• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Darabont

Omega
Nu är även jag med i Team SMP :)
Köpte denna till mig själv i examenspresent efter att ha blivit klar med kandidaten för ett par veckor sen! Det enda negativa med min Seamaster är att jag i skrivande stund inte har något som helst sug att skaffa en till klocka (skulle eventuellt vara en Speedy isf).
65553722-64D0-4013-A18D-283124A49ABF.jpeg

Trevlig helg!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nu är även jag med i Team SMP :)
Köpte denna till mig själv i examenspresent efter att ha blivit klar med kandidaten för ett par veckor sen! Det enda negativa med min Seamaster är att jag i skrivande stund inte har något som helst sug att skaffa en till klocka (skulle eventuellt vara en Speedy isf).
65553722-64D0-4013-A18D-283124A49ABF.jpeg

Trevlig helg!
Grattis! Hade den där utgåvan tidigare och gillade den skarpt! Blev utbytt mot en tvåton dito som du ser några poster upp.
 
En liten fråga, får man alltid med en tag när man köper en klocka ny, eller kan det skilja från år till är?
Insåg precis att jag inte fick med någon när jag köpte min SMP 300M hos BergStröms 2017.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
En liten fråga, får man alltid med en tag när man köper en klocka ny, eller kan det skilja från år till är?
Insåg precis att jag inte fick med någon när jag köpte min SMP 300M hos BergStröms 2017.
Ja, du skulle ha fått med en tag. Där står din klockas ref-nr, serie-nr, urverkskaliber, garantitid och div symboler som COSC m m.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nu är även jag med i Team SMP :)
Köpte denna till mig själv i examenspresent efter att ha blivit klar med kandidaten för ett par veckor sen! Det enda negativa med min Seamaster är att jag i skrivande stund inte har något som helst sug att skaffa en till klocka (skulle eventuellt vara en Speedy isf).
65553722-64D0-4013-A18D-283124A49ABF.jpeg

Trevlig helg!
Nice är den grön?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Ja, du skulle ha fått med en tag. Där står din klockas ref-nr, serie-nr, urverkskaliber, garantitid och div symboler som COSC m m.
Kan tycka det är lite dåligt att slarva bort något sådant då, men allt sånt står på granitkorten ändå så sett, men ändå.
Det skal finnes en tag, men har ved flere tilfeller värt med om at den ikke fölger med for at butiken har slarvat eller plockat av den sammen med plasten så ganske vanlig at den ikke fölger med.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Kan tycka det är lite dåligt att slarva bort något sådant då, men allt sånt står på granitkorten ändå så sett, men ändå.
Oförsvarligt tycker jag, skall man lägga på kunden att ha koll på allt som skall finnas med ? Som sagt en tag unik för din klocka, det är ju inte fullset utan den. Givetvis svårt att reklamera nu en tre år senare men att producera en ny tag med din klockas uppgifter borde inte vara någon stor sak för Omega.
 

HSK

Patek
2-Faktor

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är inte glaset bara mer kupat då? Annars ska det vara mer eller mindre samma mått:
https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-42-mm-21090422001001
Man kan finna svaren själv. Hodinkee anger 13,15 på denna och en vanlig mäter jag till 13,5. Att kuperat glas skulle göra den den tunnare känns lite konstigt skrivet för det sticker inte upp nämnvärt på dom vanliga. Gissar att vridringen är lite tunnare än dom keramiska, antagligen baklocket utan glas också.
 
Oförsvarligt tycker jag, skall man lägga på kunden att ha koll på allt som skall finnas med ? Som sagt en tag unik för din klocka, det är ju inte fullset utan den. Givetvis svårt att reklamera nu en tre år senare men att producera en ny tag med din klockas uppgifter borde inte vara någon stor sak för Omega.
Om det är fullset eller inte utan den verkar vara lite varierande från person till person, även om man kollar Chrono24 och köp och sälj här på ks så är nästa mer regel än undantag att tagen inte finns med rubricerad Fullset.
Men ska självklart ta upp detta med dem.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Om det är fullset eller inte utan den verkar vara lite varierande från person till person, även om man kollar Chrono24 och köp och sälj här på ks så är nästa mer regel än undantag att tagen inte finns med rubricerad Fullset.
Men ska självklart ta upp detta med dem.
Är väl en självklarhet att fullset = ALLT finns med. Tagen finns nog med i de allra flesta försäljningar av nya ur bara att det inte nämns.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är väl en självklarhet att fullset = ALLT finns med. Tagen finns nog med i de allra flesta försäljningar av nya ur bara att det inte nämns.
Samtidigt är det nog inte helt ovanligt att säljare(privat) inte har full koll på vad som skall ingå, utan att dem förutsätter att den är fullset eftersom dem säljer klockan med allt som följde med vid köp.
Saknas då tex tagen så är dem kanske inte medvetna om det eftersom dem inte fick med den vid nyköp.
 
Topp