• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Snabb klockbild mot relevant bakgrund
Grymt avsnitt.
EB4F604B-510B-4A23-8C09-AD5107FAD2CE.jpeg

Säkerligen. Pytsar in en tusing då och då. Är inte ute efter att förvandla en hundring till tusenlappar över en natt så ser det mer som långsiktigt sparande. Efter att jag köpt på mig runt 20-30k kommer jag övergå till månadssparande i fonder
Klokt. Ingen kan på ren skill pricka botten. :)

Ska sägas att jag inte har någon aning om vi ens är nära. Men det låter som ett bra läge att börja iaf.

Lycka till!

Schyst gummi. Var hittar man ett sådant? Är det skönt?
Missade att tagga detta i inlägget ovan. Som sagt ett Crafter Blue för SKX och jag tycker det sitter bra på armen. Betydligt bättre än orginal till SKX enligt mig. Med det sagt så har det växt lite. Första gången jag prövade så åkte det av efter ca timmen och länken åkte på igen.

Samma här. Men jag kommer köra fonder istället. Köper nog en skvätt om nån månad eller så och sen fortsättningsvis framåt. Inga jättestora belopp men ändå ... visst är det köpläge. :)
Innan corona var mina aktiefonder +16% (på ett år) och igår -20% så jag tömde klockkontot igår och köpte på mig. Jag är ingen expert men det är ett bra läge just nu. Det kommer inte gå över natten men på en ca 5års period så är det garanterat en ökning, så Stockholsbörsen generellt ökar med 8% varje år.

Klokt. Ingen kan på ren skill pricka botten. :)

Ska sägas att jag inte har någon aning om vi ens är nära. Men det låter som ett bra läge att börja iaf.

Lycka till!
Måste börja nånstans och nu känns vettigt, precis som du säger :)
Samma här. Men jag kommer köra fonder istället. Köper nog en skvätt om nån månad eller så och sen fortsättningsvis framåt. Inga jättestora belopp men ändå ... visst är det köpläge. :)
Kommer köpt ca 20k i aktier sen kör jag månadsspar i fonder efter det.

Obs! Insåg att jag räknat från 1/3 istället för 11/2 då tråden faktiskt skapades.

Lite statistik:
@Staafen 600 inlägg i tråden eller drygt 35 om dagen om man räknar med idag.
Ca 10% av hans inlägg är i denna tråd

@Berns 263 inlägg eller drygt 16 om dagen. Ca 25% av hans inlägg är i denna tråd.

Jag själv: 120 inlägg, eller ca 7 om dagen.
Dryga 3% av mina inlägg är i denna tråd.
i den här takten är vi utan problem uppe på topp-20 listan av ämnen med flest svar. Inte illa på en månad :)

Tillbaka
Topp