• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
2541an fick hänga med idag och skotta massor av snö :)

PXL_20210108_143255309.PORTRAIT.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Måste säga att jag är väldigt nöjd med urverket på min 25480. Ställde tiden den 12/12 och på en månad har den fortat sig fyra sekunder. Vilket får anses vara väldigt bra för ett icke termokompenserat quartzverk :)

PXL_20210112_180356638.NIGHT.jpg


Dessutom så träffar sekundvisaren markeringarna 🥳🎉
Min ligger ungefär där också. Visst är det bra, speciellt då dom är lite till åren. Men superquartz är i en lite annan division, Sinn UX fortade sig en sekund på närmare två månader.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Min ligger ungefär där också. Visst är det bra, speciellt då dom är lite till åren. Men superquartz är i en lite annan division, Sinn UX fortade sig en sekund på närmare två månader.

Ja det är definitivt ingen HAQ. Hade en Seiko 7A38 som fortade sig 1s/10 dag vilket är den bästa quartzaren jag har haft. Min Seiko Arnie är däremot mycket sämre och fortar sig 15s/månaden.
 
Topp