• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2023 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängder
Skulle det funka med en dykkronograf menar du?

Mitt problem är om jag har simmat 1150 meter eller 1650 meter. Jag kan inte räkna längder i en 25-metersbassäng. Hade jag sprungit, promenerat, gymmar, gått på pass hade det inte varit ett problem. Problemet är vatten (speedmasters funkar i rymden, men inte vatten) och jag fixar inte att räkna poollängder
Enkelt! Lägg en vattenfast penna i varje ända av poolen, dra ett streck nä du kommer dit, vänd och simma tillbaks, dra ett nytt streck... osv 😁

nonsense-talk.gif
Ha, ha...du som er en buddistisk filosof så fikk hjernen din (for) raskt overflow.

Köp en av dessa så får du lite utmaning :)
Så nu en bra tid efter inköpet, hur många har du kvar?😂

provat med klick räknare?

• Like
Reactions: bag
Köpt en klocka idag, tänkt som owgm-klocka, som är så långt ifrån "jag" man kan komma tror jag. Modernt, större (storleksmässigt), mikro/independent, tålig, bra lume, dykare i stål är i regel min grej. Nu blir det vintage, litet (6 mm mindre än sweetspot), anrik tillverkare, ömtålig, vad är lume?, Dressigt i stål och guld.
Det kommer inte sluta väl 😅

Om du inte fixar att räkna poollängder (vad är det? Upp till 45?!) så hur ska du palla 30 dagar med samma klocka.

Sluta gnäll. Kör en Garmin, Apple Watch eller börja räkna till 45…

Inget tvång att simma eller vara med i OWG, förutom ⬇️
31C5CE49-C7AE-499F-9A0B-08559332313A.jpeg

Alltså det här med sport-”klockor”
Jag är skeptisk och ifrågasättande, borde dom verkligen räknas som en klocka? Det är ett träningshjälpmedel som även råkar visa tiden. Det primära och det enda som betyder någonting är att hålla koll på puls, fart och sträcka. Kan man inte då vara med i owg mars med riktig klocka och sedan när man tränar så tar man på sig sitt träningsredskap och när man är färdigtränad så byter man tillbaka till klockan? Eller åker lavetten fram om man kör denna approach?

Mvh
Frågar åt en kompis
En förlorad lavett är alltid en förlorad lavett.
Så även om man kompenserar med dubbla lavetter vid nästa utdelning kommer saknaden efter den förlorade lavetten ändå vara för tung att bära.
Sååå att eee... sportkocka.... lavett...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp