Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det svarta datumhjulet på en blå urtavla förstör den. Annars föredrar jag i de flesta fall en blå SMP före svartÄger ingen ännu, men tanken är att införskaffa en 212.30.41.20.03.001 inom kort. Velig angående blå eller svart urtavla, men lutar starkt åt blå.
Nu är jag förvisso lite biased i frågan men jag skulle nog säga att blå gör sig bättre på den, i vissa ljus och vinklar upplevs den nästan som svart och i starkare ljus framhävs det blåa.Äger ingen ännu, men tanken är att införskaffa en 212.30.41.20.03.001 inom kort. Velig angående blå eller svart urtavla, men lutar starkt åt blå.
Tack för input. Det är sant! Har ju en Speedy som är svart, så en blå SMP kompletterar ju utmärkt.Nu är jag förvisso lite biased i frågan men jag skulle nog säga att blå gör sig bättre på den, i vissa ljus och vinklar upplevs den nästan som svart och i starkare ljus framhävs det blåa.
Äntligen dags för SMP:n helg
Ser ut att sitta tight o långt fram på bilden. Bekvämt?På gummi idag
Jag ser hur det ser ut. Nej, bandet sitter inte så tight i det läge jag bär det i. Man vrider ju lite och sas spänner handleden för ta bilden.Ser ut att sitta tight o långt fram på bilden. Bekvämt?
Har också funderat lite på den senaste modellen. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa hur dess 42mm bärs och känns. Min SMPc 41mm är enligt mig perfekt storleksmässigt och därav är jag också lite fundersam över hur 42mm upplevs.Hej!
Bra tråd detta!
Sålde min Smpc i veckan, så nu är jakten igång efter något annat.
Ni som haft både den äldre Smpc och efterträdaren: hur upplever ni skillnaden i storlek? Vänjer man sig eller känns den något "klumpig"? Jag har ju testat den nya ett par gånger och tycker att den i vart fall är för stor för mig på länk. Men funderar på om det kan fungera på gummi ändå som känns lite smidigare.. Tycker den är sjukt snygg iaf och ett rejält lyft från den äldre. Bifogar en bild på när jag testade i höstas.
Ok..blev orolig att du stoppat blodflödetJag ser hur det ser ut. Nej, bandet sitter inte så tight i det läge jag bär det i. Man vrider ju lite och sas spänner handleden för ta bilden.
Med eller utan länk är en viktig faktor.Tjena!!
39k för en Seamaster 300m diver från juli 2020 mint är det ok pris?
Missade det är med länk.Med eller utan länk är en viktig faktor.
Det verkar finnas ändlänkar till alla SMP-länkar så man kan montera justerbar clasp vad gäller den här så smalnar den av till 18mm och dom här clasparna håller 20mm. Det ser helt enkelt inte bra ut! Förutom själva claspen behövs det bytas två ändlänkar och Omega tar bra betalt för alla delar. Glöm saken mao.En snabb fråga. Finns det något Omegaspänne med microjustering till originallänken till en 2254.50?
Ok, låter som att jag får trixa med halvlänkar till min länk, tack för svaret.Det verkar finnas ändlänkar till alla SMP-länkar så man kan montera justerbar clasp vad gäller den här så smalnar den av till 18mm och dom här clasparna håller 20mm. Det ser helt enkelt inte bra ut! Förutom själva claspen behövs det bytas två ändlänkar och Omega tar bra betalt för alla delar. Glöm saken mao.
Om mint är 39 med länk inte världsbäst men helt ok imo. Över det ska den även ha gummiMissade det är med länk.
Att det även ska medfölja gummi?Om mint är 39 med länk inte världsbäst men helt ok imo. Över det ska den även ha gummi