• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det här med nyheter från Tudor i september som det ryktas om, någon som hört mer specifika rykten kring vad det skulle kunna vara? Eller som kan komma med en utbildad killgissning?
Står just i begrepp till (Tudor-)köp men vill ju inte bränna höstens klockbudget redan i augusti om det vaknas godis i september… 😬
Pelagos gissar jag.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu hängde jag inte med alls 😊

Spår av perlon? Repor?
Min uppfattning är att de perlon jag haft är betydligt mjukare än de Natos jag haft. Men om det ska bli repor får det nog ändå ligga grus emellan eller?
Precis så, bandet i sig gör inga repor. Det är smuts och annat som hamnar där som ligger och skaver.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Fan den är snygg den här eller hur @Burnman kanske skall klippa en jag också
659577E0-872C-4287-BD7D-31EB92D07A97.png
Ojhopp! Vad är det för modellnr? Någon vänlig själ som kan delge?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Lätt varning för de där med curved ends. Det är ju inte RubberB typ som sitter dikt an mot boetten. Och dessa från CNS kan se jävligt illa ut jämfört med vintage original tropic med rundade ändar. Se nedan:
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Lätt varning för de där med curved ends. Det är ju inte RubberB typ som sitter dikt an mot boetten. Och dessa från CNS kan se jävligt illa ut jämfört med vintage original tropic med rundade ändar. Se nedan:
Håller med. Tror inte kvalitén på dessa från CNS är något speciellt att skryta om
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

erow

Patek
2-Faktor
Alltså den växer bara mer och mer på mig för varje bild man ser!! Otroligt bra 👌🏻
Jag tycker absolut du ska klippa en, men du flippar ju rätt sällan va?! Bäst vore om @Limeee högg en pronto så kan jag stå först i flipparkön sen 😬
Gissar på att den där INTE kommer betinga premium på andrahandsmarknaden så kanske vore bra om någon notorisk flippade tog första värdetappet så kan jag göra en bra affär sen 🤗

Man ska ju inte säga för mycket nu men det där känns som en garanterad keeper så jag lär nog försöka hugga en asap så fort AD har den inne
Angående att flippa, det var 39mm du var sugen på va? Jag pratade med Robin idag och kommer köpa 36an när de får in den, risken är ju stor att den kommer säljas när jag tröttnar :banghead:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nope ingen Tudor. Vi får se när FXD’n dyker upp. TT Exp är ju grym men att köra den med den vanliga kan bli lite overkill. 😬
S&G Tudorn är fin. Ska bli kul att se lite recensioner på den.
Har du någon som helst aning när FXD kommer att komma?
TT exp är grym men tror det blir lite kaka på kaka. BB S&G skulle vara ett bra komplement till samlingen. Får dock se vad jag tycker om polerade guldet. Gillade den tidigare borstade looken bättre :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har du någon som helst aning när FXD kommer att komma?
TT exp är grym men tror det blir lite kaka på kaka. BB S&G skulle vara ett bra komplement till samlingen. Får dock se vad jag tycker om polerade guldet. Gillade den tidigare borstade looken bättre :)
Ja du den som lever får se och "när man väntar på något gott så är det ju bara härligt" etc. 😝
Länge varit sugen på ngt i TT, men med Explorern känns S&G som att den blir lite för lik. Däremot grymt sugen på en Prince Day+Date i TT.

Typ denna modellen: https://chrono24.app/tudor/tudor-prince-date-day-full-set--id24054071.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK
Den skulle kunna komplettera.
 
Topp