• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Äger ingen ännu, men tanken är att införskaffa en 212.30.41.20.03.001 inom kort. Velig angående blå eller svart urtavla, men lutar starkt åt blå. :)
Nu är jag förvisso lite biased i frågan men jag skulle nog säga att blå gör sig bättre på den, i vissa ljus och vinklar upplevs den nästan som svart och i starkare ljus framhävs det blåa. :)
3FB863FB-B87D-41D1-85A1-607769FCC653.jpeg
FB97AEEF-EA6C-46AC-B71E-245EC1343916.jpeg
 

Fodden

Omega
Hej!
Bra tråd detta! 😍
Sålde min Smpc i veckan, så nu är jakten igång efter något annat.
Ni som haft både den äldre Smpc och efterträdaren: hur upplever ni skillnaden i storlek? Vänjer man sig eller känns den något "klumpig"? Jag har ju testat den nya ett par gånger och tycker att den i vart fall är för stor för mig på länk. Men funderar på om det kan fungera på gummi ändå som känns lite smidigare.. Tycker den är sjukt snygg iaf och ett rejält lyft från den äldre. Bifogar en bild på när jag testade i höstas.
IMG_20210116_200134.jpg
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Hej!
Bra tråd detta! 😍
Sålde min Smpc i veckan, så nu är jakten igång efter något annat.
Ni som haft både den äldre Smpc och efterträdaren: hur upplever ni skillnaden i storlek? Vänjer man sig eller känns den något "klumpig"? Jag har ju testat den nya ett par gånger och tycker att den i vart fall är för stor för mig på länk. Men funderar på om det kan fungera på gummi ändå som känns lite smidigare.. Tycker den är sjukt snygg iaf och ett rejält lyft från den äldre. Bifogar en bild på när jag testade i höstas.
IMG_20210116_200134.jpg
Har också funderat lite på den senaste modellen. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa hur dess 42mm bärs och känns. Min SMPc 41mm är enligt mig perfekt storleksmässigt och därav är jag också lite fundersam över hur 42mm upplevs. 🤔
 
Senast ändrad:

Ivil

Omega
2-Faktor
Funderar på att sälja min 210.92.44.20.01.001 då jag inte använder den så mycket sedan jag köpte min Aerospace.
Jäkligt trevlig klocka då den bärs lätt och storleken är lagom.
Måste fundera lite då det alltid e kul med mekaniska klockor.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
En snabb fråga. Finns det något Omegaspänne med microjustering till originallänken till en 2254.50?
Det verkar finnas ändlänkar till alla SMP-länkar så man kan montera justerbar clasp vad gäller den här så smalnar den av till 18mm och dom här clasparna håller 20mm. Det ser helt enkelt inte bra ut! Förutom själva claspen behövs det bytas två ändlänkar och Omega tar bra betalt för alla delar. Glöm saken mao.
 

henno3

Omega
Det verkar finnas ändlänkar till alla SMP-länkar så man kan montera justerbar clasp vad gäller den här så smalnar den av till 18mm och dom här clasparna håller 20mm. Det ser helt enkelt inte bra ut! Förutom själva claspen behövs det bytas två ändlänkar och Omega tar bra betalt för alla delar. Glöm saken mao.
Ok, låter som att jag får trixa med halvlänkar till min länk, tack för svaret.
 
Topp