• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

92804F38-0FF1-46F7-9532-E9D9EFC15100.jpeg

Godmorgon dag XVII. Local time 0735. Avverkat ett antal simborgarmärken nu på morgonen.Ha,re bra//:pompus:
935FCD5B-3A55-4DD3-B0AF-2A5952DD0FCF.jpeg

Gallerna har varit här och lämnat ett minne. Asterix och Obelix , en bautasten.
( Slippa övervikt i incheckat bagage?) //;)

Senast ändrad:
Haha, här får man ju skämmas lite. Uppmärksamt, men inte så fint kap som det kanske kunde varit. Seamastern var nämligen bara på armen för foto där vid bordet, och inte på något vis klockan för dagen. Har ingen aning hur det står sig mot trådens regler, men den satt nog kortare än en genomsnittlig provning hos din närmsta urmakare iaf :) Tudorn gör utmärkt tjänst såhär halvvägs in i månaden, så anledningar till skadeglatt jubel saknas... ;)
Jaha, godkänner vi det här? jag vet ju att både @Staafen och @Denke alltid är sugna på att se en morgonlavett.

C5A049A7-696A-465E-B1F6-D1A603BAF574.jpeg

Dag 17 - ny dag nya utmaningar, eller ja samma utmaning sedan 1/3. Klockan tickar på fint, har tappat cirka 10 sekunder sedan jag senast drog upp den, vilket var någon gång i januari. Allt gott och ta hand om er därute.

Haha, här får man ju skämmas lite. Uppmärksamt, men inte så fint kap som det kanske kunde varit. Seamastern var nämligen bara på armen för foto där vid bordet, och inte på något vis klockan för dagen. Har ingen aning hur det står sig mot trådens regler, men den satt nog kortare än en genomsnittlig provning hos din närmsta urmakare iaf :) Tudorn gör utmärkt tjänst såhär halvvägs in i månaden, så anledningar till skadeglatt jubel saknas... ;)
:D
Screenshot_20200317-064204_Chrome.jpg

Jaha, godkänner vi det här? jag vet ju att både @Staafen och @Denke alltid är sugna på att se en morgonlavett.
Jag förordar respit. Han ångrar sig uppenbarligen väldigt mycket och brottet kan anses som ringa. I tråden bör gott humör och välvilja premieras och i högsta grad undvika att mobben tar över ledarskapet. ;)

Till @rm83 vill jag säga som Robinson-Erold.
SKÄMMES TAMJEFAN!

8A0ED7DC-390C-4A9E-9ED5-BC6013671377.jpeg

Tekniskt sätt är det ju ett regelbrott. Här saknas måhända uppsåt och inte heller var det en fråga om att oavsiktligen ta på sig en annan klocka.. Men.. Regler är regler. Börjar man tumma på dem så börjar det prövas klockor till höger och vänster och då måste läderlappen rycka ut ändå. :)

Jag förordar respit. Han ångrar sig uppenbarligen väldigt mycket och brottet kan anses som ringa. I tråden bör gott humör och välvilja premieras och i högsta grad undvika att mobben tar över ledarskapet. ;)

Till @rm83 vill jag säga som Robinson-Erold.
SKÄMMES TAMJEFAN!

8A0ED7DC-390C-4A9E-9ED5-BC6013671377.jpeg

Haha.
Fråga. Tillåter reglerna att man får hålla i andra klockor under utmaningen? Som i: klämma och känna, men inte sätta den runt handleden? Ping @Berns
Undrar nämligen för egen del.

edit: kastar in en för dagen, så ingen tror ngt annat :)
AEBFE48A-126F-49E5-9B43-9DF2668ABC35.jpeg

Det är klocka på handleden som räknas. Men sen tycker jag att det kan finnas gränsfall.

Tekniskt sätt är det ju ett regelbrott. Här saknas måhända uppsåt och inte heller var det en fråga om att oavsiktligen ta på sig en annan klocka.. Men.. Regler är regler. Börjar man tumma på dem så börjar det prövas klockor till höger och vänster och då måste läderlappen rycka ut ändå. :)

Topp, har missat det.

Men som någon annan skrev. Vi är här för att ha roligt, det är prio ett. Chefen @Berns får avgöra!

Inget fjomp nu! Det enda rimliga är att @Berns öppnar lavettburken och bjuder på smisk! Vi kan väl ändå vara överens om att NÅGON bör få en lavett? Om inte annat i förebyggande syfte! :D

Precis som i ett äktenskap så är det inte ok att sätta på någon annan än den man har kommittat sig till. Inte ens om det bara hände en gång och gick väldigt fort.
Hålla i - ok
Sätta på - inte ok
188B7359-30E6-4A3A-8DA5-EF743999FA27.jpeg

Tillbaka
Topp