• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala vĂ€ljare
    1,563
SMP och Sirenheads bror đŸ€Ł
C826DD87-479D-4340-9058-7389FAF35558.jpeg
FDCD425E-08A9-4B37-BED6-79E4118D8E87.jpeg
E4BDBAB9-BFE0-4A40-A11A-7C98C1F9CF8F.jpeg
Fyfan jag har sjuk spindelfobi đŸ„¶

Hur gĂ„r det @FilPro , Ă„ngrat dig? 😅

För ett Är sedan efter att jag köpte min Speedmaster postade jag nedan i OmegatrÄden.

Nu ett Är senaste gick jag och köpte den nya SMP. Den Àr mycket bra och den Àr bÀttre Àn gamla SMPC. Men gamla SMPC har en otroligt fin storlek dock.

Jag var pÄ vÀg att sÀlja för att prova den gamla SMPC igen. Men att hÄlla pÄ att köpa och sÀlja i de hÀr prisklasserna Àr energikrÀvande och inte helt riskfritt heller.

SĂ„ jag lugnar mig nu

B662C9F7-B8A2-4887-B194-9677B4574EA2.jpeg

G

Ja verkligen, köpte min första SMP i sommras svarta varianten men blev aldrig riktigt kÀr

Denna gÄng sa det klick!
Kombon med fĂ€rgerna och tekniska specen Ă€r oslagbar i denna prisklass.Oerhört mycket WIS för slanten đŸ€©
Jag fÄr nog sÀga att jag gillar den blÄa mest! Àr allmÀnt svag för blÄa klockor/tavlor, men har redan en blÄ dykare ifrÄn R...X sÄ dÀrför köpte jag inte en blÄ SMP.
Den vita gillade jag inte alls nÀr den kom men numera har den vÀxt pÄ mig och börjar nÀstan bli riktigt sugen pÄ en sjÀlv!
Efter vit tror jag att svart hamnar, dvs 3:e plats. Trots detta Ă€ger jag sjĂ€lv den svarta 😂 som dessutom Ă€r den andra svarta jag Ă€ger för jag sĂ„lde den första av nĂ„gon anledning.

Med det sagt sÄ gillar jag den ÀndÄ vÀldigt mkt! svart Àr ett sÀkert kort som funkar i alla lÀgen utan att svÀva ut för mkt! blir en bra kontrast till min andra blÄa dykare som dessutom Àr i TT. Blir lite mer under radarn..

Och precis som du sÀger Àr det svÄrt att hitta nÄgot bÀttre i denna prisklassen!
A0C76959-C756-414C-9195-D7AD55B9C30E.jpeg

Kul med en till 2252.50, haft min ca 1 mĂ„nad. Ögonen dras som magneter till handleden. SĂ„ jĂ€kla bra klocka detta! đŸ‘ŒđŸ»
Haft den i nÄgra veckor, grymt nöjd. Precis vart ivÀg och lÀmnat in den pÄ service, var inte riktigt behov för det Àn men var lite saker som jag ville fixa ÀndÄ. Glaset satt inte helt korrekt och bezeln var trög mm. sÄ det kÀndes bÀst att piffa upp allt nu nÀr man precis fÄtt den :) Men nu mÄste man vÀnta..

Förresten, nÄn som har tips pÄ bra gummi i 18mm? Kollade in Zealande för de verkar poppis hÀr men fanns inte för midsize

En sista bild pÄ ett tag dÄ

IMG_20210220_002303.jpg

Haft den i nÄgra veckor, grymt nöjd. Precis vart ivÀg och lÀmnat in den pÄ service, var inte riktigt behov för det Àn men var lite saker som jag ville fixa ÀndÄ. Glaset satt inte helt korrekt och bezeln var trög mm. sÄ det kÀndes bÀst att piffa upp allt nu nÀr man precis fÄtt den :) Men nu mÄste man vÀnta..

Förresten, nÄn som har tips pÄ bra gummi i 18mm? Kollade in Zealande för de verkar poppis hÀr men fanns inte för midsize

En sista bild pÄ ett tag dÄ

IMG_20210220_002303.jpg
Jag har kollat lite man inte hittat nÄgot bra gummi i 18mm. TÀnker att jag ska köpa lite Nato till sommaren.

Liten tanke kring lÀnken som diskuteras en hel del att den inte har taper osv.
Jag hade svÄrt för lÀnken i början, men Àlskar den nu efter att jag fÄtt till passformen perfekt.
En annan sak som jag tycker Àr trevlig Àr nÀr lÀnken sitter pÄ sÄ ser sjÀlva uret mycket mindre ut Àn om den sitter pÄ gummi tex. Riktigt snyggt pÄ nÄgot vis.

IMG_20201221_131302__01.jpg

Liten tanke kring lÀnken som diskuteras en hel del att den inte har taper osv.
Jag hade svÄrt för lÀnken i början, men Àlskar den nu efter att jag fÄtt till passformen perfekt.
En annan sak som jag tycker Àr trevlig Àr nÀr lÀnken sitter pÄ sÄ ser sjÀlva uret mycket mindre ut Àn om den sitter pÄ gummi tex. Riktigt snyggt pÄ nÄgot vis.

IMG_20201221_131302__01.jpg
Bra att du fÄtt till passformen och Àr nöjd. BekvÀm lÀnk helt klar.
Jag tycker nog att lĂ€nken tar upp för mkt av ”klockan”tack vare att den Ă€r 20mm all the way.

Jag har kollat lite man inte hittat nÄgot bra gummi i 18mm. TÀnker att jag ska köpa lite Nato till sommaren.
Ok. Inte direkt nÄtt behov av gummi innan sommaren sÄ man har lite tid pÄ sig att kolla. Var inne pÄ nÄtt frÄn bonetto cinturini men verkar svÄrt att fÄ tag pÄ. FÄr se vad det blir

Tillbaka
Topp