rickjung
Basic
Kolla Sinn 356 . Riktigt trevlig storlek för en chronoVi ska snacka mer Sinn. Kan hända att jag köper en till. Fast å andra sidan kan allt hända.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla Sinn 356 . Riktigt trevlig storlek för en chronoVi ska snacka mer Sinn. Kan hända att jag köper en till. Fast å andra sidan kan allt hända.
Ja jättemärkligt men senaste uppdaten som är den snyggaste tycker jag , sålde dåligt vad jag hört av svenska handlare i allafall. Sen ärJag såg det på Breitlings hemsidan när jag checkade efter att vi spelat in. Blev förvånad faktiskt, hade helt missat det. Märkligt att göra om en linje som funnits väldigt länge och ta bort den efter bara några år efter att den gjorts om.
G-Shock kan vi absolut köra.G-shock/beaters? Det finns visserligen ett avsnitt om instegsklockor men det ligger ganska långt ifrån beaters IMO. G-Shock skulle dessutom kunna vara värt ett eget avsnitt både för ditt eget intresse som säkert har mycket kul info och kuriosa att bjuda på men också för att produktserien till stor del ligger till grund för begreppet och i mångt och mycket nästan är synonymt med ordet beater.
Svenska klockmärken/svensk klockhistoria? För en som inte är så insatt i vintage så stöter man förvånansvärt ofta på gamla modeller som är avsedda för den svenska marknaden som verkar ha varit ganska betydande för schweiziska (och även andra) tillverkare. Eller bara ett avsnitt om Vintage i allmänhet?
Mikromärken/independent? Många avfärdar det som billigt skräp vilket så klart också förekommer men det finns även väldigt trevliga och originella designer i alla möjliga prisklasser från SKX-nivå till PP.
Bara ett par snabba förslag, återkommer om jag kommer på fler.![]()
Äntligen!!!![]()
E32 uppe nu! Sam är tillbaka och vi diskuterar klockor som snurrat och releaser som berört.
Det är en kombination av lathet, 556:an mångsidighet och brist på kraftreserv som gör att Cartier allt för sällan ser dagens ljus. Helt tragiskt egentligen.Fint avsnitt, kul att höra er igen!
Nu är jag nyfiken på varför @Pinsam inte använder sin Cartier, är den för fin för vardagen?
![]()
E33. Nytt avsnitt uppe nu!
Det ligger många timmar bakom det enbandsintrot. Håller med, jag gillar det också.Kul med frågestund! Sen så gillar jag verkligen ert intro.
Det ligger många timmar bakom det enbandsintrot. Håller med, jag gillar det också.
Bergströms.Vem sålde Sinn i Göteborg tidigare? Hade faktiskt ingen aning om det.
Kul! Sett fram emot ett nytt avsnitt![]()
Verkligen, hysteriskt roligt!Citat:
-16:04!
Magiskt roligt![]()
Riktigt bra podd men avsnitten kommer ut lika regelbundet som bussarna i Vietnam.![]()
Jag skyller på @yonsson. Vi har två tema-avsnitt på gång. Precis den spark i baken vi (läs: han) behöver.
Här kommer en spark tillJag skyller på @yonsson. Vi har två tema-avsnitt på gång. Precis den spark i baken vi (läs: han) behöver.
Förkylningarna har avlöst varandra här senaste 2 veckorna men fear not, snart på banan igen.