• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Daniel_st

Cartier
På tal om höjningar, höjdes inte priset på Seamaster 300M för bara någon månad sen (nov-dec)? Och nu ska de alltså höjas ytterligare?

Verkar bara va modellen på gummi med guldbezel som höjdes 1a dec, pratade med AD i lördags och dom kände inte till att någon mer höjning skall göras den 1a feb men allt annat pekar ju på de.
 

Guden

Cartier
Verkar bara va modellen på gummi med guldbezel som höjdes 1a dec, pratade med AD i lördags och dom kände inte till att någon mer höjning skall göras den 1a feb men allt annat pekar ju på de.
Pratade också med AD i söndags (Krons) som först var lite osäkra men sen sa ”Jo, alla modeller höjs den 1:a Feb.”

Väldigt oklart..
 

Lande

Breitling
2-Faktor
Det är en redig pjäs men börjar nu bli lite mer bekväm med armbandet! 😎 Bra chunkiness!
072C695F-A7D2-4946-ADB8-403F0D80FB97.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Kanske är en dum fråga, men är det någon annan som upplevt att nya länken på Seamaster 300m känns "vass"? :p Nästan så den skär in lite i armen... Man kanske är känslig, men har inte upplevt det på någon annan modell som jag haft tidigare. Framförallt på claspen/låset.
Har också hört vissa säga detta i recensioner på Youtube samt läst lite om det på Omegaforums.

Brukar du ha din klocka väldigt tight armen? och är det liksom hela tiden det känns vasst, även vid normalt bärande?

Jag kan inte minnas att jag själv upplevde detta som något problem på de 2 SMP jag har ägt (får återkomma om några dagar igen och se om jag minns rätt) men jag gillar att ha mina klockor lite lösare så kanske därför jag inte märkt av det helt enkelt..
 

Lande

Breitling
2-Faktor
Har också hört vissa säga detta i recensioner på Youtube samt läst lite om det på Omegaforums.

Brukar du ha din klocka väldigt tight armen? och är det liksom hela tiden det känns vasst, även vid normalt bärande?

Jag kan inte minnas att jag själv upplevde detta som något problem på de 2 SMP jag har ägt (får återkomma om några dagar igen och se om jag minns rätt) men jag gillar att ha mina klockor lite lösare så kanske därför jag inte märkt av det helt enkelt..
Jag bär min hyfsat tajt ändå, går ju att justera det dock. Men framförallt är det nog värre kan jag tycka då den sitter lite lösare och glider runt.
 

J-P

Omega
2-Faktor
Kanske är en dum fråga, men är det någon annan som upplevt att nya länken på Seamaster 300m känns "vass"? :p Nästan så den skär in lite i armen... Man kanske är känslig, men har inte upplevt det på någon annan modell som jag haft tidigare. Framförallt på claspen/låset.
Tror att jag förstår vad du menar. Jag bär min aningen löst och ibland kan den glida ner och om man då böjer handleden så kan det kännas, speciellt claspen. Men jag kan ändå inte påstå att jag besväras av det, så det är nog högst individuellt.
 
Topp