• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

HSK

Patek
2-Faktor
Pratade med en Omega AD i veckan. Han sa att nya SMP blå och svart går väldigt bra. Den gråa med blå visare säljs väldigt lite och att den vita inte lyft. Det sista förvånade mig...
Inte särskilt konstigt egentligen, den är väldigt somrig och fräsch men inte lika mångsidig som de klassiska färgerna. De flesta köper nog en blå eller svart och kompletterar med någon annan rolig sommarklocka. :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Postade denna i Omega-tråden igår. Hade glömt att vi faktiskt hade en dedikerad SMP-tråd :) Ingen här som har denna Bond-SMP?

820AC3D4-A78E-4DFC-BB2A-3C4BF920DF91.jpeg
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Kan nån bjuda på lite inspiration till andra band än länk till en 25318000 med blå tavla?
Jag är lite trött på länken, eller vill åtminstone byta ibland. Har ett svart läderband men den...nja...
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Kan nån bjuda på lite inspiration till andra band än länk till en 25318000 med blå tavla?
Jag är lite trött på länken, eller vill åtminstone byta ibland. Har ett svart läderband men den...nja...
Tycker tyvärr att just den ska ha länken... Har aldrig gillat den på annat. Möjligtvis något blått gummi - fungerar det till den nya SMP’n? Vad du gör kör inget läder.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hahahh, för att det är så denna hobby fungerar, Och en SMP är ju alltid bra att ha i samlingen ;)
Haha ja så är det nog!
Vissa modeller har man ju ägt 3-4ggr och likväl fortsätter man sälja och köpa tillbaka, oftast blir dem dyrare för varje gång också:banghead:

Lutar åt en svart på länk igen, verkar som om det får bli en helt ny.
SMP är väldigt bra klocka för pengen!
Får passa på innan prishöjningen :D
 

MLH

Cartier
Så, jag köpte ett Zealande gummiband efter tips härifrån. Jäklar vilket litet paket det kom. Handskrivet brev, putsduk och ett ifyllt garantikort, köpte bara ett gummiband?
Där snackar vi kundfocus!!

20200911_154718.jpg
Snyggt! Har du hunnit testa den ännu - och hur verkar den i så fall? Omdömena om Zealande verkar vara lite blandade. Själv tycker jag den verkar bra. Och om man, som jag, är på jakt efter ett ”fitted” gummi till förra generationens SMP så är utbudet inte speciellt stort. Everest, RubberB och nya märket TempoMat verkar funka. Men de är gjorda för Rolex och verkar kräva milt våld för att få på plats. Zealande är mig veterligen den enda eftermarknadsvarianten som är gjord för SMP. Därav min nyfikenhet! Är den värd pengarna?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Har du hunnit testa den ännu - och hur verkar den i så fall? Omdömena om Zealande verkar vara lite blandade. Själv tycker jag den verkar bra. Och om man, som jag, är på jakt efter ett ”fitted” gummi till förra generationens SMP så är utbudet inte speciellt stort. Everest, RubberB och nya märket TempoMat verkar funka. Men de är gjorda för Rolex och verkar kräva milt våld för att få på plats. Zealande är mig veterligen den enda eftermarknadsvarianten som är gjord för SMP. Därav min nyfikenhet! Är den värd pengarna?
Har hatt både RubberB og Everest til sub og begge er riktigt bra. Helt olika formar på banden og vil si det er mer en smaksak om man gillar Everest eller RubberB pga det. Zealande er mer likt RubberB, men litt tynnere og mjukare så sitter veldig bra på handen.
Helt klart på nivå med både RubberB og Everest i både kvalitet og känsla.
Eneste jeg kan kritisere Zealande for er at det var sjukt svårt å montere på min Smp. Måtte böja stiften for at det skulle passe.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt! Har du hunnit testa den ännu - och hur verkar den i så fall? Omdömena om Zealande verkar vara lite blandade. Själv tycker jag den verkar bra. Och om man, som jag, är på jakt efter ett ”fitted” gummi till förra generationens SMP så är utbudet inte speciellt stort. Everest, RubberB och nya märket TempoMat verkar funka. Men de är gjorda för Rolex och verkar kräva milt våld för att få på plats. Zealande är mig veterligen den enda eftermarknadsvarianten som är gjord för SMP. Därav min nyfikenhet! Är den värd pengarna?
Jag har 3st från dem och väntar just nu på resterande färger så jag vill säga att jag är riktigt nöjd med dem! :D
 
  • Like
Reactions: MLH

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan nån bjuda på lite inspiration till andra band än länk till en 25318000 med blå tavla?
Jag är lite trött på länken, eller vill åtminstone byta ibland. Har ett svart läderband men den...nja...
Jag tyckte det var riktigt svårt att hitta en bra matchning och körde mest på orginallänk.
Annars tycker jag den gör sig bra på halvgrov mesh. MN kändes inte riktigt rätt men gifter sig något om du har gulnad lysmassa.
20200719_111356.jpg

20200118_143508.jpg
 

MLH

Cartier
Har hatt både RubberB og Everest til sub og begge er riktigt bra. Helt olika formar på banden og vil si det er mer en smaksak om man gillar Everest eller RubberB pga det. Zealande er mer likt RubberB, men litt tynnere og mjukare så sitter veldig bra på handen.
Helt klart på nivå med både RubberB og Everest i både kvalitet og känsla.
Eneste jeg kan kritisere Zealande for er at det var sjukt svårt å montere på min Smp. Måtte böja stiften for at det skulle passe.
Intressant, tack!
 

joh.jonsson

Panerai
Snyggt! Har du hunnit testa den ännu - och hur verkar den i så fall? Omdömena om Zealande verkar vara lite blandade. Själv tycker jag den verkar bra. Och om man, som jag, är på jakt efter ett ”fitted” gummi till förra generationens SMP så är utbudet inte speciellt stort. Everest, RubberB och nya märket TempoMat verkar funka. Men de är gjorda för Rolex och verkar kräva milt våld för att få på plats. Zealande är mig veterligen den enda eftermarknadsvarianten som är gjord för SMP. Därav min nyfikenhet! Är den värd pengarna?
Tycker det verkar vara bra kvalle. Väldigt mjukt o följsamt men inte budget sladdrig liksom.
Likt norrmannen här ovan så va det ett jävla bök o få in ett av bandstiften. Men de gick :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag drömde inatt om att jag hade den nya vita Omega SMP. Nu vill jag uppfylla min dröm. :D
Har två Breitlings på service, ska sälja de efter service och köpa en vit Omega SMP.

Jag undrar vad bör jag tänka på? Köpa nytt eller begagnat? Hur bärs den, större, mindre? Gillar nämligen mindre klockor...

Bild från nätet.
68B3675F-8A6B-48C4-9E69-EF5966A54465.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag drömde inatt om att jag hade den nya vita Omega SMP. Nu vill jag uppfylla min dröm. :D
Har två Breitlings på service, ska sälja de efter service och köpa en vit Omega SMP.

Jag undrar vad bör jag tänka på? Köpa nytt eller begagnat? Hur bärs den, större, mindre? Gillar nämligen mindre klockor...

Bild från nätet.
68B3675F-8A6B-48C4-9E69-EF5966A54465.jpeg
Ljusa tavlor bärs i regel större än mörkare diton. Har dock inte jämfört SMP-varianterna sida vid sida men skulle nog rekommendera att du testar innan köp.
 

Watchpeak

Omega
Ett par månader har nu gått med min Seamaster 300 Trilogy på armen. Det va ett wildcard som har vuxit mer än förväntat i mina ögon. Va väldigt osäker på länken men det visade vara något jag verkligen uppskattar. Riktigt sjysst med inbyggt glidelock. Brushed mitt- och polerade ytterlänkar ger en mer tonad upplevelse än hos den "icke limiterade" Seamaster 300 med polerade mittlänkar. Glaset är domed och en charmig liten detalj är :omega: loggan på glaset. Tavlan kan jag uppleva lite platt men det va ju så den såg ut 1957 så svårt att klaga på egentligen..:rolleyes:
Ett pluss är helt klart klockboxen och allt "lulllull" man får med. Storleksmässigt är 39mm i sweetspot! Caliber 8806 med 55h powerreserv.

Blir den kvar? Time will tell..

Bild på klockan:
44BB4C86-41C8-4C51-A586-EE3589832D8B.jpeg


https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-39-mm-23410392001001
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Ett par månader har nu gått med min Seamaster 300 Trilogy på armen. Det va ett wildcard som har vuxit mer än förväntat i mina ögon. Va väldigt osäker på länken men det visade vara något jag verkligen uppskattar. Riktigt sjysst med inbyggt glidelock. Brushed mitt- och polerade ytterlänkar ger en mer tonad upplevelse än hos den "icke limiterade" Seamaster 300 med polerade mittlänkar. Glaset är domed och en charmig liten detalj är :omega: loggan på glaset. Tavlan kan jag uppleva lite platt men det va ju så den såg ut 1957 så svårt att klaga på egentligen..:rolleyes:
Ett pluss är helt klart klockboxen och allt "lulllull" man får med. Storleksmässigt är 39mm i sweetspot! Caliber 8806 med 55h powerreserv.

Blir den kvar? Time will tell..

Bild på klockan:
44BB4C86-41C8-4C51-A586-EE3589832D8B.jpeg


https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-39-mm-23410392001001
Har själv haft turen att äga denna goding, och den är GRAVT saknad! En av den mest saknade genom mitt långa klockliv :(
 
Topp