• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 965 62.1%
  • Nej

    Röster: 590 37.9%

  • Totala väljare
    1,555
2252 sitter fint på gummi.
IMG_0109.jpeg
 
jaha! Sålde senaste generationens SMP innan sommaren. Men nu är suget svårt efter en Peter Blake…svårt! Tycker att någon här både kan släppa en ur gömmorna samt berätta vilket bästa gummit med passning mot boetten är!
 
Någon som ägt den gröna smp:n som kan ge en liten mini review?, Ser riktigt bra ut på bilder men hur är den som daily? :pompus:
Haft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med en hel del plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sagt är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.
IMG_4356.jpeg
IMG_4347.jpeg
 
Senast ändrad:
Haft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med lite för mycket plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sig är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.
IMG_4356.jpeg
IMG_4347.jpeg
I see, verkligen en fullträff från omega färgmässigt. Du gav mig lite att fundera på nu :D
 
I see, verkligen en fullträff från omega färgmässigt. Du gav mig lite att fundera på nu :D
Haft min lite mer än ett år och den gröna färgen var anledningen till att jag köpte klockan. Anledningen till att jag vid tillfällen inte väljer denna klocka är att det är en 42mm dykare som jag inte tycker passar mig stilmässigt i alla lägen. Instämmer helt med Stefan för jag blir också glad varje gång jag använder klockan.
 
Senast ändrad:
Haft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med en hel del plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sagt är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.
IMG_4356.jpeg
IMG_4347.jpeg
Nice! Grattis!

Varit sugen på en sådan speciellt med både länk o gummit. Har dock inte blivit nåt då de flesta begär nån form av premium pris för den gröna…
 
Här är min SMP quartz i svart från 2009. Gillade inte riktig länken (gillar generellt inte länkar) så nu sitter idag på ett Omega nato. Den har blivit en riktig favoritklocka. Snygg, sitter skönt, är tydlig att läsa av och går helt perfekt, håller tiden väl så bra som min GS quartz.
IMG_2701.jpeg
 
Senast ändrad:
Haft min lite mer än ett år. Den gröna färgen var anledningen till att jag köpte klockan. Anledningen till att jag vid tillfällen inte väljer denna klocka är att det en 42mm dykarkare som jag inte tycker passar mig stilmässigt i alla lägen. Instämmer helt med Stefan för jag blir också glad varje gång jag använder klockan.
Aah mitt dilemma just nu är om jag kan leva med en grön som enda klocka eller om det ska vara en del av en rotation av 2 klockor, hmm decisions decisions... :pompus:
 
Gummit är ett måste för mig och hade egentligen varit nöjd med det men kul att ha en länk att varva med också.
Samma för mig, gummit var nödvändigt, men länken kändes naturlig att införliva när jag väl såg den på plats.
Vacklade mellan grön och svart urtavla....det blev svart.....svårt att veta om det var rätt val, en pinsamt svår beslutsprocess.
Men grön var väldigt härlig också, naturligvis!
 
Magisk ref av smp, aldrig prövat senaste gen dock och det lockar. Kanske blir besviken och vill ha en igen, och då vet jag var den finns 😁😉
Dagens modell är bättre på många sätt. Ruskigt bra urverk 8800, en klart bättre vridring. Men den är lite fet i jämförelse. Dom känns också ibland lite moderna med dom laseretsade vågorna, att det inte är tidlöst som äldre SMP.

SMPc sitter oerhört säker i lådan! Ruckad till perfektion i somras av Ahlsens på servicegarantin (svängde förbi Örebro och dom fixade det medans jag väntade), amplitud och gång fortfarande på topp enl dom. Fick tag in en justerbar clasp till halva listpriset. Älskar den djupsvarta tavlan :heart: Sweetspot i storlek. Keeper helt enkelt :happyhappy:
 
Tillbaka
Topp