• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fasen, undrar om detta är första gången jag hänger i lifestyledelen av Klocksnack ☺️

Nu händer det grejjer i alla fall. Nyss betalat tullavgifter på OWGM-klockan så nu ligger allt i postens välsignade händer. Hoppas få den i veckan! Måtte jag bara få liv i den nu. Någon som är duktig på att byta batteri på gamla kvartsare och kan komma med tips? @Denke ?;)

Visade sig att jag åkt på Covid också, troligtvis sonen och frugan också. Men vad gör det, snart är det Mars!!!😃

Fasen, undrar om detta är första gången jag hänger i lifestyledelen av Klocksnack ☺️

Nu händer det grejjer i alla fall. Nyss betalat tullavgifter på OWGM-klockan så nu ligger allt i postens välsignade händer. Hoppas få den i veckan! Måtte jag bara få liv i den nu. Någon som är duktig på att byta batteri på gamla kvartsare och kan komma med tips? @Denke ?;)

Visade sig att jag åkt på Covid också, troligtvis sonen och frugan också. Men vad gör det, snart är det Mars!!!😃
Kände att det va på sin plats att förtydliga att jag skrattade åt batteribytet och inte covid. Hoppas ni inte blir för dåliga

lite väl fejk för min smak men originalet är ju helt ljuvlig. En vacker dag...😊
Hero-Konstantin-Chaykin-Joker-K07-O.Ti01.03-scaled.jpg

Då har jag bantat ner min samling och skaffat mig en marsklocka. Detta år kommer jag inte att sitta i karantän och därmed kommer jag låta bli att läsa varenda inlägg, men jag är med såklart! Foto från när jag ville klippa ”kort däruppe, långt därbaak” på grabben. Tyvärr föll det inte i god jord.
CDF545F7-17D0-4CE3-8266-2F841B715146.jpeg

Nu när jag behöver hjälp så släpper jag på min sekretess gällande klocka. Behöver hjälp med inspiration till band till klockan under. Har aldrig haft en pilotklocka innan så vet inte riktigt vad som passar. Klockan har inte kommit än men vill börja köpa band redan nu om det tjorvar med frakten.
Behöver alltså hjälp med band till denna Archimede, 18mm bandbredd.
archimede-pilot-36-lb-S.jpeg

PS: klockvalet är inte klart förens jag fått hem klockan och känt att detta funkar. Detta år ska jag inte låta impulsen styra. Vi vet alla vet vad det ledde till förra året..

Senast ändrad:
Jag klarade inte 72h förra året, men skam den som ger sig...

....ändå svårt läge i år, rent strategiskt... Mars börjar med fyra dar i fjällen för min del.... dvs nästan 15%, fast de lätta 15%.... valet står nu mellan tre klockor

min dedikerade skidåkarklocka/tokbeater... Omega Calypso III pvd, stenhård, och bara 6.1mm tjock:
1644160918522.png

den klocka jag är mest sugen på att ha på armen, relativt nyinkommen JLC Odysseus Chrono Tantal/Rg med meteorittavla, men ska jag ha den i fjällen???...
1644161067311.png

å sen mellanmjölken, min gamla alleskönner GMT 2893 "St:Christopher", vore kanske att göra det lite lätt för sig, finns ju minst fem olika band som är grymma på den
1644161443632.png
Jag röstar på Omegan! Jag hade lite tankar på att ha min i mars men vi får se vad det blir. Så otroligt skön att bära.

2022_0126_11452900-01.jpeg

Se upp där ute! OWGM-klockan har landat!!

20220207_163254.jpg
20220207_163509.jpg

Har tyvärr inte min SKX007 i närheten så min 38,5mm AT får agera referens.

Krävs en översyn dock..
I min iver tänkte jag ge mig på att byta batteri. "Hur svårt kan det va, det är ju ingen Lange direkt".
Det var svårt...

Samtidigt som jag fick upp locket på baksidan ploppade glaset ur på framsidan.
Tavlan tycks också ha "delaminerat" sig och satt till viss del fast i glaset.

Nä, många dagar kvar och mycket att göra. Nu ska vi se till att få ordning på detta så att vi kan ge Batman en riktig match! (och med "vi" menar jag Nordberg och jag).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp