Vilken jäkla designblunderNej. Den är för lila. Punkt.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken jäkla designblunderNej. Den är för lila. Punkt.
![]()
Japp, helborstad.Du körde den helborstade? Hur känns kvaliteten?
Ser riktigt bra utJapp, helborstad.
Kvaliteten känns över förväntan definitivt. Ändlänkarna är så tajta så jag fick ta fram pincetten för att få på den
Synd att gamla spännet saknar T-fit bara, men det känns som en acceptabel kompromiss när Tudor nu vägra sälja sitt OEM jubilee till mig. Sedan sparar man ju 9k också.
Integrationen i övrigt med klocka och clasp är sömlös.
![]()
![]()
![]()
Jag körde samma konfig på en bb36a och kan bara hålla med. Mycket bra passform mot boett och spänne.Japp, helborstad.
Kvaliteten känns över förväntan definitivt. Ändlänkarna är så tajta så jag fick ta fram pincetten för att få på den
Synd att gamla spännet saknar T-fit bara, men det känns som en acceptabel kompromiss när Tudor nu vägra sälja sitt OEM jubilee till mig. Sedan sparar man ju 9k också.
![]()
![]()
![]()
Kul alternativ men rätt så fult imo. Inget jag kommer beställa om jag säger såBtw, Forstner har nu ett 11-row BoR till BB serien. Kanske inget för mig är min första reaktion, vad säger ni om det!?
![]()
Håller helt med, ”way too busy” som man skulle säga.Kul alternativ men rätt så fult imo. Inget jag kommer beställa om jag säger så![]()
Ser du någon nyansskillnad på stålet? Men Uncle och boetten/claspen alltså. Det är det på min. Men annars är jag supernöjd och nyansen tänker jag inte mer på nu. Originaldelarna åker liksom aldrig på, testade en dag nyligen men bytte raskt tillbaka.Japp, helborstad.
![]()
![]()
![]()
Snyggt! Jag ser faktiskt ingen skillnad alls på min med mina gamla gubbögonSer du någon nyansskillnad på stålet? Men Uncle och boetten/claspen alltså. Det är det på min. Men annars är jag supernöjd och nyansen tänker jag inte mer på nu. Originaldelarna åker liksom aldrig på, testade en dag nyligen men bytte raskt tillbaka.
Edit: Jag kör på originalbandstiften från Tudor, dom som Uncle skickade med är sämre.
![]()
Tycker det framgår på min bild, ändlänken vid kl 12. Om man vet om det... Ser du ingen skillnad så är det ingen, syns klart mindre på bild. Men min är från 2024, kan varit något i produktionen som dom ändrat sedan. Tänkte först höra av mig till dom men slängde på den och blev nöjd och glad med det så det blev aldrig av.Snyggt! Jag ser faktiskt ingen skillnad alls på min med mina gamla gubbögonKan skicka upp ett par bilder till senare.
Flyttade också över Tudors stift från claspen
Meningslöst är det inte alls. Du kan på ett mycket enkelt sätt ha koll på en andra tidzon genom att bara justera hur många timmar före eller efter den tidzon du befinner dig i, som den tidzonen är. Justera antalet timmar och violà, så har du koll på den tidzonen med. Behövs ingen extra gmt-visare för sånt.En annan grej, såg just detta från Steel Reef. De marknadsför en Batmanbezel till Tudor på en ”vanlig” BB58 ser det ut som, dvs inte gmt, vilket är helt meningslöst egentligen. Varför inte visa den med en gmt där det har en funktion…?
![]()
Fast det funkar väl bara om bezeln är 12h? Blir galet med en 24h bezelMeningslöst är det inte alls. Du kan på ett mycket enkelt sätt ha koll på en andra tidzon genom att bara justera hur många timmar före eller efter den tidzon du befinner dig i, som den tidzonen är. Justera antalet timmar och violà, så har du koll på den tidzonen med. Behövs ingen extra gmt-visare för sånt.
Meningslöst är det inte alls. Du kan på ett mycket enkelt sätt ha koll på en andra tidzon genom att bara justera hur många timmar före eller efter den tidzon du befinner dig i, som den tidzonen är. Justera antalet timmar och violà, så har du koll på den tidzonen med. Behövs ingen extra gmt-visare för sånt.
Bezeln har en 24h skala som då behöver en gmt-visare för att vara användbar, och visa en andra tidszon. Eller hur skulle du få det att funka @ironcastle?Fast det funkar väl bara om bezeln är 12h? Blir galet med en 24h bezel
Fast det funkar väl bara om bezeln är 12h? Blir galet med en 24h bezel
Nej, ni har ju rätt såklart! Instämmer i analysen, det där blir ju knas. Skämsmössan på.Bezeln har en 24h skala som då behöver en gmt-visare för att vara användbar, och visa en andra tidszon. Eller hur skulle du få det att funka @ironcastle?
Reagerade inte de första 2 sekunderna och tänkte snabbt att kanske vore praktiskt… men sen funderade jag ett varv till. De nästan lurar kunderna här tycker jagNej, ni har ju rätt såklart! Instämmer i analysen, det där blir ju knas. Skämsmössan på.
Iden var bra, men utförandet fel. Instämmer.
Eller så får de skicka med ett par extra drev så man kan dreva om timvisaren till halvfart.
Skickade nu ett mail till Gabe på Steel Reef, var tvungenReagerade inte de första 2 sekunderna och tänkte snabbt att kanske vore praktiskt… men sen funderade jag ett varv till. De nästan lurar kunderna här tycker jag![]()
Ja, be honom förklara hur han tänkt sig det hela. Kanske är han smartare än viSkickade nu ett mail till Gabe på Steel Reef, var tvungenkänner honom sen han höll på att utveckla första ”on the fly” extension link. Får se vad de säger…
Jepp så kan det va! Om jag hör något återkommer jag!Ja, be honom förklara hur han tänkt sig det hela. Kanske är han smartare än vi![]()