Inte I TV:n - framför!Så känd från TV alltså? Gör den sina egna stunts eller är det en replika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte I TV:n - framför!Så känd från TV alltså? Gör den sina egna stunts eller är det en replika?
Tease…….Inte I TV:n - framför!
Ni är grymma med OWG och vi stöttar er till 100%. Vi känner dock inte att vi pallar vara med denna gång, utan gör istället bara var sin smakfull donation till det välgörande ändamålet och återkommer laddade och mer välplanerade nästa år (kanske ).
Njäää den där går bort av samma
anledning i kombination med den höga prislappen.
Inväntar tills det kommer en Falu tavla
Tänkte mer Falu rödfärgMed vita knutar?
Du är inte ensam Kungsbackabo! Även om jag för tillfället lever i exilKör nästa år så slipper jag vara ensam Kungsbackabo
Du är inte ensam Kungsbackabo! Även om jag för tillfället lever i exil
Tack för klargörandet! Det kändes inte riktigt som det gick ihop när vi snackade om det, men nu är vi med Vi skulle redigerat det i efterhand kanske, men av olika anledningar ville vi få ut avsnittet igår. Så kan det gå, och kul att du lyssnar och gillar det vi gör!Jag lyssnade på en del av avsnittet när jag åkte till jobbet imorse och reagerade på när ni pratade om arabiska siffror. Alla klockor jag äger som inte bara har index har arabiska siffror. Hela vårt siffer system består av arabiska siffror Sinnen har har definitivt arabiska siffror så du slipper byta! Det jag tror ni tänker på är östarabiska siffror som brukar benämnas som ”arabic dial”! Jag tror ni får läsa på lite om det här och låta hela nästa avsnitt handla om det här ämnet!
Annars var avsnittet grymt som vanligt (så långt jag lyssnade, jag har halva avsnittet kvar som jag tar på hemvägen)!
Ville bara poängtera att vi nu swishat 250:- var till Maskrosbarn, så vi är med på syftet med OWG, men fegar ur på genomförandet, typWhat! Behövs ingen planering för att bära en klocka
Det viktigaste är dock att bidra till ändamålet så bra jobbat med donationen ändå
Bra initiativVille bara poängtera att vi nu swishat 250:- var till Maskrosbarn, så vi är med på syftet med OWG, men fegar ur på genomförandet, typ
Tyckte att någon annan på KS skrev det rätt bra i Omega-tråden. Nämligen att Omega har sett ett intresse på marknaden och då Rolex inte lyckas leverera tar Omega och passar på.Bra avsnitt! Personligen så kände jag lite "skämskudde" över hela Omegas släpp då det känns generellt att de är snarare en följare av Rolex än innovativa. Känslan av copy-cat känns inte lämpligt för ett bolag som står bakom månklockan någonstans.
Vilket är en rimlig poäng. Men stärker enligt mig inte märket. De borde ju vara de som skapar trender iställetTyckte att någon annan på KS skrev det rätt bra i Omega-tråden. Nämligen att Omega har sett ett intresse på marknaden och då Rolex inte lyckas leverera tar Omega och passar på.
Edit:
Hittade inlägget:
https://klocksnack.se/threads/omegatråden.54123/post-4187015
Tycker det här inlägget var lite humor från samma tråd.Tyckte att någon annan på KS skrev det rätt bra i Omega-tråden. Nämligen att Omega har sett ett intresse på marknaden och då Rolex inte lyckas leverera tar Omega och passar på.
Edit:
Hittade inlägget:
https://klocksnack.se/threads/omegatråden.54123/post-4187015
Mycket trevligt avsnitt, kul med lite blandat snack och klart ni ska köra OWGM nästa år. Blir ju content för flera avsnitt oavsett om ni inte ens klarar en vecka eller klarar hela månad.Då ligger ett nytt rykande färskt avsnitt ute för lyssning! Och om ni tycker att vi snurrar till det om siffrorna så kan ni kolla in inlägget ovan här
48. Ursnyggt - Gott och blandat samt Omegas släpp
UrSnyggt - Med klockan i fokus och livet i periferin · Episodeopen.spotify.com
Mycket nöje!
Jag såg en falukorvsskiva på nato. Ett alternativ till ”salmon dial”Tänkte mer Falu rödfärg
Låter minst sagt spännandeJag såg en falukorvsskiva på nato. Ett alternativ till ”salmon dial”
Klart du och Watchby ska prova.
Vid ev misslyckande så får ni en batslap och blir förflyttade till OWG-Fail gänget och där är det också riktigt go stämning
Instämmer helt med ovan. Resonerade lite som er först men kom fram till att WTF klart man ska vara med. Första året för mig.Håller med ovan; kul att vara med i OWGM även fast man inte lyckas.
Tackar och bockar, vi får nog ta en allvarlig funderare inför nästa årInstämmer helt med ovan. Resonerade lite som er först men kom fram till att WTF klart man ska vara med. Första året för mig.
Grymt skön stämning i båda trådarna.
Men helt klart ett trevligt initiativ att ni kört er egen donation.
Ja du @Olpes du lyckades ju dessutom smyga under radarn ett par extra dagar. Men tur att du har hjälpsamma vänner
För övrigt roligt med senaste avsnittet. För egen del tillbaks till gafflandet som jag gillar med podden.
Riktigt roligt att höra, så kul att vi kan bidra med lite nöje i dessa märkliga tider Vi knegar påHaft sällskap av er två under senaste månaderna då jag lyssnat igenom alla era avsnitt.
Ni är för härliga! Ser fram emot kommande avsnitt!
Mycket trevligt avsnitt, diggar verkligen er stil på podd som inte känns så ”konstlat” som andra kan kännas. Keep up the good workDå ligger ett nytt rykande färskt avsnitt ute för lyssning! Och om ni tycker att vi snurrar till det om siffrorna så kan ni kolla in inlägget ovan här
48. Ursnyggt - Gott och blandat samt Omegas släpp
UrSnyggt - Med klockan i fokus och livet i periferin · Episodeopen.spotify.com
Mycket nöje!
Tack, det värmer! Vi kämpar vidare!Mycket trevligt avsnitt, diggar verkligen er stil på podd som inte känns så ”konstlat” som andra kan kännas. Keep up the good work
Håller helt med!Mycket trevligt avsnitt, diggar verkligen er stil på podd som inte känns så ”konstlat” som andra kan kännas. Keep up the good work
Tackar tackar Så glada vi blirHåller helt med!
Er är podden som jag laddar ner och lyssnar på först av alla jag följer. Självklart för klockorna men tycker framförallt att ni har en skön dynamik och känns avslappnade och precis som @HaVet71 skrev; okonstlat. Keep it up!
Syftar du på ploprofen? Den var lite otippad, snabbt in snabbt ut?Har du gått och blivit klockhandlare @Knutte75?