• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Update,

Jag har godkänt offerten och bytar verket. Kanske fel rent värdemässigt men samtidigt så är tanken att behålla den och "pass-down" för framtida genereationer :)

Det jag inte hade med var att från börjarn vände jag mig till Rydbergs Ur då jag vet att de har en urmakare, han tittade lite snabbt på den men ville inte röra den trotts ETA verket utan hänvisade mig till en AD.

IMG_3767.jpeg
IMG_3768.jpeg
7919

Min "första" klocka inköpt på PK huset i början av 2000 talet, Prince Date chronograf 79273. Har inte hittat särskilt många med just denna kombo, känns den utdaterad eller håller den än?
1000038856.jpg
Den där ser man inte ofta, den med vit tavla är väl vanligare tror jag. Håll hårt i den skulle jag säga. Klart som tusan att den håller 👍

Till er andra med BB925 har ni något wiggle room på bandstiften? Mina bandstift går nämligen att röra lite upp och ner och speciellt det ena. Blir orolig att det sliter ut silvret. Klockan är nyinköpt hos ad så ska ta mig förbi dem men tänkte först höra om någon annan upplever samma sak?

• Wow
Reactions: 308
IMG_7006.jpeg

Ska till fjällen nästa vecka och testade slänga på ett Nato som känns lite mer kompatibelt med friluftsaktivitet. Hade ett gammalt 19mm som passade helt okej med klockan, men finns det någon risk med att köra fel storlek på nato? Förutom att det blir ett lite lökigt bond försök

IMG_7006.jpeg

Ska till fjällen nästa vecka och testade slänga på ett Nato som känns lite mer kompatibelt med friluftsaktivitet. Hade ett gammalt 19mm som passade helt okej med klockan, men finns det någon risk med att köra fel storlek på nato? Förutom att det blir ett lite lökigt bond försök
Enda risken är att det inte ser bra ut 😂

Men det där funkar ju fint 🤩

Vill gissa att i alla fall 50K…sen kan two-tone ibland vara svåra att få sålda.

Kolla med Kaplans kring värdering
De bjöd 30 och Bukowskis ville sätta utropspris på 40-45.. Antar att det är svårare ju färre klockor som sålts att få en jämn värdering. Allt handlar som vanligt om vad en köpare är beredd att betala när man väl ska sälja.

De bjöd 30 och Bukowskis ville sätta utropspris på 40-45.. Antar att det är svårare ju färre klockor som sålts att få en jämn värdering. Allt handlar som vanligt om vad en köpare är beredd att betala när man väl ska sälja.
30K känns lågt. Men iom att just 79273 verkar vara ovanlig så är det nog svårt att få till en skapligt realistisk värdering då tidigare försäljningar saknas

Men i slutändan så handlar det ju om att hitta rätt köpare. Jag kniper den gärna för 30K 😉

IMG_7006.jpeg

Funkar ju bra :)

Lite fel-natostorlek-inspo, bilder från:
IMG_0960.png

IMG_0961.png

Eller som Bond körde:
IMG_0962.jpeg

*Edit: såg nu om ”lökigt bond försök”

Tillbaka
Topp