• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laplander

Rolex
Återstår att se om det blir något patentintrång men nog är designen onekligen lika som easy link.
Jag mailade Gabe där förra året om North Flag och skickade bilder med mått osv men då fanns det ej.
Det var iof innan företaget Steel Reef grundades och då hette det blackbayowners på instagram och fanns endast till BB58. Han har ju expanderat utbudet sen dess.
Håller tummarna att han har en lösning för NF nu och det vore verkligen en hit.
Ja, det ska bli spännade om man får något svar. Jag tycker och hoppas att det borde funka. 👍
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
En gammal trotjänare kan man väl inte kalla en klocka som sällan blir av att använda. Långt med än länken som aldrig suttit på armen då jag inte är någon länkman. Men jag gillar den fortfarande ändå efter snart 4 år så den får hänga kvar.

Edit: vänta nu, det är strax 5 år sen. Augusti 2018. Tiden går fort. Men tudorn håller sig runt sekunden de gånger jag kollat.


TBB58-1w.jpg
 
Senast ändrad:

Oskar

Omega
Blir att köra på en duo denna :tudor: torsdag:cool:
IMG_9703.jpeg
Riktigt fina två! Jag har just fått erbjudande om att hämta ut en bb54, men jag undrar - hur är lumen? (Utan att artificiellt ladda den).

Med småbarn behöver jag kunna ha lite koll på natten.

Sett en negativt Youtube-video om just det, men kommentarerna var inte alltid eniga.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Riktigt fina två! Jag har just fått erbjudande om att hämta ut en bb54, men jag undrar - hur är lumen? (Utan att artificiellt ladda den).

Med småbarn behöver jag kunna ha lite koll på natten.

Sett en negativt Youtube-video om just det, men kommentarerna var inte alltid eniga.
Jag tycker inte att det är något fel på lumen men jag sover ej med klockan på heller så har icke testat hur länge den håller.
I den här artikeln så är lumen tydligen solid.
 

Oskar

Omega
Jag tycker inte att det är något fel på lumen men jag sover ej med klockan på heller så har icke testat hur länge den håller.
I den här artikeln så är lumen tydligen solid.
Ja, är också lite nytt att ha ett tydligt behov av det för mig 😂

Tror bara hodinkee har kört på med uv-lampan och fotat i den recensionen tyvärr.

Är denna videon jag refererar till:
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ja, är också lite nytt att ha ett tydligt behov av det för mig 😂

Tror bara hodinkee har kört på med uv-lampan och fotat i den recensionen tyvärr.

Är denna videon jag refererar till:
Det kanske är meningen att lumen ska matcha vintagekänslan i 54an 🤷‍♂️
Men det verkar kunna finnas bättre alternativ för lume nattetid om du ska sova med klockan på.
Alternativt får du ha en g-shock att byta till på natten ;)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Supersnygg! Tänkte ta mig till ett AD i stockholm i helgen för att försöka få fatt på en BB54. Hur möjlig är den att få tag på, är det väntelista?
Kan nog bli tufft att få en på dagen.
Det verkar vara Tudors mest populära släpp hittills och en relativt lång kö i nuläget.
Får hoppas att Tudor håller en hög produktionstakt framöver för att möta behovet.
 

joel98

Breitling
Kan nog bli tufft att få en på dagen.
Det verkar vara Tudors mest populära släpp hittills och en relativt lång kö i nuläget.
Får hoppas att Tudor håller en hög produktionstakt framöver för att möta behovet.
1-2års väntetid enligt Nymans. Jag har stått på lista sedan släpp men inte fått ngn tilldelning ännu.
Då är det lika bra att skriva upp sig på väntelistan, tack för svar!
 
Topp