• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ja precis, om den svarta vore 42mm vore det en fullträff (bortsett från det saftiga priset).
Det är det absolut inte värt i mina ögon😅 Men fin är den oavsett.
OT, men skulle aldrig skaffa en keramisk klocka själv. Du slipper repor men materialet är så hårt att boetten kan spricka om du tappar den.

126819-dbdbc4eb415ab35e6565e98d9699d795.jpg 127017-3844f5dc3cbd0e6fd1bf7c0c2fb00146.jpg panerai_image.3334623.jpg

OT, men skulle aldrig skaffa en keramisk klocka själv. Du slipper repor men materialet är så hårt att boetten kan spricka om du tappar den.

126819-dbdbc4eb415ab35e6565e98d9699d795.jpg 127017-3844f5dc3cbd0e6fd1bf7c0c2fb00146.jpg panerai_image.3334623.jpg
Håller helt med dig! Förbannat snyggt med keramisk boett kan jag tycka, men inte alls kul om man skulle få en stor spricka i boetten... Har för mig att det behandlats här i någon tråd på KS där en Speedy med keramisk boett blivit ”kantstött” och tappat en liten bit. Det var i princip omöjligt att laga utan att byta ut hela boetten för xx xxx kr😱
Nu får vi vandra tillbaka till topic, SMP! Är riktigt sugen på att testa den nya, efter att ha testat massor av de äldre referenserna. Får se om det ramlar in någon i samlingen framöver😀

Tja! Fick hem min seamastern (nya modellen) på länk igår, och känner att den borde vara skitsnygg med meshlänk (tänk nya bondmodellen).
Jag misstänker att omega vill ha orimligt mkt pengar om jag går igenom dom, så tänkte fråga om någon här kör sin på mesh och isf vilket, har hittat detta och funderar på om det är värt pengarna?

Tja! Fick hem min seamastern (nya modellen) på länk igår, och känner att den borde vara skitsnygg med meshlänk (tänk nya bondmodellen).
Jag misstänker att omega vill ha orimligt mkt pengar om jag går igenom dom, så tänkte fråga om någon här kör sin på mesh och isf vilket, har hittat detta och funderar på om det är värt pengarna?
Vill minnas att någon i tråden körde staib-mesh på sin. Sök lite här i tråden så finner du ☺️
Edit: @Sebastard har testat flera olika mesh på smp.

Det stämmer bra 😊 Till en början så kändes den såklart ganska liten när jag jämförde den med en Oris Divers 65 (40mm). Nu efter några veckor är det dock inget jag tänker på när jag tittar ner på handleden så man vänjer väl sig. Jag tycker inte heller att den känns oproportionerlig även om det kanske ser ut så på bilderna då bezeln är ganska stor i jämförelse till tavlan. Kan inte vara annat än nöjd då jag tror att full-size modellen hade blivit för stor.
Tack för svar. Jag var också lite sugen på en midsize men blev avskräckt av alla kommentarer om att den skulle vara för tjock i förhållande till diameter osv.
Jag har för mig att den listar 18k eller något i den stilen. 😬

Vill minnas att någon i tråden körde staib-mesh på sin. Sök lite här i tråden så finner du ☺️
Edit: @Sebastard har testat flera olika mesh på smp.
Tack för svar. Jag var också lite sugen på en midsize men blev avskräckt av alla kommentarer om att den skulle vara för tjock i förhållande till diameter osv.

18k är sjukt dyrt, men man måste medge att den verkligen lyfter bondklockan till en ny nivå!

Ja staib meshet ser väldigt bra ut, har testat massor av meshlänkar till andra klockor där meshlänken kostat 500-1000 kr, tycker dom lämnar väldigt mkt att önska så ett snäpp upp behövs till denna pjäs!

ja! Fick hem min seamastern (nya modellen) på länk igår, och känner att den borde vara skitsnygg med meshlänk (tänk nya bondmodellen).
Jag misstänker att omega vill ha orimligt mkt pengar om jag går igenom dom
Bond-mesh är i titan, tror det skulle se konstigt ut med stålklocka och titanlänk :)

Här är min på ett mesh, dock inget Staib

Screenshot_20210225-190922_QuickPic.jpg

-Klockan på bilden är en dykarkronograf. Omega’s dykarkronografer brukar vara större än 42mm... Så utan att ha läst på så tror jag att det är andra mått på denna?
44mm kronograf med 21mm bandbredd, allt står här

Tycker det ser kanon ut, vart har du köpt det och vad tycker du?

Jag köpte det från singularstraps.se

Jag är rätt säker på att detta är samma mesh om du vill ha mått mm:

Det är helt ok, kan inte begära så mycket mera för 250 kr. Men Staib är ju såklart av betydligt högre kvalité.

Tillbaka
Topp