En gråsdassig lördagmorgon när frugan vaknar grinig och minstingen är odräglig lyser denna upp också. Kunde varit en bättre bild men förutsättningarna saknades, ville mest blänka till lumen och tänka på nåt trevligare än tjuriga människor en stund.
Haft GMT’n ett tag nu och är fortfarande lika fnissigt nöjd med att det blev denna.
Villhöver en Pelagos 42 eller LHD för dom är sjukt porriga också men den rena glädjen att ta på den på helger, tillfällen och högtider är lika stor som när jag köpte den. Två gamla vänner till mig tipsade om att just hålla isär vardag och helg, båda känner sig barnsligt glada av att byta till finklockan när dom kommer hem på fredan. ”Nu tar vi helg” + wristshot händer inte sällan.
Detta är den minsta klocka jag ägt (även om båda mina Nodus är 38 bred så är bezeln mycket större) och den ”finaste” jag har och ämnar behålla. Det är ju skit att man har två barn som ska ärva en när den dagen kommer, jag får offra mig på en goding till längre fram, stackars mig
Sen är jag en hårdnackad förespråkare av att ”dyrast betyder inte finast” och den personliga känslan plus vad den kommer att symbolisera över tid är det största värdet.
Sen
är det nåt med Tudor. Jag gillar Rolex och dom är skitcoola men Tudor känns coolare av nån anledning. Dom kan hålla kvar sin egen estetik över smalt eleganta dressers, damur som passar festblåsan hela vägen till klassiska tools och riktigt råbarkade dykare.
Jag o en god gammal vän är ”osams” om visarna, jag tycker dom är ascoola, han tycker dom ser efterblivna ut. Just GMT har så stört vackra visare om ni frågar mig. Enda jag hade ändrat på min är att byta ut skölden mot en ros. Thats it och det är verkligen inget jag stör mig på.
Men rullar min BB58-GMT med lite olika stilar: brunt läderband (Hirsch för en mer formellt elegant ”brittisk” känsla eller ZuluAlpha för lite mer casual elegant vibe) eller oem Tudorlänk när det ska snofsas extra men på vanlig helg kör jag ett Woe-band eller ett väldigt trevligt bondstripe i svart med mörkgröna ränder från Blushark till den.