• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ninred

Omega
2-Faktor
Tudor Prince Date Day 76214 😍
1000004121.jpg
 

Mattias_A

Omega
Hej! Har en BB36 och bor i Göteborg. Är något med kronan - kan inte få ut den till läge två för att ställa tiden. Verkar ha fastnat på något sätt...? I övrigt verkar urverket fungera som det ska (dvs klockan går även om jag inte kan ställa tiden). Klockan är under garanti. Vart hade ni vänt er för att kolla upp detta?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Har en BB36 och bor i Göteborg. Är något med kronan - kan inte få ut den till läge två för att ställa tiden. Verkar ha fastnat på något sätt...? I övrigt verkar urverket fungera som det ska (dvs klockan går även om jag inte kan ställa tiden). Klockan är under garanti. Vart hade ni vänt er för att kolla upp detta?
Det finns bara en AD i Göteborg. Bergströms.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
1000014415.jpg


Är riktigt nöjd med BB36 S&G.

Smekmånaden är dock över och allt oftare väljer jag Ranger eller BB41 S&G med svarta tavlan.

Hade BB41 ute på köp och sälj men insåg att jag hade ångrat en försäljning. Nya BB36 är krispigare och mer väldefinierad, påtaglig high definition känsla när man kollar på tavlan och toleranserna är lägre jämfört med förra generationen.

Men förra generationen är tydligare i känslan, mer toolig och kompromisslös.

Nya BB36 är en riktigt grym klocka men kollar man tillbaka om 10-20 år så är det troligtvis förra generationen som anses vara klassiker och en raritet bland Tudor referenserna.

För min del så är nog båda keepers i samlingen. Även Rangern. Har svårt att se att jag kommer kunna släppa ifrån mig någon av dom tre. Riktigt bra grejer. 👍🏼
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Fikk prøve en BB54 live hos Tudor AD i Stockholm og synes den var fin da. Fått tilbud å kjøpe en BB54 fra AD neste uke. Var sugen for noen måneder siden, men mer usikker nå. Usikker fordi jeg er lei alt "gilt" på klokker og har ingen med "gilt" tekst på urskiven. På den annen side er størrelsen på 37mm en vinner.

* confused *
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Meget flott variant. :)

Ja den är trevlig!

Guldtavla och oystercase ger vintage vibbar men det platta glaset och skarpheten ger modern känsla också.

Håller med dig angående BB54 att det är inflation i gilt från Tudor.

Hade gärna sett en BB36/39/41 med svart sunburst, blå lume och silver relief på index.

edit

Likaså hade jag gärna sett en 39-41mm dykare i stål med mattsvart tavla, blå lume, silver relief och keramisk insert.
 
Senast ändrad:
Topp