Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Vad är det för band?
Det är ett Ivy green suede från MolequinSnyggt! Vad är det för band?
Den där ser man inte ofta, den med vit tavla är väl vanligare tror jag. Håll hårt i den skulle jag säga. Klart som tusan att den hållerMin "första" klocka inköpt på PK huset i början av 2000 talet, Prince Date chronograf 79273. Har inte hittat särskilt många med just denna kombo, känns den utdaterad eller håller den än?![]()
Riktigt läckerMin "första" klocka inköpt på PK huset i början av 2000 talet, Prince Date chronograf 79273. Har inte hittat särskilt många med just denna kombo, känns den utdaterad eller håller den än?![]()
Låda och pristaggen, 16.800 riksdaler gick den på.Riktigt läcker
Har du bara klockan kvar eller har du något mer? Tänker typ cert, box osv. Minns du vad du gav?
Ja, standard och mycket stabil urverk. Har den servats någongång?Det sitter ett cal. 7750 i, den är rätt standard väl?
Har legat i en byrålåda i 15 år då en Garmin hamnade på handleden och man tränade 12 h/v...
Enda risken är att det inte ser bra ut![]()
Ska till fjällen nästa vecka och testade slänga på ett Nato som känns lite mer kompatibelt med friluftsaktivitet. Hade ett gammalt 19mm som passade helt okej med klockan, men finns det någon risk med att köra fel storlek på nato? Förutom att det blir ett lite lökigt bond försök
Fick för mig att bandet skulle kunna rycka med sig bandstiftet men det är väl inte särskilt troligtEnda risken är att det inte ser bra ut
Men det där funkar ju fint![]()
Ja, 2015 så det är nog dags igen. Har fått pris av Urbrev som var helt ok och de verkar vara betrodda.
Ja, standard och mycket stabil urverk. Har den servats någongång?
Är det någon som har en uppfattning om värdet idag?Låda och pristaggen, 16.800 riksdaler gick den på.
Vill gissa att i alla fall 50K…sen kan two-tone ibland vara svåra att få sålda.Är det någon som har en uppfattning om värdet idag?
De bjöd 30 och Bukowskis ville sätta utropspris på 40-45.. Antar att det är svårare ju färre klockor som sålts att få en jämn värdering. Allt handlar som vanligt om vad en köpare är beredd att betala när man väl ska sälja.Vill gissa att i alla fall 50K…sen kan two-tone ibland vara svåra att få sålda.
Kolla med Kaplans kring värdering
Det stämmer. Det kan faktiskt hända och hände ett par ggr för min brorsa under skogsarbete. Så länge det inte finns risk att du fastnar i något och sliter i den så är det nog lugnt.Fick för mig att bandet skulle kunna rycka med sig bandstiftet men det är väl inte särskilt troligt![]()
30K känns lågt. Men iom att just 79273 verkar vara ovanlig så är det nog svårt att få till en skapligt realistisk värdering då tidigare försäljningar saknasDe bjöd 30 och Bukowskis ville sätta utropspris på 40-45.. Antar att det är svårare ju färre klockor som sålts att få en jämn värdering. Allt handlar som vanligt om vad en köpare är beredd att betala när man väl ska sälja.
Funkar ju bra![]()
Ska till fjällen nästa vecka och testade slänga på ett Nato som känns lite mer kompatibelt med friluftsaktivitet. Hade ett gammalt 19mm som passade helt okej med klockan, men finns det någon risk med att köra fel storlek på nato? Förutom att det blir ett lite lökigt bond försök
Det är en 7016 från 1968En 7928 broder! Är detta en tidig 60-talare? Mk2/3 eller nåt sånt?
Edit: ångrade mig. Andra halvan av 60? Mycket kvar att lära känner jag![]()
Passar perfektOWG med denna. Är väldigt nöjd, sitter superskönt och för mig är storleken perfekt.
Kör den på en noname oysterlänk vilken jag tycker passar bra. Lite rassligt men men. Grym klocka!
![]()
Ah! Där ser man. Förvillande lika. Har du koll på vad skillnaden är?Det är en 7016 från 1968![]()
Testa på egen risk...Funkar ju bra
Lite fel-natostorlek-inspo, bilder från:![]()
![]()
Eller som Bond körde:
![]()
*Edit: såg nu om ”lökigt bond försök”
Håller verkligen med. Den är så bra på alla sätt och vis. Känns omöjligt att tröttna på den.OWG med denna. Är väldigt nöjd, sitter superskönt och för mig är storleken perfekt.
Kör den på en noname oysterlänk vilken jag tycker passar bra. Lite rassligt men men. Grym klocka!
![]()