• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag tror att denna modell kom med lollipop-visare i original. Jag har inget belägg för detta, mer än vad jag läst om modellen på diverse forum. Annars ska väl det vara samma visare som på andra subs från Tudor/Rolex från samma period (rätta mig gärna om jag har fel, inte alls någon expert på ämnet).

Min säger hej :)
dagens32.JPG

Skarp!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Var inne i butik idag och provade Black bay på läder, börjar bli svårt att motstå. Blir en lång kväll med chrono24 och leta, tycker det känns tufft att ge 25000 i svensk butik när de ligger strax under 20000 i Tyskland. Tittade även på Pelagos och den är också rejält fin men det lutar åt BB.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Var inne i butik idag och provade Black bay på läder, börjar bli svårt att motstå. Blir en lång kväll med chrono24 och leta, tycker det känns tufft att ge 25000 i svensk butik när de ligger strax under 20000 i Tyskland. Tittade även på Pelagos och den är också rejält fin men det lutar åt BB.
Skulle dock rekommendera att köpa den på länk. Det blir några tusen dyrare men länken är så pass välgjord och snygg.

I min åsikt är den också snyggast på länk. Ett passande läderband kan du hitta för några hundralappar. Lycka till med letandet!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Skulle dock rekommendera att köpa den på länk. Det blir några tusen dyrare men länken är så pass välgjord och snygg.

I min åsikt är den också snyggast på länk. Ett passande läderband kan du hitta för några hundralappar. Lycka till med letandet!


Förstår hur du menar, mitt problem är att jag alltid tycker länk är skitsnyggt på bild men när jag väl köper klocka med länk så slutar det med att jag byter till något annat. Tänkte undvika att lura mig själv denna gång :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Förstår hur du menar, mitt problem är att jag alltid tycker länk är skitsnyggt på bild men när jag väl köper klocka med länk så slutar det med att jag byter till något annat. Tänkte undvika att lura mig själv denna gång :)
Om du känner dig så säker på din sak så kör på läder, även nato följer med klockan :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Om du känner dig så säker på din sak så kör på läder, även nato följer med klockan :)

Jag är ganska säker på att det blir på läder om det blir BB, mitt underbara bekymmer är att jag ej bestämt mig helt o hållet än, när man är i denna prisklass tycker jag att det finns mycket roligt, både nytt o begagnat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
esanu4e2.jpg

Heritage chrono på länk.


iPhone | Tapatalk


För att tillägga något informativt så är det en otrolig skillnad i vikt och komfort mot min Pelagos. Tudor borde införa pelagos lås på alla modeller. Ni som inte har provat en IRL borde göra detta. Pelagos då.


iPhone | Tapatalk
 
  • Like
Reactions: joF

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kanske en dum fråga som svaret nog står på något av de tidigare 707 inläggen, men när kom Tudor sub med safirglas?
Har läst en del om äldre modeller med plexi?
 

Arson

Breitling
Lyckades hitta en Tysk handlare på Chrono24, och idag kom klockan :)

bild.JPG


Dock var det en 7-8 mm bred liten repa på vänstra sidan av klockan :( Kanske kan få lite ersättning av butiken. Misstänker den polerade ytan är ganska lätt blir repad?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Lyckades hitta en Tysk handlare på Chrono24, och idag kom klockan :)

bild.JPG


Dock var det en 7-8 mm bred liten repa på vänstra sidan av klockan :( Kanske kan få lite ersättning av butiken. Misstänker den polerade ytan är ganska lätt blir repad?

Köpte du den begagnad? Ja, de polerade sidorna kan vara lite känsliga.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nix, den är ny! Plast och allt är kvar.

Kan man lämna in för polering eller är det bara acceptera att den kommer bli mer repig framgent? :p

Ta bilder på en gång och kontakta säljaren. Är den ny ska den vara repfri.

Kan vara läge att du startar en ny tråd om ditt problem ;) Gärna med bilder.
 
Topp