Det kan vara så att smuts har tagit sig inunder och gör den därför trögNågon mer som har problem med att bezeln är fruktansvärt trög på 2541.80 ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan vara så att smuts har tagit sig inunder och gör den därför trögNågon mer som har problem med att bezeln är fruktansvärt trög på 2541.80 ?
Ah okej då förstår jag! Tack snälla för bra snabba svar !Om bezelen inte vridits på länge kan som sagt smuts och avlagringar gjort den trög. Den kan behöva "motioneras" en hel del för att den ska bli enklare att vrida. Om du har koll på tätheten kan man använda tvål och vatten för att lösa upp avlagringar samtidigt som man vrider bezelen.
Misstänker man större mängder smuts eller ännu värre sandkorn, kan det vara idé med att låta en urmakare lossa bezelen och göra rent.
Tack !Det kan vara så att smuts har tagit sig inunder och gör den därför trög
Riktigt bra tips! Jag, som du sa, motionerade den lite och började vrida på några varv. Första gick knappt att rubba men efter ett tag gav han med sig och nu går det riktigt bra! får inte glömma klockans motionerande bara för jag glömmer mitt egetOm bezelen inte vridits på länge kan som sagt smuts och avlagringar gjort den trög. Den kan behöva "motioneras" en hel del för att den ska bli enklare att vrida. Om du har koll på tätheten kan man använda tvål och vatten för att lösa upp avlagringar samtidigt som man vrider bezelen.
Misstänker man större mängder smuts eller ännu värre sandkorn, kan det vara idé med att låta en urmakare lossa bezelen och göra rent.
Härligt att det löste sig....Riktigt bra tips! Jag, som du sa, motionerade den lite och började vrida på några varv. Första gick knappt att rubba men efter ett tag gav han med sig och nu går det riktigt bra! får inte glömma klockans motionerande bara för jag glömmer mitt eget
Jag fick tipset att man ska vrida den kontinuerligt, och att den kunde bli trög om man inte gjort det på en bra stund.Någon mer som har problem med att bezeln är fruktansvärt trög på 2541.80 ?
Ja men precis fick tipset igår att ”motionera den” haha vilket var mycket bra för det verkar fungera bra jaJag fick tipset att man ska vrida den kontinuerligt, och att den kunde bli trög om man inte gjort det på en bra stund.
Vet ej om det stämmer men min snurrar bra i alla fall.
Riktigt snyggt! Vart är länken i från?När det blev känt att 007 skulle ha en meshutrustad klocka i nya filmen så tyckte jag att det såg illa ut.. Men som oftast så trillar man dit till slut
Singularstraps.seRiktigt snyggt! Vart är länken i från?
https://www.zealande.com/Nu får jag vara med och leka i den här tråden. Fick hem min smp igår, fisatan vilken klocka!
Vet någon vart jag kan köpa bra gummi stronks till den? Modellanpassade med böjda ändar osv.
Grattis! Riktigt finNu får jag vara med och leka i den här tråden. Fick hem min smp igår, fisatan vilken klocka!
Vet någon vart jag kan köpa bra gummi stronks till den? Modellanpassade med böjda ändar osv.
Nu får jag vara med och leka i den här tråden. Fick hem min smp igår, fisatan vilken klocka!
Grattis! Riktigt fin
Original gummit är både snyggt och otroligt skönt! Kan starkt rekommendera. Kolla med Eriksson urhandel
Grattis, och välkommen i klubben.Är jag också med i gänget nu? Hämtade ut denna fina klocka tidigare idag! Sjukt nöjd!
Det är schysst, jag har både länk o gummit. Den är väldigt bekväm och lätt på gummit. Väldigt mjukt och skönt gummi med grym kvalitetskänsla.Ok - gillar min svarta SMP (senaste) brutalt mycket. Nu på länk - ni som har haft både länk och gummi; vill jag ha originalgummit?
Tack - så vad kör du mest? Gummi eller länk? Tvekar lite då ju länken på något sätt hör ihop med den klockan. Men så är den tung...Det är schysst, jag har både länk o gummit. Den är väldigt bekväm och lätt på gummit. Väldigt mjukt och skönt gummi med grym kvalitetskänsla.
Har bara haft klockan i 1 månad, så lite kort tid att utvärdera vilket jag föredrar. Gummi tycker jag är grymt skönt på sommaren framförallt. Men jag gillar samtidigt tyngden och känslan i länken. Mest tid hittills har länken fått i alla fall.Tack - så vad kör du mest? Gummi eller länk? Tvekar lite då ju länken på något sätt hör ihop med den klockan. Men så är den tung...