• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Omegan är fortfarande en soleklar favorit :)
AA6FD2B2-6E2A-4239-BBFF-6C52DF1A6CF1.jpeg

Ruskigt fin kombo tycker jag! Någon här som kört med vitt gummi på SMP i sommar? Är det lika bra i verkligheten som på bild? Upp med bilder! :)

7DDDCC74-90E4-4936-8BB0-868A97E0D967.jpeg
Dra åt helv... vad fint. Jag som är en sucker för vita gummiband. Ingen som råkar veta vart man får tag på ett som passar den senaste modellen? Har förvisso redan ett svart gummi men vitt hade gjort sig bra med sommarbrännan :greedy:

Senast ändrad:
Ingen som vågat sig på helguldaren?
Tycker den är riktigt nice!
Nog för det är mkt pengar för en klocka på gummi men jämfört med tex Yachtmaster 116655 så är den ju ”billig” om man köper hos gråhandlare :)
B9DB7D16-CDC4-4D20-95B7-6B01B2E6BC17.jpeg
D9C13481-ABCE-48C5-A59D-CBBE9C3EC087.jpeg
Aldrig kollat den på C24 men överraskande låga priser. Men logiskt kanske då listpriset är åt skogen för högt.

Omega har alltid varit bra på det här med helguldsvarianter av ”vanliga” modeller. Det är något med boetterna som gör sig bra i guld. Gäller både SMP, PO och AT. Hade varit kul att ta det steget någon dag. Men jag blir knappast första ägaren :D

Ingen som vågat sig på helguldaren?
Tycker den är riktigt nice!
Nog för det är mkt pengar för en klocka på gummi men jämfört med tex Yachtmaster 116655 så är den ju ”billig” om man köper hos gråhandlare :)
B9DB7D16-CDC4-4D20-95B7-6B01B2E6BC17.jpeg
D9C13481-ABCE-48C5-A59D-CBBE9C3EC087.jpeg

Inte sett innan och hittade den inte på Omegas hemsida. Vad är ref?
Snygg men håller med, detta måste vara limited?
Inget limiterat såvitt jag vet! @A.Edfalk var snabbare med ref och länk :)

Aldrig kollat den på C24 men överraskande låga priser. Men logiskt kanske då listpriset är åt skogen för högt.
Omega har alltid varit bra på det här med helguldsvarianter av ”vanliga” modeller. Det är något med boetterna som gör sig bra i guld. Gäller både SMP, PO och AT. Hade varit kul att ta det steget någon dag. Men jag blir knappast första ägaren :D
Är själv sugen på något i helguld så satt och kollade på C24 vad det fanns för prisvärda alternativ till Rolex!
Både denna SMP och även AT ligger ju inte så högt i pris kontra varken list.pris eller Rolex :)

Hade nog behövt se en irl dock, föredrar Gulguld framför Rosé!

Rolex är ju alltid Rolex men där tycker iaf jag de gär sig bäst på länk (om man pratar sub/gmt iaf) och det blir lite för mycket guld för min smak på den typen av klocka. Omegorna däremot är vassare på gummi/läder än länk när de är gula. Högst subjektivt naturligtvis.

Antar att man får vara beredd på att ta en smäll även om man köper beg men om man kalkylerar med 15% drop eller så så borde man ju kunna testa t.ex. denna ett tag.
https://www.chrono24.se/omega/omega-seamaster-aqua-terra-41-mm-22052412103001--id14807680.htm
Med tanke på att den billigaste jag kan hitta av förra modellen ligger på bara 8K mindre
https://www.chrono24.se/omega/omega-seamaster-aqua-terra-150m-co-axial-42-mm--id3181914.htm

Sen dyker ju PO upp här på K&S med jämna mellanrum. Är förmodligen det mest prisvärda. Och kränga i EU om man ångrar sig.
https://klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-18k-guld.73487/

Helvete nu tändes en gnista här också...

Är själv sugen på något i helguld så satt och kollade på C24 vad det fanns för prisvärda alternativ till Rolex!
Både denna SMP och även AT ligger ju inte så högt i pris kontra varken list.pris eller Rolex :)

Den är fin men som du säger är den nog lite för dyr. Dock den där PO:n i guld som länkades till av @carlm var riktigt nice och känns ju mer prisvärd :)

Tillbaka
Topp