• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala väljare
    1,539

donpasta

Rolex
Nej, jag tycker inte @SeikoZ varit ett dugg otydlig. Jag mfl har helt enkelt svårt att ta in att en SMPc med moddat ETA-verk nu skall betinga nästan samma pris som andra Omega-modeller med inhouse som när det begav sig listade klart mer, ex en Aqua Terra. När jag köpte AT 8900 sent 2017 listade den 49K, vill minnas att SMPc då listade 35K (?)

Så med det resonemanget skall inga klockor som har andra urverk öka i värde? ex tudor som hade moddade eta-verk? Så rolex daytona som hade Valjoux urverk skall inte heller öka i värde?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
okej så en AT som han gillar mer för den har ett inhouse urverk är i hans ögon mer värd än en SMPC som har ett moddat eta urverk som han ogillar? har jag förstått nu? Suck börjar förstå varför folk tröttnat på KS och inte orkar vara här inne mer utan ses på gtg eller på Facebook grupper.
Suck, har du svårt med läsförståelsen eller trollar du nu?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tycker det är lite tyst här inne. 🤔
9F778FDD-57C3-40FF-A97D-4F6AA811DE54.jpeg
DAMN vad bra wristsize 🤩
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
okej så en AT som han gillar mer för den har ett inhouse urverk är i hans ögon mer värd än en SMPC som har ett moddat eta urverk som han ogillar? har jag förstått nu? Suck börjar förstå varför folk tröttnat på KS och inte orkar vara här inne mer utan ses på gtg eller på Facebook grupper.
Du förvränger våra ord och då resten antagligen förstår vad jag menar och hur jag tänker så tänker jag inte utveckla det. Skulle också kunna skriva den där sista meningen men jag avstår.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Den här såldes ändå för ganska bra pris med tanke på vad vissa vill ha för förra generationens SMP.

Du skriver att du tycker den på KS för 35k är dyr... så jag frågade om du tycker nu att den modellen är bara värd 25K enligt annonsen som var exemplet här...



Så först säger du att jag missförstår dig sen säger du att ja 35k är för dyrt samt du hänvisar att det funnits annonser på 40k...
jag hänger på här. Värdering på denna är? 2006, precis servad på Bergströms för 7750. Den är i superskick. Om jag skulle få 35 för den - är det dyrt eller billigt? Inget cert men originalbox och serviceprotokoll + alla delar som byttes ut

Värdet av box+cert får var och en avgöra men jo, 5000:- upp tycker jag nog är rimligt här. 35K känns ändå som handlarpris eller utgångspris på blocket för den, 10-15% ner känns som rimligt slutpris. Men jag hänger väl inte med i uppgångarna... eller inte riktigt vill för man kan ju hitta en 2019 42mm under 40K som är överlägsen i utförande/innehåll jämfört med SMPc samt rejält med tid kvar av sin femåriga fabriksgaranti.
Den här såldes ändå för ganska bra pris med tanke på vad vissa vill ha för förra generationens SMP.

Eller den här⛄️ Den vill många ha.
7789D6DC-6632-447B-8E96-C4B7EE7F1616.jpeg
Å
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Du skriver att du tycker den på KS för 35k är dyr... så jag frågade om du tycker nu att den modellen är bara värd 25K enligt annonsen som var exemplet här...
Ja, jag tycker den på KS för 35 är för dyr och har svårt att se att den kommer säljas för det priset, men det har absolut inget med den på Tradera att göra.

Vad är det som är svårt att förstå med det?
 

Prefab

Cartier
2B3D2EB8-223F-4486-9150-2BBCB61D3A7E.jpeg


Med anledning av diskussionen, så fick denna bli nyårsklockan i år! Köpt ny i januari 2019 för 31’. Det rekommenderade priset var 38’ om jag minns rätt. Inte för att jag tänkt sälja den, men nog bör man väl kunna få tillbaks pengarna om det skulle bli aktuellt.

Sen jag köpte en ny 42:a i somras så har denna fått alldeles för lite handledstid, men nu åkte den på ! Förbannat fin klocka!
 
Topp