• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2023 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Siden det er kun 18 dager igjen. :nailbiting:

7apczx.jpg

7apdgo.jpg

7apdru.jpg

Alltså det här med sport-”klockor”
Jag är skeptisk och ifrågasättande, borde dom verkligen räknas som en klocka? Det är ett träningshjälpmedel som även råkar visa tiden. Det primära och det enda som betyder någonting är att hålla koll på puls, fart och sträcka. Kan man inte då vara med i owg mars med riktig klocka och sedan när man tränar så tar man på sig sitt träningsredskap och när man är färdigtränad så byter man tillbaka till klockan? Eller åker lavetten fram om man kör denna approach?

Mvh
Frågar åt en kompis

Jag är skeptisk och ifrågasättande, borde dom verkligen räknas som en klocka? Det är ett träningshjälpmedel som även råkar visa tiden. Det primära och det enda som betyder någonting är att hålla koll på puls, fart och sträcka. Kan man inte då vara med i owg mars med riktig klocka och sedan när man tränar så tar man på sig sitt träningsredskap och när man är färdigtränad så byter man tillbaka till klockan? Eller åker lavetten fram om man kör denna approach?

Mvh
Frågar åt en kompis
Det här måste tveklöst vara den mest söndertjatade frågan i klocksnacks historia!! NEJ!! Hur svårt ska det vara. Är en träningsklocka så essentiell för livet så kör den som owg! Men jag kan faktiskt lova att det går riktigt bra att träna utan också! Jag har provat i typ 25 år, gick bra varje gång!

Det här måste tveklöst vara den mest söndertjatade frågan i klocksnacks historia!! NEJ!! Hur svårt ska det vara. Är en träningsklocka så essentiell för livet så kör den som owg! Men jag kan faktiskt lova att det går riktigt bra att träna utan också! Jag har provat i typ 25 år, gick bra varje gång!
Har du testat att simma 1500 meter i en 25-metersbassäng? Vet du hur tråkigt det är? Vet du hur svårt det är att hålla koll på om man är på längd 44 eller 46?

Mvh
Frågar åt en kompis
Jag körde med Apple watch ett år av just den anledningen… inte så kul.
Förra året så provade jag med pulsband över bröstet kopplat till telefon istället och jag tyckte det gick helt okej. Jag kommer köra med detta i år också! 😉

Funkar dock bäst till cykel och löpning, du kanske gör annat också…

Har du testat att simma 1500 meter i en 25-metersbassäng? Vet du hur tråkigt det är? Vet du hur svårt det är att hålla koll på om man är på längd 44 eller 46?
Ehh ja, första 700ggr använde jag en kulram. Sen lärde jag mig huvudräkning. Dykaren satt på varje gång. Man kan även använda vridningen för att hålla koll på räkningen. Ett klick per varv

Jag körde med Apple watch ett år av just den anledningen… inte så kul.
Förra året så provade jag med pulsband över bröstet kopplat till telefon istället och jag tyckte det gick helt okej. Jag kommer köra med detta i år också! 😉
Funkar det med simning? Det är min primära träningsform… jag har oxå kört Apple Watch som owg, behöver en lite större utmaning.

Mvh
Frågar åt en kompis
Det är ingen klocka utan ett haveri samt ett brott mot all stil och finess. Den räknas följaktligen inte. Vad säger du om att köra Marathon bägge 2? I slutet av mars köper jag tillbaka den och bjuder på en Babas burgare i ghettot.

Köp en av dessa så får du lite utmaning :)

Kompromiss: Har man en fast treningsrutine over lengre tid, så vet man hvor mange steg, kcal, etc den treningsøkten gir. Skriv ned på et papir i mars de gangene man trener. Om man forbrenner 976 kcal eller 812 kcal betyr vel ikke noe egentlig. Kroppen er det man trener og som betyr noe - mens man deltar i OWG. Delta i to ting er jo en bonus både for kropp og hjerne. :)

Kompromiss: Har man en fast treningsrutine over lengre tid, så vet man hvor mange steg, kcal, etc den treningsøkten gir. Skriv ned på et papir i mars de gangene man trener. Om man forbrenner 976 kcal eller 812 kcal betyr vel ikke noe egentlig. Kroppen er det man trener og som betyr noe - mens man deltar i OWG. Delta i to ting er jo en bonus både for kropp og hjerne. :)
nonsense-talk.gif

Kompromiss: Har man en fast treningsrutine over lengre tid, så vet man hvor mange steg, kcal, etc den treningsøkten gir. Skriv ned på et papir i mars de gangene man trener. Om man forbrenner 976 kcal eller 812 kcal betyr vel ikke noe egentlig. Kroppen er det man trener og som betyr noe - egentlig.
Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängder

Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängder
Easy answer: Ikke delta i OWG. Nyt svømmetreningen istedenfor. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp