• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Röstar på Jet Set, man hör på namnet att inte vem som helst klarar av (eller får?) bära upp en sån🤌🏼

Hello Kitty'n (Jet Set) är ju en favorit från förr.
Lutar nog åt den lilla 30mm orange Zenithen (undra om man kan köra den på läder)

Zenith dykare går väl 1 på 1000 st Rolex sub, så ändå inte fegval även om det är en dykare.
 
Senast ändrad:
Jag har debatterat lite med mig själv ifall jag skall vara med i år. Har ett par alternativ att välja på.

1) En rosa terrorist (på ingående)
2) En Vostok kommandirskie (på ingående; de är väl mulåsna över Uralbergen som gäller, så det är väl frågan när den kommer fram)
3) Mako 2 (det säkra alternativet)
4) Någon g-shock eller liknande (nästan lika säkert som 3)
5) Köper en flygbiljett till USA och hämtar hem "graalen" jag tidigare postade.
 
Bra poäng där. Om man har en klocka i mobilen så bör väl den förbjudas under owgm?
Jag utgår från att det är mobilfritt som gäller under owgm, annars blir det ju ingen utmaning...:)
315px-Dialog_1966_grau.jpg
 
Jag har debatterat lite med mig själv ifall jag skall vara med i år. Har ett par alternativ att välja på.

1) En rosa terrorist (på ingående)
2) En Vostok kommandirskie (på ingående; de är väl mulåsna över Uralbergen som gäller, så det är väl frågan när den kommer fram)
3) Mako 2 (det säkra alternativet)
4) Någon g-shock eller liknande (nästan lika säkert som 3)
5) Köper en flygbiljett till USA och hämtar hem "graalen" jag tidigare postade.


Har man skrivit/blivit pingad här så är man väl mer eller mindre anmäld.
 
Har inte varit speciellt aktiv på KS senaste månaderna. Tänkte skippa denna galenskap i år, två år fick räcka tänkte jag men samtidigt bör man väl utmana sig själv även en tredje gång för att se om man misslyckas denna gången.

2020: Grand Seiko SBGN005 - Success! (Klockan såldes någon månad senare, tror att OWG-förstörde den för mig)

2021: Halios Seaforth (gen II) i den fantastiska färgen Bahama Yellow - Great Success! Klockan sitter även säkert i samlingen.

2022: Har två idéer: Casio G-SHOCK Semi-stål Porter mod eller Casio A158WA-1

Bild på den sista:
Casio.jpg
 
Har inte varit speciellt aktiv på KS senaste månaderna. Tänkte skippa denna galenskap i år, två år fick räcka tänkte jag men samtidigt bör man väl utmana sig själv även en tredje gång för att se om man misslyckas denna gången.

2020: Grand Seiko SBGN005 - Success! (Klockan såldes någon månad senare, tror att OWG-förstörde den för mig)

2021: Halios Seaforth (gen II) i den fantastiska färgen Bahama Yellow - Great Success! Klockan sitter även säkert i samlingen.

2022: Har två idéer: Casio G-SHOCK Semi-stål Porter mod eller Casio A158WA-1

Bild på den sista:
Casio.jpg
Det är bara att vara med (se tidigare upplagd bild där Batman berättar för Robin vad som gäller) 😃
 
Jag vet inte om det står nått tidigare i tråden men jag väntar med spänning på när en av förra årets hjältar ska ge sig in i spelet igen! @Jakob Häll
 
Jag vet inte om det står nått tidigare i tråden men jag väntar med spänning på när en av förra årets hjältar ska ge sig in i spelet igen! @Jakob Häll
Tjäna! Jag är såklart med i år igen. Dock har denna hjälte pensionerat sig från galna klock-gamet. I år ska jag sitta och njuta av andra naiva galningar som väljer en tokig klocka i tron om att "det här kan ju bli kul". Känner att jag ska följa @xuper extra noga 😁😉
 
Jag kände mitt kall ❤️ Haha jag tror faktiskt att det inte kommer vara några större problem, klockan är relativt liten (28mm) vilket jag tror kommer underlätta 🤙🏻 Trist bara att man inte kan byta band på den :-/
Swatch kanske har några smala band du kan modda?

 
Det är 40 dagar kvar tills mars och jag är redan nu stressad! Jag vill minnas att i april förra året skrev att jag kommer att delta igen 2022...och denna intention hade jag ännu några dagar sedan. Men aktiviteten i denna uppsnack-tråd fick mig att minnas stressen pga. de 1000tals inläggen och GIFsen i 2021 OWG tråden som är omöjliga att hänga med i om man inte tar semester typ hela månaden. Det tänker jag inte göra! Jag tänker heller inte plåga mig själv med en seriefigursklocka i 28mm eller dylikt;).

Jag inser dock att jag redan anmält mig själv till OWGM 2022 med att skriva detta inlägg:sorry: Fine, so be it. Men jag kommer att göra det på mina egna villkor! Jag kommer att välja en jävligt snygg och bra klocka (Expy,Speedy eller GS), jag kommer inte ens försöka läsa allt som skrivs i OWG tråden och jag kommer inte att posta en enda GIF!:cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp