• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bifall på den! Mera klockor och då framförallt klockan med stort P
8D896152-FC83-4C56-B9F6-12770CD81A67.jpeg
App app app! Klockor i Lifestyle?! Håll topic!! 😉

Är en ambivalent själ men om jag hoppar på owgm-tåget så står valet mellan G-shock och SKX. Anledningen är främst att mitt arbete i skolan "kräver" en tålig/affordable klocka samt allt båt- och trädgsfix som händer i Mars månad.
Får fundera lite till men kanske ett nyköp i månadsskiftet mars/april är rätt medicin och motivation?
Men vilka är era bevekelsegrunder för detta självplågare?
Och bör jag även bli en OneSocksGuy när jag ändå är på G....?
IMG_20211212_190231_905.jpg

Är en ambivalent själ men om jag hoppar på owgm-tåget så står valet mellan G-shock och SKX. Anledningen är främst att mitt arbete i skolan "kräver" en tålig/affordable klocka samt allt båt- och trädgsfix som händer i Mars månad.
Får fundera lite till men kanske ett nyköp i månadsskiftet mars/april är rätt medicin och motivation?
Men vilka är era bevekelsegrunder för detta självplågare?
Och bör jag även bli en OneSocksGuy när jag ändå är på G....?
IMG_20211212_190231_905.jpg
utmaning-i-utmaning: samma par strumpor i en månad
636F5F43-20E5-4B03-B38F-2736BED9C7DE.jpeg

Slutvelat, får bli denna...sak. Ställer upp i mellanklassen, inte för svårt inte för lätt. På tok för gult, plastigt och kvartsigt så det här blir spännande 🤙🏼
( @Berns du får gärna skriva upp deltagaren när du har tid, tror inte det går att ändra status själv?)
A2GIW8e.jpg

BFmvhJP.jpg

dOxu2WN.jpg

Hmm.. ska man köra på Luiz Bitton? Då håller jag väl mig till regelverket om att detta är en lifestyle-tråd (läs parfym)? 😇
95B235C8-9E64-4951-8417-ECFBFFC0C1AA.jpeg
E58C1A40-E56B-4F3F-A7F3-0DABCDE70E55.jpeg
Värmde upp lite inför mars idag, känns stabilt.
BB7B17F7-2C83-4852-BEA6-1A3552784054.jpeg
Här har vi två vad jag skulle kalla perfekta OWGM-klockor. Vågade, udda och jävulskt snygga! Den där worldtimern är fan helt magisk, älskar den. Måste äga en nån gång. Brons Orisen är också helt magnifik, den perfekta färgen också.

Här har vi två vad jag skulle kalla perfekta OWGM-klockor. Vågade, udda och jävulskt snygga! Den där worldtimern är fan helt magisk, älskar den. Måste äga en nån gång. Brons Orisen är också helt magnifik, den perfekta färgen också.
Tack! Ja den är riktigt trevlig, om jag ska vara ärlig så lutar det sig mot den faktist. Men funderar på om jag ska låta er rösta mellan några klockor när det börjar närma sig ☺️ (Här är lite bonusbilder som jag tog för några veckor sedan).
66E836C3-05E1-49DB-A5DB-120B3844B2DA.jpeg

ABA6087D-8D19-43DA-A453-096B2862B59D.jpeg

Jag har beslutsångest. Klocksuget är för närvarande ganska lågt. Vill gärna vara med på OWGM och hade tänkt köra med Panerai 683 men jag börjar inse att det är dödsdömt. Jag tror inte jag klarar en månad med bara den på armen. I veckan har det mest suttit en SD på armen och den hade jag lätt klarat en månad med. Tror jag. Det är ju inte kul att sejfa men inte heller mkt idé att köra nåt man inte tror sig klara. Hur velig får man vara? Hur mycket blodigt allvar ska man ta det hela på? Vem bryr sig egentligen?
0555B0EB-9D84-410D-B516-F7EEF916556D.jpeg
C3848636-B734-4CF2-BC0A-3DEF7B6B625F.jpeg

Även jag tycker om att springa men det har röstats ner tidigare år. En klocka är en klocka, hårt men samma för alla.
I dessa tider av förändring och oroligheter känns det tryggt att OWG March är en sådan stabil och oomkullrunkelig företeelse. Jag tror att världen hade mått bra av fler som svarat att så här har vi alltid gjort så det kommer vi att fortsätta med. Och jag kan ju trots allt byta urtavlebild på min Garmin.

I dessa tider av förändring och oroligheter känns det tryggt att OWG March är en sådan stabil och oomkullrunkelig företeelse. Jag tror att världen hade mått bra av fler som svarat att så här har vi alltid gjort så det kommer vi att fortsätta med. Och jag kan ju trots allt byta urtavlebild på min Garmin.
Jag tycker fröken ska lägga lite fokus på sin avatar. Julen är slut

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp