~40 varv och kolla hur länge den går innan den stannar.
instagram.com
Gissar att det är fler än jag som uppskattar sådant här. Detta är tillverkaren som tillverkar banden till Pelagos FXD.![]()
JULIEN FAURE SAS (@julienfaure1864) • Instagram photos and videos
4,173 Followers, 1,609 Following, 662 Posts - See Instagram photos and videos from JULIEN FAURE SAS (@julienfaure1864)instagram.com
Äh. Samma visa varje gång Tudor lanserar nya modeller. Var ju likadant med blåa BB58 och nu vimlar det av dem. FXD kom ju ut i november, ha lite tålamod!Lite sen på bollen här, men är det korrekt uppfattat att nu även Tudor slagit in på den populära linjen att hype:a nya modeller som sedan inte går att köpa till list i butik? Sannolikheten att få köpa en ny Pelagos FXD i närtid är noll?
Äh. Samma visa varje gång Tudor lanserar nya modeller. Var ju likadant med blåa BB58 och nu vimlar det av dem. FXD kom ju ut i november, ha lite tålamod!
Med det sagt är det (gissades det hos Bergströms) 6-8 månaders väntetid i GBG, så jag hade gärna klippt en beggad för att slippa vänta.
Köpte min bb36 i höstas och upplever samma sak med powerreserven. Blir väldigt mycket stillasittande kontorsjobb i mitt fall (speciellt under dessa tider med hemmajobb) säkert en orsak att den inte drar upp som vid en vanlig aktiv dag.Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Grattis till en kanonfin klockaFantastisk
![]()
![]()
![]()
Riktig klockporr....Dessa bilder från Blackbird Watch Manual får mig på fall varje gång jag släppt BB58 eller övervägt en separation. Vilken fantastisk pjäs.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
The Tudor Black Bay Fifty-Eight - Blackbird Watch Manual
Vintage inspired but with all the niceties of a modern watch, the Black Bay Fifty-Eight is the latest addition to Tudor’s highly successful dive watch range, now in a smaller size.www.blackbird-watchmanual.com