• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

5CF20DA6-76E8-4DD2-ADD1-8BE48E4DE942.jpeg

Dag 2 - lugnet infinner sig fortsatt, inga osunda tankar florerar i huvudet heller. Nu kör vi.

Sitter och slöar lite innan det är dags att börja veckan. Intressant att jag redan börjar hitta tillbaka till en av de sakerna som jag inte har brytt mig så mycket om när man har bytt klocka flera gånger i veckan. Tidshållning. Jag vill ha mina klockor på +2-3 spd. Låg på -4,5 spd igår. Jag skruvade upp igår med hjälp av Timegraphern, och ligger nu något högt på + 3,3 spd. Det brukar ramla tillbaka lite efter några dygn, så nu finns det visst hopp. Anledningen till att jag vill ligga på ca 2-3 spd är att det är lätt att hacka några sekunder, och att det är i stort sett hopplöst att hamna på nollan. Bättre med lite marginal åt rätt håll.
998F79B0-1DAF-4F8B-8174-A06C03D9CE4F.jpeg

Sitter och slöar lite innan det är dags att börja veckan. Intressant att jag redan börjar hitta tillbaka till en av de sakerna som jag inte har brytt mig så mycket om när man har bytt klocka flera gånger i veckan. Tidshållning. Jag vill ha mina klockor på +2-3 spd. Låg på -4,5 spd igår. Jag skruvade upp igår med hjälp av Timegraphern, och ligger nu något högt på + 3,3 spd. Det brukar ramla tillbaka lite efter några dygn, så nu finns det visst hopp. Anledningen till att jag vill ligga på ca 2-3 spd är att det är lätt att hacka några sekunder, och att det är i stort sett hopplöst att hamna på nollan. Bättre med lite marginal åt rätt håll.
998F79B0-1DAF-4F8B-8174-A06C03D9CE4F.jpeg
Du är min tidshållnings-soulmate!

Håller med. Menar folk allvar med att de mår dåligt efter en dag med samma klocka får de nog söka KBT. ;)
Killar, vi snackar en dag hittills!
Ingen kan på allvar tycka det är tufft redan? :p;)
Kan ju bara prata för mig själv, jag tycker detta är oerhört jobbigt för att jag valt en klocka jag normalt sätt sällan bär mer en en dag i taget, en klocka som tyvärr får vila rätt mycket. Det i kombination med att det finns ganska många fler i lådan och att man ibland byter flera gånger om dagen gör detta jobbigt.

Kan ju bara prata för mig själv, jag tycker detta är oerhört jobbigt för att jag valt en klocka jag normalt sätt sällan bär mer en en dag i taget, en klocka som tyvärr får vila rätt mycket. Det i kombination med att det finns ganska många fler i lådan och att man ibland byter flera gånger om dagen gör detta jobbigt.
Ja alla har nog ganska olika förutsättningar.
Jag byter sällan eller aldrig klocka mer än en gång om dagen samt att min klocklåda inte är speciellt kul just nu.

Tillbaka
Topp