• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det har varit mycket funderingar på klockval här. Förat tänkte jag skoja till det med denna, men efter en eftermiddag med den på kunde jag konstatera att det inte skulle funka en hel månad för mig. Om någon helt seriöst vill köra denna kan jag skicka den mot frakt (blå påse) :)

IMG_20220204_115532.jpg

Jag har även haft funderingar på att köra mitt skx-hemmabygge vilket förmodligen skulle fungera men lite tråkigt då jag bara har två band som passar till den, så sparar den till en annan gång.

IMG_20220204_115445.jpg

Och så har jag även haft funderingar på att köra min pamphibia, riktigt nice klocka .

IMG_20220204_115603.jpg

Men nu har alla tankar lagt sig, och jag tror att det roligaste och mest utmanande för mig är att faktiskt köra min röda Orient Kamasu igen, precis som förra året. Så den blir det :)

Har själv en Vostok på ingående, jag lekte med tanken att använda den som OWGM-klocka. En komandirskie, dvs. den extra billiga och kitschiga varianten. Dock blir nog Makon ett säkrare val att bära under en månad.

Lade förresten ut terroristen på tratten ifall någon känner sig lockad.

Idag kom äntligen @Margarinkungen Daytonan.
0238086F-1FD4-4A6D-9E1D-7C84897CD3CC.jpeg

Vi sprätter upp paketet. Spännande detta.
8F4858D7-D94E-48D4-AB9F-2D0453F49FC4.jpeg

Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta detta @Margarinkungen men det verkar som brevbäraren har bytt ut Daytonan?! Hoppas du är försäkrad. :)
Brevbäraren lämnande en Zenith sporto istället. Får väl köra denna istället då. Lite mer Sossigt bara ;)

A4BAC0E5-B6CA-47B4-AD9B-72B6CC740E8C.jpeg

Sitter som en smäck ju.
EC78817A-3883-479C-9562-740DFAF10D62.jpeg

Tack @Margarinkungen kommer bli en rolig månad detta :)

Idag kom äntligen @Margarinkungen Daytonan.
0238086F-1FD4-4A6D-9E1D-7C84897CD3CC.jpeg

Vi sprätter upp paketet. Spännande detta.
8F4858D7-D94E-48D4-AB9F-2D0453F49FC4.jpeg

Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta detta @Margarinkungen men det verkar som brevbäraren har bytt ut Daytonan?! Hoppas du är försäkrad. :)
Brevbäraren lämnande en Zenith sporto istället. Får väl köra denna istället då. Lite mer Sossigt bara ;)

A4BAC0E5-B6CA-47B4-AD9B-72B6CC740E8C.jpeg

Sitter som en smäck ju.
EC78817A-3883-479C-9562-740DFAF10D62.jpeg

Tack @Margarinkungen kommer bli en rolig månad detta :)
Jag tycker den klär dig väl, ska ringa posthor och se vad Daytonan tog vägen, blir ju orolig nu när kronografen tickar på! Det kan ju aldrig vara bra?!
Men den där var ju fin och jag tror du blir nöjd. Brevbäraren måste ju blivit nöjd också! Kul att alla (utom möjligen jag) blev nöjda!

Jag tycker den klär dig väl, ska ringa posthor och se vad Daytonan tog vägen, blir ju orolig nu när kronografen tickar på! Det kan ju aldrig vara bra?!
Men den där var ju fin och jag tror du blir nöjd. Brevbäraren måste ju blivit nöjd också! Kul att alla (utom möjligen jag) blev nöjda!
haha vet inte varför men fick för mig att du verkligen lagt Daytonan i ett gulligt myndighetskuvert med fönster, ALLA SKA SE!
geW3ptT.jpg

En Zenith är inte kattpiss, fin gest 🤗

Kom på en OWGM-business. En slags omvänd pantbank där man får skicka in alla sina klockor och om man inte klarar månaden ut blir man av med skiten. Om man klarar det så får man rabatt på en av de "beslagtagna" klockorna. Kanske kan vara nått! Med tanke på hur många som failade förra året så skulle det då räcka med att jobba en månad per år. :cool:
gif ken-jeong-genius.gif

Känns svårt att krångla sig ut MTV klockan nu @Staafen. Jag lovar att fortsätta följa dig på instagram så du slipper börja från noll i april
Han kommer köra gamla bilder och en throwback month. Trettio bilder på hans insta av MTV-klockan under mars kommer han inte palla. Det blir manchetten nerdragen och keps/solbrillor/huvtröja hela månaden.

Han kommer köra gamla bilder och en throwback month. Trettio bilder på hans insta av MTV-klockan under mars kommer han inte palla. Det blir manchetten nerdragen och keps/solbrillor/huvtröja hela månaden.
Skulle tro det. Finns ju en del tid kvar att buffra med bilder. Sen kan man ju fortfarande ta bilder på andra klockor så länge dom inte är på handleden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp