• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min Marsklocka har anlänt. Blir lätt i år!
20220202_183448.jpg
 
Bara att hitta sig en vintageklocka då. Undra om man kan hitta en Casio F91-W från 40-50tal :D

Körde med en Casio terrorist förra året. Dock inte vintage, utan en 2018 eller möjligtvis 2019. Funkade perfekt. Året innan blev det en PAM025.
Iår blir det helt bananas, en Apple Watch series7! ska bli spännande. Jag som normalt sett inte gillar batteriklockor. Kan bli en utmaning
 
Körde med en Casio terrorist förra året. Dock inte vintage, utan en 2018 eller möjligtvis 2019. Funkade perfekt. Året innan blev det en PAM025.
Iår blir det helt bananas, en Apple Watch series7! ska bli spännande. Jag som normalt sett inte gillar batteriklockor. Kan bli en utmaning
Apple watch är inte vintage.
Vintage GIF för topic
giphy.gif
 
Körde med en Casio terrorist förra året. Dock inte vintage, utan en 2018 eller möjligtvis 2019. Funkade perfekt. Året innan blev det en PAM025.
Iår blir det helt bananas, en Apple Watch series7! ska bli spännande. Jag som normalt sett inte gillar batteriklockor. Kan bli en utmaning
Körde faktiskt en svart F91 2019 och förra året en swatch, i år blir det en rosa F91 :D
 
Tjenare gossar, töser och annat löst folk! Har försökt hålla mig från tråden så länge det bara går i år, men nu gick det inte längre. Mindre än en månad kvar och jag han ännu inte spikat vilken klocka jag ska köra 🤷

Finns några potentiella objekt i lådorna, vill inte ha något för "fint" då jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb, med risk för skador på klockan. Men samtidigt något som är såpass kul/spännande så man vill köra det på fritiden, i en hel månad😵 hur går ni tillväga när ni väljer? Blundar ni och pekar, låter någon annan välja, köper en specifik klocka för ändamålet? Att 31 dagar kan kännas så otroligt långt, plågsamt och ångestingivande är helt otrolig 😅😂

Squale 1521 NOS Tritium
Squale 1545 Micro LE
Steinhart ocean one 39 GMT Pepsi (körde Pagani GMT Pepsi förra året så kanske skulle fortsätta traditionen)
Seiko spb117j Alpinist
San Martin Retro Diver
Aqualand JP2000,

Eller ska man satsa på något helt annat?

Peace, Love and understanding ✌️
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp