• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

fransl

Cartier
Det skaver, det ältas fram och tillbaka, i tankarna. SKall jag ge mig på detta, eller skall jag fortsätta byta klocka tre gånger om dagen?

Jag har föberett mig genom att beställa nytt armband, jag känner mig redo. Ena minuten. Den andra känns det helt konstigt...
 

FCwatch

Omega
Idag trillade denna ner i brevlådan inför OWG mars .. min första vintage klocka dessutom :
DCC77D24-836D-4D38-8F58-2006C9B20485.png

Tack så mycket @Staafen ! 🙏🏼
Nu är OWG Mars räddad och känns inte som det kommer bli allt för svårt med denna skönhet 😀
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har tråden tips på forumskruvare som kanske kan rädda min West End till 1/3 ?? 😨

Den går på tok för fort för att använda 😑
Hur fort? Snackar vi superfort är den säkert "bara" magnetiserad så behöver inte vara så allvarligt 🙂

Edit: Finns appar för att snabbt kolla om den är magnetiserad, t.,ex LEPSI är bra
 
Senast ändrad:

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hur fort? Snackar vi superfort är den säkert "bara" magnetiserad så behöver inte vara så allvarligt 🙂

Edit: Finns appar för att snabbt kolla om den är magnetiserad, t.,ex LEPSI är bra
Har faktiskt en avmagnetiserare så testade det! Nu är den nere på runt 150s/dygn enligt Watch tuner. Först stannade den helt av avmagnetiseringen så vet inte om jag gjorde rätt 😅 Riktigt OT nu men det är ju i syfte att rädda min OWGM-klocka så kanske halvt okej? Ska testa LEPSI sen 👍🏼
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har faktiskt en avmagnetiserare så testade det! Nu är den nere på runt 150s/dygn enligt Watch tuner. Först stannade den helt av avmagnetiseringen så vet inte om jag gjorde rätt 😅 Riktigt OT nu men det är ju i syfte att rädda min OWGM-klocka så kanske halvt okej? Ska testa LEPSI sen 👍🏼
Gött, går "vintagebra" mao 😉
Mitt personliga rekord innehas av en charmig sak från Ukraina som gick 20 minuter plus på en timme, trodde sekundvisaren skulle flyga av 😄
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Faaaaan ska inte februari ta slut snart??!
FB70EBEA-4E3E-448A-A83B-8232BE78D12E.jpeg
Vad ska Rolex-bilden symbolisera?
1) Personen har väntat i 10 minuter för att få till det perfekta klockslaget = tålmodig och blir 117 år

2) Orkade inte vänta på samtalet från AD. Köpte sin Sub från gråhandlare. Så fort personen kom ut från gråhandlaren så togs fotot = otålig och går bort dagen innan sin 65-årsdag
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp