• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Favoriten är nog det svåraste valet om man inte är OWG på riktigt (som ingen här är 😆).
Vad man än väljer kräks man på den efter 30 dagar #facts
Favoriten kan ju bli hatobjekt efter ett tag och då har man sabbat allt
FECCDD4D-AD46-4D92-884A-6B3E99681E98.gif
 
  • Like
Reactions: v0n
Otrolig fart i den här tråden!

Jag uttalar härmed ambitionen att delta i årets utmaning. Det återstår dock att se vad det blir för klocka. Har planerat både solsemester, cityweekend och konferens i mars så det kommer bli klurigt. Stor respekt för er som tidigare år trumfat varandra med allt galnare ur!
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.
Är inte passet loggat har det inte hänt. Jag genomled förra OWG M med AW av just den anledningen men i år blir det riktig klocka. Hjälp, har inte tänkt igenom detta!:oops:
 
Otrolig fart i den här tråden!

Jag uttalar härmed ambitionen att delta i årets utmaning. Det återstår dock att se vad det blir för klocka. Har planerat både solsemester, cityweekend och konferens i mars så det kommer bli klurigt. Stor respekt för er som tidigare år trumfat varandra med allt galnare ur!
Kör Datejusten så kan jag köpa den billigt av dig i början av april😍😍😍
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.
Men kan man inte ha en sån där styggelse i fickan eller nåt under träningspasset tänker jag?
Kommer bli total anarki om alla ska göra sin egen tolkning av "träning" 😆...eller inte.
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.
Att träna dubbelpipigt kan vara ett alternativ? 🤣
 
Tyvärr så måste det bli löparklocka för mig i år igen.

Det är klockan som springer, ett ologgat pass är inget pass.

Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Är inte passet loggat har det inte hänt. Jag genomled förra OWG M med AW av just den anledningen men i år blir det riktig klocka.

@Berns, ur ett folkhälsoperspektiv tycker jag att att en "träningsdator" (för något annat vill jag inte kalla den) må bäras i samband med idrottsutövning under OWG March 2022. Eventuellt mot en tilläggsavgift vid anmälan, som då går till den välgörenhetsorganisation som du väljer för eventet i sin helhet. Det vore skönt att slippa se en massa Garmin, Suunto och Apple Watch i tråden bara för att de nuvarande reglerna är sådana. Win-win!

wellguides_running-jumbo-v2.gif
 
Kör Datejusten så kan jag köpa den billigt av dig i början av april😍😍😍
Snackas om vattenpark på solsemestern och även om Datejusten är vattentät vet jag inte om jag vill kasta mig utför rutschkanor med den, haha! Sedan tror jag nog inte jag hade tröttnat på den heller ;)

Apropå ovan, vad säger reglerna om att ta av sig klockan? Om man väljer något vattenkänsligt eller skört och finner sig i situationer där man tvingas bada, byta däck eller liknande. Även om det tar emot, är man då tvungen att gå klocklös för att inte riskera en olycka? Det känns ju också som fusk, om man kan välja en riktigt gräslig klocka men har möjlighet att hänga av den i vissa situationer?
 
Snackas om vattenpark på solsemestern och även om Datejusten är vattentät vet jag inte om jag vill kasta mig utför rutschkanor med den, haha! Sedan tror jag nog inte jag hade tröttnat på den heller ;)

Apropå ovan, vad säger reglerna om att ta av sig klockan? Om man väljer något vattenkänsligt eller skört och finner sig i situationer där man tvingas bada, byta däck eller liknande. Även om det tar emot, är man då tvungen att gå klocklös för att inte riskera en olycka? Det känns ju också som fusk, om man kan välja en riktigt gräslig klocka men har möjlighet att hänga av den i vissa situationer?
Klart man kan ta av då de finns ju de som inte sover med klocka eller duschar med klocka ,
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.

Aha, just det... Jag har en G-shock som jag mäter setvilan med och den ser jag knappt som klocka vid det här laget. Det är bara min tidtagare, liksom. Ett stoppur med armband. Iof kan jag väl använda mobilen istället då.... 🤔.
 
Klart man kan ta av då de finns ju de som inte sover med klocka eller duschar med klocka ,
Jo, det är klart, men känns ju ändå som att man bör ha klockan på sig så mycket som möjligt! Jag kan ju gå med något riktigt anskrämligt om jag bara tar på mig klockan för att checka in i tråden. Samtidigt skulle jag ju då vara utan klocka en stor del av tiden, vilket vore värre straff än att inte få byta... Mycket att tänka på!!!
 
Äntligen!
MEN! Jag föreslår en regeländring. Att träningsklockor/pulsklockor/gpsklockor under träningstillfälle ses som redskap eller verktyg snarare än klockor under mars månad och att de undantas från reglerna.
Konkret föreslår jag att träningsklocka får bäras endast i samband med träning och ska tas av omgående efter avslutat pass och man får inte posta bild på sin träningsklocka i något sammanhang under mars månad.

Jag vill gärna delta i owgmarch i år men det här är något som kan få mig att avstå för jag har ingen lust att vandra runt med en tråkgarmin på armen i 31 dagar men i år kommer jag att behöva den i mars.

😁
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp