• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nej. Den är för lila. Punkt.
IMG_0229.jpeg
Vilken jäkla designblunder

Du körde den helborstade? Hur känns kvaliteten?
Japp, helborstad.

Kvaliteten känns över förväntan definitivt. Ändlänkarna är så tajta så jag fick ta fram pincetten för att få på den 😅

Synd att gamla spännet saknar T-fit bara, men det känns som en acceptabel kompromiss när Tudor nu vägra sälja sitt OEM jubilee till mig. Sedan sparar man ju 9k också 🙄.

Integrationen i övrigt med klocka och clasp är sömlös.

IMG_6839.jpeg
IMG_6840.jpeg
IMG_6841.jpeg

Japp, helborstad.

Kvaliteten känns över förväntan definitivt. Ändlänkarna är så tajta så jag fick ta fram pincetten för att få på den 😅

Synd att gamla spännet saknar T-fit bara, men det känns som en acceptabel kompromiss när Tudor nu vägra sälja sitt OEM jubilee till mig. Sedan sparar man ju 9k också 🙄.

IMG_6839.jpeg
IMG_6840.jpeg
IMG_6841.jpeg
Ser riktigt bra ut 👌.

Japp, helborstad.

IMG_6839.jpeg
IMG_6840.jpeg
IMG_6841.jpeg
Jag körde samma konfig på en bb36a och kan bara hålla med. Mycket bra passform mot boett och spänne.

Japp, helborstad.

IMG_6839.jpeg
IMG_6840.jpeg
IMG_6841.jpeg
Ser du någon nyansskillnad på stålet? Men Uncle och boetten/claspen alltså. Det är det på min. Men annars är jag supernöjd och nyansen tänker jag inte mer på nu. Originaldelarna åker liksom aldrig på, testade en dag nyligen men bytte raskt tillbaka.

Edit: Jag kör på originalbandstiften från Tudor, dom som Uncle skickade med är sämre.
IMG_8301.jpeg

Senast ändrad:
Ser du någon nyansskillnad på stålet? Men Uncle och boetten/claspen alltså. Det är det på min. Men annars är jag supernöjd och nyansen tänker jag inte mer på nu. Originaldelarna åker liksom aldrig på, testade en dag nyligen men bytte raskt tillbaka.

Edit: Jag kör på originalbandstiften från Tudor, dom som Uncle skickade med är sämre.
IMG_8301.jpeg
Snyggt! Jag ser faktiskt ingen skillnad alls på min med mina gamla gubbögon 😅 Kan skicka upp ett par bilder till senare.

Flyttade också över Tudors stift från claspen

Snyggt! Jag ser faktiskt ingen skillnad alls på min med mina gamla gubbögon 😅 Kan skicka upp ett par bilder till senare.

Flyttade också över Tudors stift från claspen
Tycker det framgår på min bild, ändlänken vid kl 12. Om man vet om det... Ser du ingen skillnad så är det ingen, syns klart mindre på bild. Men min är från 2024, kan varit något i produktionen som dom ändrat sedan. Tänkte först höra av mig till dom men slängde på den och blev nöjd och glad med det så det blev aldrig av.

Det är inte som originalet (hade ju en blå Chrono). Mer stretch i Uncle och Tudors OEM T-fit har en elegantare clasp. Men på något sätt är denna bekvämare precis som gamla stretchiga jubilee. Gillar helt borstat här också.

En annan grej, såg just detta från Steel Reef. De marknadsför en Batmanbezel till Tudor på en ”vanlig” BB58 ser det ut som, dvs inte gmt, vilket är helt meningslöst egentligen. Varför inte visa den med en gmt där det har en funktion…? 😖
IMG_5432.jpeg
Meningslöst är det inte alls. Du kan på ett mycket enkelt sätt ha koll på en andra tidzon genom att bara justera hur många timmar före eller efter den tidzon du befinner dig i, som den tidzonen är. Justera antalet timmar och violà, så har du koll på den tidzonen med. Behövs ingen extra gmt-visare för sånt.

Meningslöst är det inte alls. Du kan på ett mycket enkelt sätt ha koll på en andra tidzon genom att bara justera hur många timmar före eller efter den tidzon du befinner dig i, som den tidzonen är. Justera antalet timmar och violà, så har du koll på den tidzonen med. Behövs ingen extra gmt-visare för sånt.
Fast det funkar väl bara om bezeln är 12h? Blir galet med en 24h bezel

Bezeln har en 24h skala som då behöver en gmt-visare för att vara användbar, och visa en andra tidszon. Eller hur skulle du få det att funka @ironcastle?

Bezeln har en 24h skala som då behöver en gmt-visare för att vara användbar, och visa en andra tidszon. Eller hur skulle du få det att funka @ironcastle?
Nej, ni har ju rätt såklart! Instämmer i analysen, det där blir ju knas. Skämsmössan på.
Iden var bra, men utförandet fel. Instämmer.
Eller så får de skicka med ett par extra drev så man kan dreva om timvisaren till halvfart.

Nej, ni har ju rätt såklart! Instämmer i analysen, det där blir ju knas. Skämsmössan på.
Iden var bra, men utförandet fel. Instämmer.
Eller så får de skicka med ett par extra drev så man kan dreva om timvisaren till halvfart.
Reagerade inte de första 2 sekunderna och tänkte snabbt att kanske vore praktiskt… men sen funderade jag ett varv till. De nästan lurar kunderna här tycker jag 😂

Har som flera här Uncle Seiko jubilee till min BB41 GMT. Har dock kvar ursprungsspännet på den.
Till frågan, är det någon som sett ett AM spänne med microjustering som kan passa? Uncles ser gigantiskt ut.

Tillbaka
Topp