• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
OJOJ

09D0E1DC-1AF7-44E2-92D6-C5C8C33A262B.jpeg
 

Eqn

Panerai
859D51D8-92ED-458C-89C3-A0E9BECDA097.jpeg
Har nu äntligen fått hem den! När jag börja leka lite med klockan märker jag dock att bezeln inte riktigt är som den ska. Den ”klickar” ej när jag vrider den och går att vrida åt bägge håll? Är detta något man kan fixa själv eller blir det en dyr historia?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
859D51D8-92ED-458C-89C3-A0E9BECDA097.jpeg
Har nu äntligen fått hem den! När jag börja leka lite med klockan märker jag dock att bezeln inte riktigt är som den ska. Den ”klickar” ej när jag vrider den och går att vrida åt bägge håll? Är detta något man kan fixa själv eller blir det en dyr historia?
Låter som fjärdern saknas. AD bör kunna åtgärda för några hundralappar.
 
  • Like
Reactions: Eqn

Stefan S

Patek
2-Faktor
Googlade runt lite snabbt men hittade ingenstans att köpa fjädern, hade du någon koll? Alltid roligare att försöka själv:D
Borde finnas på Ebay men bara för det hittar jag ingen där. Men du måste veta klockans ref så du verkligen får rätt fjäder.
Men jag hade kontaktat en urmakare, fjädern kostar runt ett par hundra och dom byter den på nolltid. Är liksom inga pengar i att joxa med att beställa från utlandet med risk att få fel fjäder.
 

Eqn

Panerai
Borde finnas på Ebay men bara för det hittar jag ingen där. Men du måste veta klockans ref så du verkligen får rätt fjäder.
Men jag hade kontaktat en urmakare, fjädern kostar runt ett par hundra och dom byter den på nolltid. Är liksom inga pengar i att joxa med att beställa från utlandet med risk att få fel fjäder.
Hittar inget på ref heller så blir nog urmakare, segt bara att man bor 20mil ifrån närmsta ad. Tack för hjälpen!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Gällande nya SMP (8800) - hur pass väl får ni länken att passa? Annänder ni justeringen något? Min känns liiite stor, men så pass lite att den säkert skulle bli för liten om jag tog bort en halvlänk. Skulle ju då iofs kunna flytta ut i låset men ser inte så snyggt ut. Hur har ni konfigurerat era?
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Gällande nya SMP (8800) - hur pass väl får ni länken att passa? Annänder ni justeringen något? Min känns liiite stor, men så pass lite att den säkert skulle bli för liten om jag tog bort en halvlänk. Skulle ju då iofs kunna flytta ut i låset men ser inte så snyggt ut. Hur har ni konfigurerat era?
Jag kör min inställd så att "normalläget" är i mitten av microjusteringen så att jag har maximal flexibilitet. Perfekt komfort före utseende :).
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Var förbi schiphol igår o passade på att prova denna:
smpc-2018.jpg


Mycket bra, kändes riktigt gedigen, hade dessvärre min AT att jämföra med och inte min tidigare smpc. Men det kändes som nya väger mer och hade lite mer "presence" på armen.
 
Topp