• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag går i tankarna på en Glashütte också o panomatic lunar är ju läcker som fan men frågan är precis som du säger ifall den kanske mest hamnar i lådan. Det tror jag tyvärr skulle bli fallet för mig iaf. Funderar därför nu istället på sixties eller SeaQ i 39mm. Båda har samma väldigt vackra verk som iofs inte är lika speciellt som panomatic men riktigt vackra ändå. Dock har ju SeaQ solid baksida vilket i detta fall är trist. I valet mellan tråkig och användbar eller vacker pjäs skulle jag dock gå på tråkig. Om du har den där DJn tillräckligt ofta och länge kommer du att bygga en relation med den som ändå gör den speciell. Den känslan får man bara med klockor som hängt med länge och använts mycket.

Håller ju med om allt det där. Tyvärr har jag sällan klockor så länge att jag lyckas bygga en nån relation till dem. Rastlöshet och kanske en dålig ovana att inte riktigt köpa de klockor jag verkligen velat ha är ett par orsaker till det flippandet. Kanske kan det få ett slut nu?

188ABA75-76F0-4547-90E7-A338DB6B8461.jpeg
 
Håller ju med om allt det där. Tyvärr har jag sällan klockor så länge att jag lyckas bygga en nån relation till dem. Rastlöshet och kanske en dålig ovana att inte riktigt köpa de klockor jag verkligen velat ha är ett par orsaker till det flippandet. Kanske kan det få ett slut nu?

188ABA75-76F0-4547-90E7-A338DB6B8461.jpeg
Fan vad juste! Bättre keeper är svårt att tänka sig. Håll i den där nu så att den får en massa fina minnen, smårepor och skönt välanvänd känsla så blir det i alla fall en klocka som blir "din" på riktigt! Några kan ju få rotera men den där skall du hålla i! Börja med en månad i mars så är du på god väg... 🙂
 
Fan vad juste! Bättre keeper är svårt att tänka sig. Håll i den där nu så att den får en massa fina minnen, smårepor och skönt välanvänd känsla så blir det i alla fall en klocka som blir "din" på riktigt! Några kan ju få rotera men den där skall du hålla i! Börja med en månad i mars så är du på god väg... 🙂

Det är tanken! Det gäller att kalibrera om hjärnan lite.
 
Dåså. Gefan i träningsklocka en månad. Anders Gärderud hade ingen Garmin. Inte Kjell Erik Ståhl heller.

Läste på som hastigast om K-E Ståhl, 101 maraton varav runt 70st under 2,20h och då började han med maraton när han var runt 30år, sista var tydligen -98 (52år och 2,26h i tid) så 100+ maraton på strax under 25år är ju 4 om året.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp