Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har den något inbyggt elektr.spel?Här har du den den kör en fin 8 bitars melodi som alarm
Funkar dock inte på Säljes.
Det här måste tveklöst vara den mest söndertjatade frågan i klocksnacks historia!! NEJ!! Hur svårt ska det vara. Är en träningsklocka så essentiell för livet så kör den som owg! Men jag kan faktiskt lova att det går riktigt bra att träna utan också! Jag har provat i typ 25 år, gick bra varje gång!Alltså det här med sport-”klockor”
Jag är skeptisk och ifrågasättande, borde dom verkligen räknas som en klocka? Det är ett träningshjälpmedel som även råkar visa tiden. Det primära och det enda som betyder någonting är att hålla koll på puls, fart och sträcka. Kan man inte då vara med i owg mars med riktig klocka och sedan när man tränar så tar man på sig sitt träningsredskap och när man är färdigtränad så byter man tillbaka till klockan? Eller åker lavetten fram om man kör denna approach?
Mvh
Frågar åt en kompis
Har du testat att simma 1500 meter i en 25-metersbassäng? Vet du hur tråkigt det är? Vet du hur svårt det är att hålla koll på om man är på längd 44 eller 46?Det här måste tveklöst vara den mest söndertjatade frågan i klocksnacks historia!! NEJ!! Hur svårt ska det vara. Är en träningsklocka så essentiell för livet så kör den som owg! Men jag kan faktiskt lova att det går riktigt bra att träna utan också! Jag har provat i typ 25 år, gick bra varje gång!
Jag körde med Apple watch ett år av just den anledningen… inte så kul.Alltså det här med sport-”klockor”
Jag är skeptisk och ifrågasättande, borde dom verkligen räknas som en klocka? Det är ett träningshjälpmedel som även råkar visa tiden. Det primära och det enda som betyder någonting är att hålla koll på puls, fart och sträcka. Kan man inte då vara med i owg mars med riktig klocka och sedan när man tränar så tar man på sig sitt träningsredskap och när man är färdigtränad så byter man tillbaka till klockan? Eller åker lavetten fram om man kör denna approach?
Mvh
Frågar åt en kompis
Ehh ja, första 700ggr använde jag en kulram. Sen lärde jag mig huvudräkning. Dykaren satt på varje gång. Man kan även använda vridningen för att hålla koll på räkningen. Ett klick per varvHar du testat att simma 1500 meter i en 25-metersbassäng? Vet du hur tråkigt det är? Vet du hur svårt det är att hålla koll på om man är på längd 44 eller 46?
Funkar det med simning? Det är min primära träningsform… jag har oxå kört Apple Watch som owg, behöver en lite större utmaning.Jag körde med Apple watch ett år av just den anledningen… inte så kul.
Förra året så provade jag med pulsband över bröstet kopplat till telefon istället och jag tyckte det gick helt okej. Jag kommer köra med detta i år också!
Smart! Då kanske 114060 får bli min owg-klocka i år…Ehh ja, första 700ggr använde jag en kulram. Sen lärde jag mig huvudräkning. Dykaren satt på varje gång. Man kan även använda vridningen för att hålla koll på räkningen. Ett klick per varv
Det är ingen klocka utan ett haveri samt ett brott mot all stil och finess. Den räknas följaktligen inte. Vad säger du om att köra Marathon bägge 2? I slutet av mars köper jag tillbaka den och bjuder på en Babas burgare i ghettot.Alltså det här med sport-”klockor”
Mvh
Frågar åt en kompis
Underbart inlägg!Siden det er kun 18 dager igjen.
För enkelt?Jahapp då har man redan hunnit sälja den tilltänkta mars katten. Nya bud...
Köp en av dessa så får du lite utmaningFör enkelt?
Så alla som gillar klockor är feta och hatar träning?Jag trodde detta var ett klockforum och inte ett träningsforum.
Så alla som gillar klockor är feta och hatar träning?
Nej men jag förstår inte riktigt varför detta är ett problem. Det går väl att hålla upp med träningen i Mars eller träna utan något på armen, det har folk gjort tidigare utan problem.Så alla som gillar klockor är feta och hatar träning?
Inte om man har mål som ska redovisas på Strava med korrekta ”inspelningar”Nej men jag förstår inte riktigt varför detta är ett problem. Det går väl att hålla upp med träningen i Mars eller träna utan något på armen, det har folk gjort tidigare utan problem.
Ja då får man välja vilket intresse som är viktigast.Inte om man har mål som ska redovisas på Strava med korrekta ”inspelningar”
Jag vet hur mina prioriteringar ligger, men det bär emot att köra en Apple Watch som owg för andra gångenJa då får man välja vilket intresse som är viktigast.
Du får köpa en Garmin dåJag vet hur mina prioriteringar ligger, men det bär emot att köra en Apple Watch som owg för andra gången
Går det inte att ha de där träningsgrejjorna i telefonen?Jag vet hur mina prioriteringar ligger, men det bär emot att köra en Apple Watch som owg för andra gången
Kompromiss: Har man en fast treningsrutine over lengre tid, så vet man hvor mange steg, kcal, etc den treningsøkten gir. Skriv ned på et papir i mars de gangene man trener. Om man forbrenner 976 kcal eller 812 kcal betyr vel ikke noe egentlig. Kroppen er det man trener og som betyr noe - mens man deltar i OWG. Delta i to ting er jo en bonus både for kropp og hjerne.
Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängderKompromiss: Har man en fast treningsrutine over lengre tid, så vet man hvor mange steg, kcal, etc den treningsøkten gir. Skriv ned på et papir i mars de gangene man trener. Om man forbrenner 976 kcal eller 812 kcal betyr vel ikke noe egentlig. Kroppen er det man trener og som betyr noe - egentlig.
Easy answer: Ikke delta i OWG. Nyt svømmetreningen istedenfor.Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängder