Precis. Så din spådom kanske mycket väl kan stämma med en vit Explorer så småningom!Fair point, men Tudor utgir ofte "vintageversjoner" av Rolex mer "moderne" versjoner. Vært litt sånn frem til nå, og fortsetter trolig slikt fremover også.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis. Så din spådom kanske mycket väl kan stämma med en vit Explorer så småningom!Fair point, men Tudor utgir ofte "vintageversjoner" av Rolex mer "moderne" versjoner. Vært litt sånn frem til nå, og fortsetter trolig slikt fremover også.
Känns mer som att this is it om man vill ha det. Och om man vill lägga mer så finns Land Dweller.Precis. Så din spådom kanske mycket väl kan stämma med en vit Explorer så småningom!
Så kanske det är! Den som lever får se eller inte seKänns mer som att this is it om man vill ha det. Och om man vill lägga mer så finns Land Dweller.
Ska bli kul att ändå få klämma och känna irl när tillfälle väl gesTumme upp på tavlan men tumme ner med vita visare mot vit tavla…
Ja den lär nog tilltala en hel del purister och klocknördarMäktigt, en 36mm ranger blir ju så jäkla bra!
Ja den ser väldigt intressant ut på bildernaDet där är mycket bra![]()
Enig av bilderna att dömaRiktigt bra släpp!!!![]()
Tudor är alltid så nära att göra det helt rätt. Alltid någon liten grej som skaver. Kunde inte tavlan bara fått vara vit/opaline istället? Nu är det liksom nästan där men inte hela vägen...
Är det svart lysmassa på den där eller är det bara småfnuttarna utanför index som lyser månne?Slänger in ytterligare bild från Insta i vit el icke vit tavla..![]()
Mäktig patina! Vitt tropic? Måste nog klaga lite på detEfter gårdagens klagomål på min Bulang länk provar vi ett vintage tropic sports idag.
![]()
Bara cykel idag så ingen risk att tappa tunga vikter på klockan!
Nu får ni lägga av, måste ju lägga ut den på k&s om det här fortsätter…Mäktig patina! Vitt tropic? Måste nog klaga lite på det![]()
Grönt nato går alltid bra ihop med mögel.Nu får ni lägga av, måste ju lägga ut den på k&s om det här fortsätter…![]()
Ja det gör ju det och jag fiskade fram ett gammalt grönt Phoenix-nato ur gömmorna men kom än en gång fram till att jag inte är en nato-kille.Grönt nato går alltid bra ihop med mögel.
![]()
Så jävla bra!Grönt nato går alltid bra ihop med mögel.
![]()
Tänker att den borde varit snyggare med vit tavla och svarta visare. Något åt detta hålletVill gärna se den irl. Men på bilder tycker jag inte den är vit, den ser lika beige ut som nya OP
![]()
![]()
Grönt nato går alltid bra ihop med mögel.
![]()
Verkligen en riktigt cool dinka. Jag vet inte själv vad jag borde ha för kronograf änKan bekräfta diskussionen ovan med bild nedan
![]()
Ingen aning. Satt på en Seiko 6105 jag köpte från USA 2013. Tjockare än Phoenix dock. En favorit som många velat köpa. Tar tid att skapa sådan patinaSå rätt! Får man fråga vad det är för Nato? Ser mjukt ut och med nätta keepers. Phoenix?
/J
Om det är moderna kronografer så finns det endast tre att välja påVerkligen en riktigt cool dinka. Jag vet inte själv vad jag borde ha för kronograf än![]()
Om det är moderna kronografer så finns det endast tre att välja på
![]()
Nu är vi ju inne i Tudortråden och slaskar men tycker även du kan kolla in Seiko Speedtimer och Nezumi Stockholm, beroende på budget såklart. Klart billigare att både köpa och serva.Du dom var jävligt läckra! Jag har dock inte ens bestämt mig för vilket märke jag vill haMen nu har jag ivf tre till ypperliga kandidater. Någonting med grå (sunburst?)tavla och blå bezel vore kul, tror jag.
Tack för tips! Just de Seikovarianterna faller mig inte särskilt mycket i smaken men Nezumi kände jag inte till och det fanns ju några riktigt schyssta kronografer där, även om de inte är mekaniska.Nu är vi ju inne i Tudortråden och slaskar men tycker även du kan kolla in Seiko Speedtimer och Nezumi Stockholm, beroende på budget såklart. Klart billigare att både köpa och serva.
Självklart inte på samma nivå som Tudor dock.
Tack för tips! Just de Seikovarianterna faller mig inte särskilt mycket i smaken men Nezumi kände jag inte till och det fanns ju några riktigt schyssta kronografer där, även om de inte är mekaniska.