• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Riktigt snygg 👍 SĂ„g ocksĂ„ att dlugs höll pĂ„ att göra anpassade straps, kul med tanke pĂ„ att modellen kanske inte Ă€r den absolut populĂ€raste. SĂ„g Ă€ven att dem anvĂ€nde den som "modell" för vissa av deras vanliga straps. Tycker de ser ut att funka rĂ€tt bra ocksĂ„, Ă€ven fast det kanske inte blir riktigt lika integrerat.
1646085603997.png
Var i kontakt med dem. TyvÀrr har de haft problem med sin quick switch lösning. De visste inte nÀr det kommer vara fixat.
JĂ€kligt bra kombo du hittat dĂ€r. 😍

VÀlkommen till Cartierpodden!? :) Tack för inspiration och för tipsen, inser att vi inte gjort ett mÀrkesavsnitt om Cartier Ànnu och Dumont ser verkligen intressant ut! Research coming up!
För att citera Gert Fylking! ÄNTLIGEN! 😝
Bra research runt Cartiers historia kan ni fĂ„ i boken ”Creating Cartiers” av Francesca Cartier Brickell

Förutom @Olpes har vi ju Ă€ven @ArtVandelay som Ă€ven han valt sin under OWGM. 😍

Ni Àr grymma med OWG och vi stöttar er till 100%. Vi kÀnner dock inte att vi pallar vara med denna gÄng, utan gör istÀllet bara var sin smakfull donation till det vÀlgörande ÀndamÄlet och Äterkommer laddade och mer vÀlplanerade nÀsta Är (kanske :) ).

Ni Àr grymma med OWG och vi stöttar er till 100%. Vi kÀnner dock inte att vi pallar vara med denna gÄng, utan gör istÀllet bara var sin smakfull donation till det vÀlgörande ÀndamÄlet och Äterkommer laddade och mer vÀlplanerade nÀsta Är (kanske :) ).
What! Behövs ingen planering för att bÀra en klocka ;)
Det viktigaste Ă€r dock att bidra till Ă€ndamĂ„let sĂ„ bra jobbat med donationen Ă€ndĂ„ 👍

Tror jag vet vilken du kikade pĂ„. Var ocksĂ„ sugen men efter att ha testat storleken pĂ„ Nymans sĂ„ fick det bli en modell mindre. Den större satt bra men blev imo ”för sportig” pĂ„ min lilla handled.
C35E1019-4C92-4E0D-8551-F99823873A39.jpeg

Gillar att den kompletterar tanken och de bÀrs riktigt olika iom Tankens rektangulÀra form.
Intressant att du nĂ€mner aligatorbandet. Inte det jag valt heller men det sitter riktigt bra och fĂ€rgen Ă€r över förvĂ€ntan bra. Är dĂ€remot pĂ„ jakt efter ett brunt. PĂ„ NK kan man bestĂ€lla frĂ„n Cartier med quick switch pĂ„ bandet men hoppas att dlugs lyckas slĂ€ppa ett snart.
Grattis till fina dinkor!
Se till att lÀtta upp den dÀr Cartier trÄden nu sÄ kanske jag joinar med en Santos framöver.

What! Behövs ingen planering för att bÀra en klocka ;)
Det viktigaste Ă€r dock att bidra till Ă€ndamĂ„let sĂ„ bra jobbat med donationen Ă€ndĂ„ 👍
Haha, jag tror att du (och mÄnga andra) seriöst underskattar hur mycket tid och energi vi lÀgger pÄ att planera och matcha ihop vÄra dagliga outfits med vÄra klockor och vice versa. Att bÀra EN klocka under en mÄnad skulle fÄ (nÀstan) oöversiktliga konsekvenser för hela vÄrt appearance under 31 dagars tid :cool: Men lycka till för all del!

Haha, jag tror att du (och mÄnga andra) seriöst underskattar hur mycket tid och energi vi lÀgger pÄ att planera och matcha ihop vÄra dagliga outfits med vÄra klockor och vice versa. Att bÀra EN klocka under en mÄnad skulle fÄ (nÀstan) oöversiktliga konsekvenser för hela vÄrt appearance under 31 dagars tid :cool: Men lycka till för all del!
Ja det bekymret har ju inte en annan direkt ;)
2E3E900A-5D23-427F-81DA-87DEC41B4EA0.jpeg

Ni missar vÀl inte live-lotteriet av Tusenöklockan idag va? 20:00 pÄ Insta. B there or b square* som vi sÀger i podden :cool:
*GÀller bara er som köpt lotter, ni andra kan hellre kolla pÄ Aktuellt eller en bra serie, typ.

Kul med den responsen :)
5 timmar var klart överraskande.
Ser fram emot att höra om intrycken frÄn @Watchby10 nÀr han mottagit sin Shellback.
Verkligen kul! Vi Àr vÀldigt nyfikna pÄ Shellbacken och hur den presterar över tid, nÀr vi hade den pÄ handleden vid intervjun i höstas kÀndes den ju extremt vÀlgjord och cool. Hoppas det hÄller i sig, det tror vi!

Verkligen kul! Vi Àr vÀldigt nyfikna pÄ Shellbacken och hur den presterar över tid, nÀr vi hade den pÄ handleden vid intervjun i höstas kÀndes den ju extremt vÀlgjord och cool. Hoppas det hÄller i sig, det tror vi!
Jag gillar Shellback och dess design överlag och framförallt att den verkar ha en smidig justering i lÀnken.
Men dessvÀrre gÄr den bort pga det stÄr Göteborg pÄ tavlan.
MissförstÄ mig rÀtt, har absolut inget emot Göteborg men jag har heller ingen anknytning dit.
Kan dock tÀnka mig att den som har det pÄ nÄgot sÀtt gillar det.

Jag gillar Shellback och dess design överlag och framförallt att den verkar ha en smidig justering i lÀnken.
MissförstÄ mig rÀtt, har absolut inget emot Göteborg men jag har heller ingen anknytning dit.
Lite finare, lite bÀttre ;)
1646384137908.png

1646384153507.png

Lite finare, lite bÀttre ;)
Precis sĂ„! 👊
InvÀntar tills det kommer en Falu tavla
Kan du inte överraska familjen med en flytt till GBG sĂ„ du kan köpa en fin klocka? 😅
Det kommer sĂ€kert att uppskattas pĂ„ höstens kant med sidvind och regn. 😬

SkĂ€mt Ă„sido, det Ă€r nog mer den lokala anknytningen till SS som gör att jag gillar det mĂ€rket. Skulle kĂ€nnas konstigt för mig att gĂ„ omkring med en klocka dĂ€r det stĂ„r Göteborg pĂ„ nĂ€r jag inte har nĂ„gon anknytning dit. Visserligen ett gammalt ex frĂ„n GBG men oklart hur det skulle tas emot hemma. 😳

Precis sĂ„! 👊

Kan du inte överraska familjen med en flytt till GBG sĂ„ du kan köpa en fin klocka? 😅

SkĂ€mt Ă„sido, det Ă€r nog mer den lokala anknytningen till SS som gör att jag gillar det mĂ€rket. Skulle kĂ€nnas konstigt för mig att gĂ„ omkring med en klocka dĂ€r det stĂ„r Göteborg pĂ„ nĂ€r jag inte har nĂ„gon anknytning dit. Visserligen ett gammalt ex frĂ„n GBG men oklart hur det skulle tas emot hemma. 😳
Gissar att jag skulle behöva gravera in Falun sjĂ€lv om det ska bli nĂ„got 😁

Ha ha ja det vore en snygg motivering dĂ€r hemma med exet och Göteborg 😆

Ryktas att @Knutte75 funderar pÄ att
gravera in safequeen pĂ„ sin Batman 🩇;)

Precis sĂ„! 👊

GenÚve dÄ, har du nÄgon anknytning dit? Om inte sÄ fÄr du sÀlja av dina black bays nu ;)

Ha ha ja det vore en snygg motivering dĂ€r hemma med exet och Göteborg 😆
OsĂ€ker om jag vill testa. Blir Ă€nnu jobbigare att förklara för dottern varför mamma Ă€r sĂ„ arg...... 😅
Ryktas att @Knutte75 funderar pÄ att
gravera in safequeen pĂ„ sin Batman 🩇;)
Hur tĂ€nkte du nu, dĂ„ mĂ„ste den ju lĂ€mna kassaskĂ„pet och sĂ„ blir den ju repig! 😳 😂

Ja det dÀr Àr intressant, vi frÄgade ju ocksÄ om det nÀr vi var och besökte Tusenö. De menade dock att de hade betydligt fler kunder frÄn t.ex. Sthlm Àn frÄn GBG. Nu Àr ju Sthlm förstÄs större, men det tyder ÀndÄ pÄ att det inte verkar avskrÀcka sÄ mÄnga. Jag trodde nog att fler skulle tÀnka som du, sÀrskilt dÄ i SE, men verkar ÀndÄ funka ok.
Vad gÀller min Batman sÄ kÀnner jag mig lite krÀnkt, igÄr var den med bÄde pÄ kontoret, pÄ livesÀndning pÄ Insta och framför TV:n.

Ja det dÀr Àr intressant, vi frÄgade ju ocksÄ om det nÀr vi var och besökte Tusenö. De menade dock att de hade betydligt fler kunder frÄn t.ex. Sthlm Àn frÄn GBG. Nu Àr ju Sthlm förstÄs större, men det tyder ÀndÄ pÄ att det inte verkar avskrÀcka sÄ mÄnga. Jag trodde nog att fler skulle tÀnka som du, sÀrskilt dÄ i SE, men verkar ÀndÄ funka ok.
Vad gÀller min Batman sÄ kÀnner jag mig lite krÀnkt, igÄr var den med bÄde pÄ kontoret, pÄ livesÀndning pÄ Insta och framför TV:n.
Kanske Àr alla patrioter frÄn Götet som finns hÀr uppe? :D
I Hammarby sjöstad finns ju Ă€ven krogen Göteborg som t o m har ett 031 nummer 😂

Inte omöjligt, GBG:are har en tendens att vÀrna om Götet i de flesta lÀgen... :) Coolt med krogen. Man skulle vilja höra hur diskussionen gick med Telia dÀr...

Japp jag kommer ihÄg det i ert avsnitt om Tusenö.
Det förvÄnade mig faktiskt att folk utan relation till gbg var fine med Göteborg pÄ tavlan.

Ha ha nÀdÄ Knutte inte ska du behöva kÀnna dig krÀnkt nu heller.
Är det nĂ„gon som det ska tyckas synd om i det hĂ€r lĂ€get sĂ„ Ă€r det vĂ€l Batman men han trivs ju bra i mörka skrymslen 🩇
Det glĂ€djer mig han fick lite dagsljus och att du luftade den bĂ„de pĂ„ jobbet och on-air 👍😁

Tillbaka
Topp