• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Det är ganska schysst när bandet "försvinner" så man ser all form med horn och luggar 😍

IMG_20211229_103923__01__01.jpg
 
Senast ändrad:
Du har helt rätt, det är fel länk på den. Gick inte att få den ”vanliga” SMP-länken vid nyköp, så den länken har det kompletterats med i efterhand. Synd då, enligt mig, en av de bästa sakerna med Electric Blue (och även den svarta med svärdindex) är den skönare länken som avsmalnar.

Vill bara sticka emellan och påpeka att det visst gick att få den modellen av Seamaster med "Bondlänken". De flesta såldes dock med "Speedylänken".

Quartzvarianten av Electric Blue med Speedylänken har ref 2265.80 och den med Bondlänken 2065.80

Det finns ett ovärderligt youtube-klipp som reder ut alla referenser på just denna modell:

 
Vill bara sticka emellan och påpeka att det visst gick att få den modellen av Seamaster med "Bondlänken". De flesta såldes dock med "Speedylänken".

Quartzvarianten av Electric Blue med Speedylänken har ref 2265.80 och den med Bondlänken 2065.80

Det finns ett ovärderligt youtube-klipp som reder ut alla referenser på just denna modell:

Där ser man, kul att få lära sig något nytt👍
 
@SeikoZ kanske jag missförstår dig men menar du att den model bara för att en klocka på tradera gick för 25K så är alla av den modellen värda 25k? Så den som har lagt ut sin för 35K är fel pris enligt dig?
 
@SeikoZ kanske jag missförstår dig men menar du att den model bara för att en klocka på tradera gick för 25K så är alla av den modellen värda 25k? Så den som har lagt ut sin för 35K är fel pris enligt dig?
Du missförstår och gör egen tolkning nu.

Det är väl heller den som ligger på KS som är väldigt dyr.
Ja, den är dyr. Men har sett priser på Blocket upp emot 40 för samma modell.
 
Fjädern är inte dyr att fixa, och jag tänker tillbehör får inte upp priset 5000+ kr? Ligger just nu en fullset uppe för 35kkr här på KS.
Värdet av box+cert får var och en avgöra men jo, 5000:- upp tycker jag nog är rimligt här. 35K känns ändå som handlarpris eller utgångspris på blocket för den, 10-15% ner känns som rimligt slutpris. Men jag hänger väl inte med i uppgångarna... eller inte riktigt vill för man kan ju hitta en 2019 42mm under 40K som är överlägsen i utförande/innehåll jämfört med SMPc samt rejält med tid kvar av sin femåriga fabriksgaranti.
 
Värdet av box+cert får var och en avgöra men jo, 5000:- upp tycker jag nog är rimligt här. 35K känns ändå som handlarpris eller utgångspris på blocket för den, 10-15% ner känns som rimligt slutpris. Men jag hänger väl inte med i uppgångarna... eller inte riktigt vill för man kan ju hitta en 2019 42mm under 40K som är överlägsen i utförande/innehåll jämfört med SMPc samt rejält med tid kvar av sin femåriga fabriksgaranti.
+1 och att det snart närmar sig service av klockan.
 
Det är väl heller den som ligger på KS som är väldigt dyr.

Du skriver att du tycker den på KS för 35k är dyr... så jag frågade om du tycker nu att den modellen är bara värd 25K enligt annonsen som var exemplet här...

Du missförstår och gör egen tolkning nu.


Ja, den är dyr. Men har sett priser på Blocket upp emot 40 för samma modell.

Så först säger du att jag missförstår dig sen säger du att ja 35k är för dyrt samt du hänvisar att det funnits annonser på 40k...
 
Nu förstår jag inte dig, du gör mig förvirrad. Men förra generationens SMP är enligt mig ej värd en krona över 30, oavsett tillbehör och skick.
Jag frågade dig om du tycker att den modellen är inte värd 35k som annonseras här på KS. Jag skrev följande;

-kanske jag missförstår dig men menar du att den model bara för att en klocka på tradera gick för 25K så är alla av den modellen värda 25k? Så den som har lagt ut sin för 35K är fel pris enligt dig?

Nu skriver du som svar på min fråga att DU värderar den modellen till MAX 30k så då är svaret ja du tycker 35k för den som ligger på KS är FÖR DYR. Hoppas nu du förstår...
 
Jag frågade dig om du tycker att den modellen är inte värd 35k som annonseras här på KS. Jag skrev följande;

-kanske jag missförstår dig men menar du att den model bara för att en klocka på tradera gick för 25K så är alla av den modellen värda 25k? Så den som har lagt ut sin för 35K är fel pris enligt dig?

Nu skriver du som svar på min fråga att DU värderar den modellen till MAX 30k så då är svaret ja du tycker 35k för den som ligger på KS är FÖR DYR. Hoppas nu du förstår...
Exakt, och den klockan som ligger ute för 35 har tydligen i somras sålts för 28.
 
Nej, jag tycker inte @SeikoZ varit ett dugg otydlig. Jag mfl har helt enkelt svårt att ta in att en SMPc med moddat ETA-verk nu skall betinga nästan samma pris som andra Omega-modeller med inhouse som när det begav sig listade klart mer, ex en Aqua Terra. När jag köpte AT 8900 sent 2017 listade den 49K, vill minnas att SMPc då listade 35K (?)
 
Nej, jag tycker inte @SeikoZ varit ett dugg otydlig. Jag mfl har helt enkelt svårt att ta in att en SMPc med moddat ETA-verk nu skall betinga nästan samma pris som andra Omega-modeller med inhouse som när det begav sig listade klart mer, ex en Aqua Terra. När jag köpte AT 8900 sent 2017 listade den 49K, vill minnas att SMPc då listade 35K (?)
Har också hört att dom listade 35kkr, jag misstänker dessutom att det gick att få rabatt hos AD när man köpte en SMPC.
 
Tillbaka
Topp