Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den omegan är riktigt fin! Även en skaplig trio på bildenOmegan är fortfarande en soleklar favorit
Dra åt helv... vad fint. Jag som är en sucker för vita gummiband. Ingen som råkar veta vart man får tag på ett som passar den senaste modellen? Har förvisso redan ett svart gummi men vitt hade gjort sig bra med sommarbrännanRuskigt fin kombo tycker jag! Någon här som kört med vitt gummi på SMP i sommar? Är det lika bra i verkligheten som på bild? Upp med bilder!
Zealande har väl vitt??Dra åt helv... vad fint. Jag som är en sucker för vita gummiband. Ingen som råkar veta vart man får tag på ett som passar den senaste modellen? Har förvisso redan ett svart gummi men vitt hade gjort sig bra med sommarbrännan
Dra åt helv... vad fint. Jag som är en sucker för vita gummiband. Ingen som råkar veta vart man får tag på ett som passar den senaste modellen? Har förvisso redan ett svart gummi men vitt hade gjort sig bra med sommarbrännan
Priserna visas i USD så det är lätt att tro att det tillkommer moms och lång leveranstid men vill bara flika in att de faktiskt skickas inom EU. Har dessutom bara hört gott om kvaliteten och komforten på banden.Zealande har väl vitt??
Edit: https://www.zealande.com/en/rubber-...5-tang_buckle-brushed/59-color_bracelet-white
Vad är det man säger..? Inte alla hjältar bär kappor, en del hänger på KS. Zealande it is! Tackar för länken!Zealande har väl vitt??
Edit: https://www.zealande.com/en/rubber-...5-tang_buckle-brushed/59-color_bracelet-white
Bra fråga. Så är det på alla mina klockor. Gissar på att det har med solstrålarnas reflektioner och att det bryts annorlunda i vattnet. Ska forska i det eftee är jobbet ikvällNågon som kan svara på varför urtavlan "försvinner" i vissa vinklar under vatten? Tack / Oscar
Detta är ett fysikaliskt fenomen som kallas totalreflektion ("total internal reflection"). Här finns en djupare förklaring av det med hänvisning till just klockor (och vad tillverkare kan göra för att motverka det!)Någon som kan svara på varför urtavlan "försvinner" i vissa vinklar under vatten? Tack / Oscar
Åfan, ska läsa lite. Tack för det!Detta är ett fysikaliskt fenomen som kallas totalreflektion ("total internal reflection"). Här finns en djupare förklaring av det med hänvisning till just klockor (och vad tillverkare kan göra för att motverka det!)
Har för mig att Sinn UX som har en oljefylld boett, inte får det där fenomenet just pga oljanDetta är ett fysikaliskt fenomen som kallas totalreflektion ("total internal reflection"). Här finns en djupare förklaring av det med hänvisning till just klockor (och vad tillverkare kan göra för att motverka det!)
Har för mig att Sinn UX som har en oljefylld boett, inte får det där fenomenet just pga oljan
Edit: finns lite att läsa om det här
https://www.sinn.de/en/HYDRO.htm
Aha sorry! Kunde ju läst lite på din länk förstYes, det är den lösning som de nämner i den diskussionen jag länkade också. Detta fungerar på så sätt att "glaset" och oljan har samma brytningsindex.
Ja, jag har en UX. Det är rätt häftigt att bada med den Har också två SMP så jag vet skillnaden.Har för mig att Sinn UX som har en oljefylld boett, inte får det där fenomenet just pga oljan
Edit: finns lite att läsa om det här
https://www.sinn.de/en/HYDRO.htm
Inte sett innan och hittade den inte på Omegas hemsida. Vad är ref?Ingen som vågat sig på helguldaren?
Tycker den är riktigt nice!
Nog för det är mkt pengar för en klocka på gummi men jämfört med tex Yachtmaster 116655 så är den ju ”billig” om man köper hos gråhandlare
Snygg men håller med, detta måste vara limited?Inte sett innan och hittade den inte på Omegas hemsida. Vad är ref?
Här är ref: 210.62.42.20.03.001Inte sett innan och hittade den inte på Omegas hemsida. Vad är ref?
Väldigt snygg, och ingen som lägger märke till den, "alla" tror att det är en parfymklocka.Ingen som vågat sig på helguldaren?
Nog för det är mkt pengar för en klocka på gummi men jämfört med tex Yachtmaster 116655 så är den ju ”billig” om man köper hos gråhandlare
Aldrig kollat den på C24 men överraskande låga priser. Men logiskt kanske då listpriset är åt skogen för högt.Ingen som vågat sig på helguldaren?
Ingen som vågat sig på helguldaren?
Inte sett innan och hittade den inte på Omegas hemsida. Vad är ref?
Inget limiterat såvitt jag vet! @A.Edfalk var snabbare med ref och länkSnygg men håller med, detta måste vara limited?
Aldrig kollat den på C24 men överraskande låga priser. Men logiskt kanske då listpriset är åt skogen för högt.
Är själv sugen på något i helguld så satt och kollade på C24 vad det fanns för prisvärda alternativ till Rolex!Omega har alltid varit bra på det här med helguldsvarianter av ”vanliga” modeller. Det är något med boetterna som gör sig bra i guld. Gäller både SMP, PO och AT. Hade varit kul att ta det steget någon dag. Men jag blir knappast första ägaren
Inget limiterat såvitt jag vet! @A.Edfalk var snabbare med ref och länk
Är själv sugen på något i helguld så satt och kollade på C24 vad det fanns för prisvärda alternativ till Rolex!
Både denna SMP och även AT ligger ju inte så högt i pris kontra varken list.pris eller Rolex
Hade nog behövt se en irl dock, föredrar Gulguld framför Rosé!
Den är fin men som du säger är den nog lite för dyr. Dock den där PO:n i guld som länkades till av @carlm var riktigt nice och känns ju mer prisvärdInget limiterat såvitt jag vet! @A.Edfalk var snabbare med ref och länk
Är själv sugen på något i helguld så satt och kollade på C24 vad det fanns för prisvärda alternativ till Rolex!
Både denna SMP och även AT ligger ju inte så högt i pris kontra varken list.pris eller Rolex
Hade nog behövt se en irl dock, föredrar Gulguld framför Rosé!